of toch de 47PFL9703

Started by terik, November 20, 2008, 10:11:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

terik

Lastig om te kiezen, de 46Z4500 van Sony of de 47PFL9703 van Philips.
De verkoper was ervan overtuigd dat de sony echt beter was in technisch opzicht. (bv de witwaarde).
Ik vond ze echter allebei er wel goed uitzien.
Zou de Philips nu echt zoveel minder zijn?

MLCinema

Zit echt een groot verschil tussen. Sony is harder qua kleur en scherper. Kleuren van de philips zijn warmer en iets softer. Meeste mensen vinden het een mooi en het andere lelijk. Overigens is de 200Hz van Sony slechts 180Hz. Het is wel een lastige keuze, ben ik met je eens. Probeer ze maar eens te vergelijken met eenzelfde bron!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Mark_a

Vorige week vertelde een verkoper mij dat er nogal veel Sony's defect terugkwamen, dus je hoort zoveel dingen. Kijk inderdaad gewoon welke het mooiste is op dezelfde bron.

spijtebijt

En Sony heeft natuurlijk een verschrikkelijk slechte service, met een callcenter dat wordt bemensd door een groep kleuters met alzheimer... tenminste dat is mijn ervaring met een niet werkende notebook.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

cornermastino

gisteren bij Saturn in Hoofddorp de twee toestellen qua beeld met elkaar vergeleken en hoewel ik de Sony ook echt een schitterend toestel vind, wint de Philips. Echt indrukwekkend wat een beeld !!!!

Ton

Tinus_

Quote from: terik on November 20, 2008, 10:11:12
Lastig om te kiezen, de 46Z4500 van Sony of de 47PFL9703 van Philips.
De verkoper was ervan overtuigd dat de sony echt beter was in technisch opzicht. (bv de witwaarde).
Ik vond ze echter allebei er wel goed uitzien.
Zou de Philips nu echt zoveel minder zijn?

Ik heb vandaag de 52PFL9703 besteld.  :P
Rebuilding my HT

cornermastino

#6
Quote
Quote from: Tinus_ on December  4, 2008, 13:08:38
Ik heb vandaag de 52PFL9703 besteld.  :P


Echt een schitterende tv met een naar mijn mening een nog schitterender beeld. Echt héél mooi!!

Veel kijkplezier !!

Ton

PS. Hier mag een Blu-rayspeler eigenlijk niet ontbreken.

Tinus_

Quote from: cornermastino on December  4, 2008, 13:46:55

PS. Hier mag een Blu-rayspeler eigenlijk niet ontbreken.

momenteel via de HTPC.
Rebuilding my HT

terik

Ben erg benieuwd hoe het beeld is via de kabel. (uiteraard via een digitale decoder). Zeker omdat je zo,n reuze beeldscherm hebt.
Ik denk dat ik ook voor deze tv ga. Alleen de 47 inch uitvoering.
Ben ook benieuwd of je de ambi light altijd aan hebt.

Gefeliciteerd met je aankoop en veel kijk plezier.

Tinus_

Ik heb momenteel een Philips plasma met Ambilight en bij mij staat het altijd uit. Ik zie eigenlijk het verschil niet als deze aan staat. (je bent binnen 1 minuut aan het verschil gewent of je het nu aan of uit zet)
Wanneer je via een kabeldecoder kijkt moet het wel een goed beeld geven, ikzelf kijk via satelliet, wel moet je misschien wat digitale optie's instellen.
Rebuilding my HT

cornermastino

Quote
Quote from: Tinus_ on December  5, 2008, 16:30:19
Ik heb momenteel een Philips plasma met Ambilight en bij mij staat het altijd uit. Ik zie eigenlijk het verschil niet als deze aan staat. (je bent binnen 1 minuut aan het verschil gewent of je het nu aan of uit zet)
Wanneer je via een kabeldecoder kijkt moet het wel een goed beeld geven, ikzelf kijk via satelliet, wel moet je misschien wat digitale optie's instellen.


Heb ook een lcd van Philips en ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet meer zonder Ambilight kan. Als ik het uitzet dan mis ik wat.
Ik vind het (maar dat is natuurlijk mijn mening) echt iets toevoegen.

Ik kijk via Ziggo (samsung decoder) en heb echt een superstrak beeld. Zou niet meer terug kunnen (willen) naar analoog.

Ton