Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM > ruilen voor...

Started by nwolsink, November 19, 2008, 08:22:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nwolsink

Dag,

Ik heb 1 jaar geleden een nieuwe Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM gekocht.
Nu vraag ik me af waarom want ik heb de lens tot op heden maar 1x gebruikt.

Ik ben op zoek naar een lens met wat meer groothoek en zou deze graag willen ruilen voor bovengenoemde.
De lens die mijn interesse heeft is de CANON EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS

Ik hoor wel wie en wat :P

Nick
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

VlisChris

Vraagje: waarom heb je hem maar 1 keer gebruikt?
Kom je nooit in het tele bereik van de lens? Of vind je hem niet lichtsterk genoeg? Of vind je hem te wit? Of wat is het waarom je hem niet gebruikt?
Als je dat weet kun je al wat gerichter zoeken naar een andere lens.
Want als je nooit boven zeg de 100mm uitkomt zijn er legio mogelijkheden die ook heel interessant kunnen worden.
Denk daarbij aan een EF 24-105. Scherper, EF-mount (dus compatible met XD Canon's), en op elk brandpuntafstand even lichtsterk als je dat wilt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rikske

Ga je ook niet achteruit in kwaliteit dan?
Gewoon nog een breedhoek bijkopen  :P

nwolsink

#3
200mm gebruik ik vrijwel nooit waar ik onder 70 wel veel fotografeer.
Ik heb ook de 17 - 85 overwogen maar daar hoor ik slechtere verhalen over dan over de 18 - 200.

18 - 200 lijkt me een leuke lens die ik vrijwel niet meer hoef te verwisselen.
Ik heb ook nog een Tamron 28 -70 waar ik erg content mee ben alleen is de 28mm voor binnen fotografie niet voldoende
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Quote from: Rikske on November 19, 2008, 11:34:43
Ga je ook niet achteruit in kwaliteit dan?
Gewoon nog een breedhoek bijkopen  :P

Ik heb ook nog een sigma groothoek, weet zo niet welke. Ik zoek simpelweg 1 lens waarmee ik zoveel mogelijk kan doen, het moet goed zijn maar hoeft geen profi kwaliteit te zijn
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Rikske

Quote from: nwolsink on November 19, 2008, 12:44:58
Ik heb ook nog een sigma groothoek, weet zo niet welke. Ik zoek simpelweg 1 lens waarmee ik zoveel mogelijk kan doen, het moet goed zijn maar hoeft geen profi kwaliteit te zijn

Kzou pijn in mijn hart hebben moest ik de L wegdoen.
Veel succes met de keuze dan  :)

Rob Eric Blank

De 18-200 zijn nou niet de lenzen die bekend staan om hun scherpte. Is de 70-200 F4 stukken beter!

eric_audio

Quote from: nwolsink on November 19, 2008, 08:22:40
Dag,

Ik heb 1 jaar geleden een nieuwe Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM gekocht.
Nu vraag ik me af waarom want ik heb de lens tot op heden maar 1x gebruikt.

Ik ben op zoek naar een lens met wat meer groothoek en zou deze graag willen ruilen voor bovengenoemde.
De lens die mijn interesse heeft is de CANON EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS

Ik hoor wel wie en wat :P

Nick

Doodzonde eigenlijk. De Canon 70-200 f/4 heeft een ijzersterke reputatie, en dat kan van de 18-200 nou niet gezegd worden. Als je het bereik boven de 100mm niet vaak gebruikt zou ik veel eerder de 24-105 overwegen. En als 24mm niet genoeg groothoek is (bijv. als je een APS-C formaat sensor hebt), dan toch nog eerder de 17-85 denk ik.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

nwolsink

de 70-200 is ook een supergoed objectief, ik gebruik hem alleen nooit.
Zou de 17-85 dan een betere keuze zijn?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

VlisChris

Die is ook niet geweldig :)
Vooral op 17mm heel veel barrel distortion en met wat tegenlicht niet echt contrastrijk.
Heb hem zelf 2 jaar gehad ofzo, maar moet zeggen dat mijn 17-40 me heel veel beter bevalt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

TheSpeedSkater

Als je hem kwijt wil, ik wil hem wel ruilen voor geld... ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

nwolsink

Quote from: TheSpeedSkater on November 20, 2008, 15:18:03
Als je hem kwijt wil, ik wil hem wel ruilen voor geld... ;)

Ik zou zeggen PB me je prijs, heb de doos alles er nog bij!
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

nwolsink

::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

TheSpeedSkater

Zet hem anders ook in de markt sectie. Meer kans op voorspoedige verkoop.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

nwolsink

::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Perfectionist

#17
Quote from: nwolsink on November 20, 2008, 11:10:31
de 70-200 is ook een supergoed objectief, ik gebruik hem alleen nooit.
Zou de 17-85 dan een betere keuze zijn?

EF-S 17-55 2.8 IS is als standaardzoom de scherpste en, door de IS én 2.8, ook de snelste lens van Canon. Ik heb in hele slechte omstandigheden, wat donkere musea waar geen flits gebruikt mocht worden, met 2.8 en 1/15 op ISO1600 nog redelijke foto's geschoten.
Een beter forum begint bij jezelf.

LexiconLogan

#18
mooie trex 700!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

nwolsink

::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

nwolsink

::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus