Nintendo Wii Algemeen

Started by Paul Landsmeer, November 18, 2008, 11:29:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snutchz

Wii Mini kan niet online.. dus die valt sowieso af ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

johan d

Het is dus een zwarte WII (horizontaal model) geworden, met Skylanders Giant, Mario Kart en Tennis... Hopelijk gaan ze er veel plezier aanbeleven.

Zymotic


johan d

Kan je games eigenlijk op de (hdd) WII console installeren? of is het telkens dvd's wisselen?

daburnd

#79
Quote from: johan d on July  1, 2013, 14:04:42
Kan je games eigenlijk op de (hdd) WII console installeren? of is het telkens dvd's wisselen?

Zover mijn kennis gaat qua games is dat geen optie en moet je altijd schijven wisselen.. als we tenminste alles origineel houden ;) Vergeet echter niet, gamecube games kunnen er ook op gespeeld worden.

jasjenl

Quote from: johan d on July  1, 2013, 14:04:42
Kan je games eigenlijk op de (hdd) WII console installeren? of is het telkens dvd's wisselen?
De Wii heeft helemaal geen hdd, dus nee.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

johan d

dus best een image als backup nemen, als de kids met de schijfjes aan de slag gaan...

jasjenl

#82
Quote from: johan d on July  5, 2013, 11:30:58
dus best een image als backup nemen, als de kids met de schijfjes aan de slag gaan...
Je kunt de schijven niet kopiëren, het zijn geen gewone dvd's..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

johan d

Quote from: jasjenl on July  5, 2013, 13:41:48
Je kunt de schijven niet kopiëren, het zijn geen gewone dvd's..
oei, dus niks te backupen? gewoon hopen dat ze niet slijten of bekrast raken dus...?

jasjenl

Quote from: johan d on July  5, 2013, 13:43:34
oei, dus niks te backupen? gewoon hopen dat ze niet slijten of bekrast raken dus...?
Zoals eigenlijk bij consoles altijd het geval is. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om illegale kopieën te verspreiden...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

johan d

Ik zie bij mijn WII ook niet direkt een LAN poort om bedraad op internet aan te sluiten?

jasjenl

Quote from: johan d on July  5, 2013, 23:14:18
Ik zie bij mijn WII ook niet direkt een LAN poort om bedraad op internet aan te sluiten?
Klopt, standaard heeft ie alleen wifi, voor utp moet je een extra adapter kopen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Midcall

Quote from: jasjenl on July  5, 2013, 17:17:53
Zoals eigenlijk bij consoles altijd het geval is. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om illegale kopieën te verspreiden...
Nu was de Wii wel makkelijk zodanig te 'modificeren' dat dit allemaal geen probleem meer is en alle games gewoon via DVD-R te draaien zijn, maar dat modificeren is tegenwoordig ook in Nederland illegaal geworden. Ik was nog op tijd met onze Wii gelukkig  :shaun:
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

johan d

paar vraagjes over de WII:

1. bediening met de WII afstandbediening en sensorbalk is in het begin vrij moeilijk (je moet het wat onder de knie krijgen). Kan men hier de beweeggevoeligheid ergens instellen? Zijn er manieren om de WII remote beter op het TV scherm te positioneren?

2. Bij het Skylander game, willen wij later terug beginnen war we gestopt zijn de vorige keer. Waar bewaar je je vooruitgang in het spel? Ik merk wel dat 1 en ander wordt bijgehouden (zaken die je gevonden hebt), maar je moet telkens vooraan in hget spel beginnen wanneer de console heeft afgestaan.

Thx, Johan

johan d

#89
Ik had al gehoord van en WII te "wijzigen" zodat je spellen op je USB stick kan plaatsen en ze van daaruit afspelen. Geen DVD's meer die slijten of zoek raken.
Dat wijzigen zou problemen geven bij upgraden van de WII. Nu dat de WII uit productie is genomen (geen upgrades meer) en we toch niet online gaan met de console online spelen, zou ik misschien en poging wagen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hefet iemand een goed ehandleiding hoe dit voor elkaar te krijgen?
Of raden julie het toch af?

Dank u

johan d

Niemand ervaring met originele WII games vanop een USB stick te bewaren/spelen?

johan d

Weet iemand of je de oudste wii's - de witte versies - ook kan upgraden naar 4.3e?
bedankt

Nicode

Quote from: johan d on October 25, 2013, 13:43:12
Niemand ervaring met originele WII games vanop een USB stick te bewaren/spelen?
Ik heb vorige week de wii laten aanpassen. Spellen worden nu vanaf externe hd gespeeld. Bevalt uitstekend  :headbanging:
Wilson Benesch - Naim - Atlas