ASW4000 sub 'isoleren'

Started by Robbo, June 5, 2003, 16:17:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

ik heb mijn storm op een stenen plaat staan van 6cm dik.
ik heb deze laten maken bij een zaakje die keukenbladen ed maakt.
koste toen 100,-gulden ofzo.
ik heb de storm op spikes staan en die staan op de tegel,de tegel staat weer op dik rubber.dit werkt echt goed.ik denk niet dat je speciaal vibrapods oid nogig hebt,er zijn ook trillings dempers voor machines in de handel(bv wasmachine dempers) en die werken ook goed en kosten weinig.
let wel op dat je die kleine plaatjes/dopjes onder de spikes legt anders kan de steen op lange termijn breken(in het extreme geval).


marz01

Quote from: christiaan sauer on June 17, 2003, 15:45:21
Wat je ook nog kunt doen is om de sub+tegel net zo te verzwaren dat deze 28Kg weegt ;D. Misschien niet de mooiste oplossing voorhanden, maar je komt wel aan het opgegeven gewicht van Vibrapod. Baat het niet dan schaad het niet he ;) ;D
Groeten,

Christiaan

ja maar dan komt het gewicht van de tegel om de hoek kijken, als de tegel te licht is gaat deze klapperen door de sub.
sub weegt 25,5 plus een tegel van 2,5 kg kom ik mooi aan de 28 kilo maar dit tegeltje gaat er denk ik dan alleen maar voor zorgen dat de boel gaat klapperen :'(

ik wil dus eigenlijk streven naar het max gewicht van 36kilo voor de vribrapods dus een steen van 10,5 kilo laten maken :)
nu nog een goedkope steen zien te vinden in de omgeving van schiedam, weet alleen niet welke steensoort niet geschikt is om onder de sub te plaatsen ???
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

patrick_vdb

Hi,

Neem gewoon een flink zware natuursteen zoals marmer, of nog beter graniet (natuursteen heeft een groot natuurlijk absorptie-vermogen).

Mvrgr

Patrick

HJ

zoek naar belgisch natuursteen,dat is heel donker van kleur.
als je dat laat polijsten is het echt heel gaaf.

Robbo

Heb net geinformeerd naar prijzen voor graniet:

een plaat van 50x60

3cm zwart graniet: 150,-
4cm zwart graniet: 200,-

3cm antraciet graniet: 105,-

Alle platen rondom gepolijst.

Graniet weegt ongeveer 30kg m2; 1 cm dik.


Ook heb ik geinformeerd naar de prijzen voor granieten platen voor mijn fronts (Nautilus 804). Een plaat van 3 cm zwart graniet in dezelfde vorm (+ paar centimeter rondom). Deze vorm dus:



kosten graniet: 30 a 40 euro p/st
kosten polijsten : 2 uur werk = 100 euro p/st ::)

Dien ik wel de houten mal zelf te maken.


Rob



Scarp

Robbo, mocht je zulke platen laten maken voor je 804's, dan heb ik daar ook interesse in (morgen komen m'n 804's).

patrick_vdb

Hoi Rob,

Hmmm niet direct prijzen waarop ik gehoopt had ;)

Ik weet dat SSC uit Duitsland speciale ontkoppelingsplaten maakt voor de Nautilus 802 en 803 speakers (voor de N804 adviseren ze overigens pucks) volgens een "speciale" veer-constructie.

1x de N802 met en zonder deze plaat gehoord in dezelfde ruimte en met dezelfde apparatuur (overigens wel op een harde ondergrond) en het resultaat was er wel naar, net een betere definitie en het laag wat strakker. Wat de prijzen zijn weet ik helaas niet maar ik vermoed het ergste :'(

Mvrgr

Patrick

Martin_M

#32
Rob,

Interessant! Ik wil in de toekomst graniet onder al m'n speakers alsmede de apparatuur. Ook een nieuw audiorack zal hieruit bestaan.

Kan je me vertellen wat voor soort zaak ze dit aanbieden?
Ik ben er zelf nog niet fanatiek achteraan gegaan maar je antwoord zal me wel verder helpen als ik er aan toe ben.

De prijzen voor het graniet zelf vind ik nog wel meevallen. Het arbeidsloon maakt het wat duurder. Zelf maar polijsten dan??

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bmateijsen

Martin,

Ik denk dat je met de krell eindbakken echt zal moeten experimenteren of dit op steen beter wordt.. Sommige versterkers (waaronder Mark L. (bij een 23.5)) worden de hoge tonen tegen het schrille aan.. Niet iets wat je zomaar zou willen..

Ik zou als ik jou was meer richting ontkoppeling gaan door bijv. Solid Steel eindversterker plateaus of Spider of Eurogram rekken.

Groet Bjorn

Scarp

#34
De prijzen in Engeland voor die SSC platen: http://www.aanvilaudio.u-net.com/aanvil_prices_main.htm#ssc

Martin_M

Hé Bjorn,

Menig Krell-eigenaar heeft z'n geval op een tegel geplaatst.
Maar ik zal niet schromen hem eronderuit te halen als het geheel niet zou klinken ;)

Bedankt i.i.g. voor de waarschuwing. Het één en ander zal natuurlijk ook afhangen van wat je ervoor hebt 'hangen'.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

HJ

volgens mij is belgisch natuursteen een stuk goedkoper dan graniet.
het gewicht is gelijk.

Robbo

@Martin

Ik heb in de Gouden Gids de dichtsbijzijnde natuursteenhandel opgezocht en heb het daar de prijzen opgevraagd. Ze hadden een aardige showroom, dus geen hobbyisten ofzo. Ik neem aan dat deze prijzen normale prijzen zijn.


@Scarp

Ik ben nog bezig met een ander adres, want die polijstkosten zijn vrij hoog; stuur je een PM als ik meer weet.


Rob

Robbo

#38
Quote from: guzz on June 21, 2003, 09:52:05
volgens mij is belgisch natuursteen een stuk goedkoper dan graniet.
het gewicht is gelijk.


Graniet:

Hardste, duurzaamste, maar meestal ook duurste natuursteensoort
Stollingsgesteente, afkomstig van gestold magma uit vulkanen
Steen is weinig of niet poreus en heeft weinig te vrezen van zuren of andere chemische elementen
Heldere, lichtgrijze, roodachtige, groenachtige, blauwe kleur en gevlekt uitzicht


Belgisch natuursteen = Travertijn:

Hoort eigenlijk tot de marmersoorten
Bevat kleine holtes
Grijze tot geelachtige kleur
Steen wordt vaak gemasticeerd (voorzien van coating) om kleine holtes op te vullen


Marmer:

Minder sterk en slijtagebestendig dan graniet
Poreus en kan daarom in veel gevallen niet buiten gelegd worden
Goed onderhoud is noodzakelijk
Grotendeels opgebouwd uit mineralen
Kan (in tegenstelling tot witsteen) gepolijst worden
Bekende marmersoorten: jura, carrara, travertijn en eigenlijk ook blauwe steen



Aangezien er toch geld uitgegeven moet worden gaan we gewoon direct voor het beste dus graniet :P


;)
Rob




jeroen_B

Quote from: Martin_M on June 20, 2003, 22:14:47
Hé Bjorn,

Menig Krell-eigenaar heeft z'n geval op een tegel geplaatst.
Maar ik zal niet schromen hem eronderuit te halen als het geheel niet zou klinken ;)

Martin


Mijn " geval" zou ik zo wie zo nooit onder een tegel stoppen! ;D
Lijkt me ook heel pijnlijk eigenlijk.

jeroen

Martin_M

Ik vraag me af hoe graniet er ongepolijst uitziet.
Van mij hoeft het niet gigantisch te glimmen. Maar ik kan me herinneren van tegels (materiaal ongekend) dat de zaagsnede nogal wit uitsloeg. Dit moet natuurlijk ook niet.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

@Martin,

De zaagsnede bij graniet slaat idd wit/grijs uit. De randen polijsten geniet echt de voorkeur want het verschil met het oppervlak is anders te groot (lees niet mooi) ;)

Mvrgr

Patrick

Scarp

Quote from: Robbo on June 21, 2003, 10:17:15
@Scarp

Ik ben nog bezig met een ander adres, want die polijstkosten zijn vrij hoog;  stuur je een PM als ik meer weet.  
Is goed ... ik heb m'n 804's nu, dus heb zeker interesse in gevormde natuursteen eronder :)

Robbo

#43
Ik heb inmiddels een granieten plaat van 4cm dik besteld.   Voor de ASW4000 betekent dat dus 51x60,5 cm =  72 kg  :o     Gna gna gna...

Bij graniet kunnen de randen blijkbaar niet helemaal hoogglans gepolijst worden aangezien de handmatig hiervoor niet de benodigde polijstdruk kunnen handhaven.   De randen blijven dus een klein beetje mat-achtig.  

Jaco nog bedankt voor de wasmachinerubbers  :)


Rob

patrick_vdb

Hoi Rob,

72Kg :o Da's een flinke steen.

Weet je al welke constructie je gaat toepassen (volledige ontkoppel middels de dempers of toch met spikes tussen steen en sub?) met de steen?

Mvrgr

Patrick

Robbo

Hoi Patrick,

In principe hebben de dempers de voorkeur, ivm de onderburen (tring: je sub staat harder als onze tv  ;D   oeps)  De plaat komt dan direct op de vloerbedekking (met ondertapijt).


Rob

patrick_vdb

Quote from: Robbo on July 17, 2003, 00:26:31(tring: je sub staat harder als onze tv  ;D   oeps)

LOL ;D Ik heb het gelukkig nog niet mee hoeven maken (heb momenteel wel dempers onder de sub maar "gevoelsmatig" vind ik ze niet toereikend genoeg).

De tegel op de vloerbedekking en de sub met dempers op de tegel lijkt me in jouwn situatie idd de betere oplossing.

Ben benieuwd naar de resultaten straks, de tegel zal een positief effect hebben ivm de flowport aan de onderkant, maar welk effect zullen de dempers hebben (afstand flowport tot harde ondergrond wordt groter?). Moet dit zelf ook nog altijd gaan testen/uitproberen ::)

Mvrgr

Patrick

Robbo

Quote from: patrick_vdb on July 17, 2003, 07:43:52
Ben benieuwd naar de resultaten straks, de tegel zal een positief effect hebben ivm de flowport aan de onderkant, maar welk effect zullen de dempers hebben (afstand flowport tot harde ondergrond wordt groter?). Moet dit zelf ook nog altijd gaan testen/uitproberen ::)

Met spikes zal die afstand waarschijnlijk net zo groot zijn.   En die zitten er dacht ik ook bijgeleverd.  


Rob

patrick_vdb

Hoi Rob,

Klopt, maar die heb ik dus ook niet eronder bevestigd (wil de sub ook ontkoppelen ivm onderburen) en dus ook nog niet de impact kunnen beoordelen van het "verhogen".

Ik moet gewoon "goede" dempers gaan halen en proberen maar vind er vaak de tijd niet voor (of wil er de tijd niet voor vinden ;) ).

Mvrgr

Patrick

Robbo

#49
Luistertest volgt nog.

Eindresultaat: