5 redenen waarom Call Of Duty 5 suckt (Multiplayer)

Started by Gaeje, November 17, 2008, 17:31:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

1) Geen Team Tactical, Cage Match en Old-School-Free-For-All meer. Laat dit nu net mijn favoriete games geweest zijn.
1b) Geen ground war meer met party's groter dan 6. Schiet alleen nog Hardcore War over, en hardcore vind ik sucken.

2) Geluid. Geluid is gewoon SLECHT. ik speelde vandaag WaW en ging terug naar de 4: wat een openbaring  :o

3) Wapens. tot nivo 25 heb je alleen zeer matige wapens, en de beste moet ik zelf nog unlocken vermoed ik.
alleen single fire rifles int begin en je sniper wapens moet je eerst 25 kills mee doen voor je een scope krijgt??? WTF!!
ook je red dot sight (of de shitty vervanger ervan) krijg je pas aan 75 kills en dan nog niet eens voor elk wapen. Al helemaal
niet voor machine guns. (dit alleen zijn al 5 redenen)

4) Buggy MP: na quasi elke connectie moet je een nieuwe game starten, en negen van de tien kom je dan ALWEER in downfall terecht. Tevens kan je nog steeds niet muten in de lobby.

5) Grafisch. Maps zijn best wel mooi om in rond te lopen, maar om effectief te spelen behoorlijk moeilijk. Alles is bruin op bruin en je ziet je vijanden helemaal niet meer staan nu. (was al moeilijk in 4, maar het ging nog). Ook bouncing betty's (claymore's) en Satchels (C4) kan je met de beste wil van de wereld (en met bomb squad) gewoon NIET vinden.

De eerste 2 uur waren leuk, maar nu is het mij telkens na een half uur al beu en ga ik terug naar COD4

Gaeje

PS: en tanks vind ik ook echt helemaal sucken. diegene die erin zit haalt een 15 kill streak en al de rest geraakt geirriteerd omdat a) ze er niet zelf in kunnen omdat hij al bezet is, b) omdat de persoon die ermee rondrijd niet mee captured, c) omdat ze erdoor afgeknald worden, 10X op rij, omdat je er nu eenmaal 6 raketten moet in knallen eer hij ontploft

Bakkums

Veel dingen die jij noemt vind ik ook jammer.
Maar zit nu op 40 en het word soms wel leuk.

Probeer coop, dit vind ik het leukst

squeek

hmm, gedeeltelijk mee eens en gedeeltelijk niet  :D

1. team tactical mis ik ook. cage match en old school free for all niet, waren ni direct mijn speltypes , maar ik kan snappen dat sommigen het wel missen.

2. geluid is zachter en minder dynamiekvol. maar wel realistisch naar hetgeen wat ik vermoed dat het is :D ik kan het zelf nooit 100% exact weten natuurlijk maar het klinkt WEL goed. alleen klinkt een voetstap even hard als een granaat, en das natuurlijk niet ok.

3.wapens is een moeilijke. het zijn allemaal wapens die blijkbaar niet veel impact hebben, en deep impact als perk stelt niets meer voor. stopping power?? 3 tot vier keer single shot raken voor een kill moet ik met stopping power. kan me niet eens voorstellen zonder te moeten spelen.

4. yep, helemaal mee eens, deze moet echt nog op zen poten komen. ook het respawnen moet beter!! ik ben 5 keer gerespawned vlak voor een "camper" zen geweer. dat was sucken en vloeken en gooien met vanalles!!!!

5. de maps, persoonlijk vindt ik ze juweeltjes!! zo knap, vrij groot, zelfs de kleinste is stukken groter dan shipment bijvoorbeeld. en vooral realistisch en sfeervol. ik heb echt het gevoel in een oorlogsgebied te lopen als soldaat. het schept een sfeer, en het beste van al, je kan nu echt overal binnen gaan en naar boven lopen etc.. dat stoorde me erg aan cod4, dat je heel wat gebouwen hebt, die kompleet afgesloten zijn, of zoals bij bloc, één verdieping bereikbaar is!!

ps: de tanks vindt ik een geweldige toevoeging, creert meer oorlogsfeer, is heel makkelijk te bedienen, geeft een extra dimensie aan de first person shooter! enkel wat rondlopen in cod4 werd me toch erg balen. en het kan , als het juist wordt gebruikt, een erg tactisch voordeel bieden.

bijvoorbeeld, één persoon kan een vlag bewaken met een tank in domination, terwijl 5 anderen één vlag bij veroveren!! met twee vlaggen in bezit heb je meer dan genoeg om te winnen. tegen de tank kapot is heb je toch snel iemand ter plekke!

uiteraard is het niet zo goed dat iedereen tankje ligt te rijden, dan is het niets waard buiten wat rijplezier. maar wat wil je, het is nieuw en iedereen wilt tankje rijden  ;D persoonlijk doe ik het ook erg graag.  :-[

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Girlzdad

#4
Quote from: Gaetan on November 17, 2008, 17:31:55
1) Geen Team Tactical, Cage Match en Old-School-Free-For-All meer. Laat dit nu net mijn favoriete games geweest zijn.

Speelde ik niet dus mis ik niet,team tactical soms wel ,maar om het gelijk te laten sucken ?
Wat dacht je van Capture the flag en (de andere nieuwe gamemode weet ik naam even niet) :-X
Dat is in mijn ogen een goede toevoeging, vooral in clanverband.

1b) Geen ground war meer met party's groter dan 6. Schiet alleen nog Hardcore War over, en hardcore vind ik sucken.

Ground war is idd leuker met meer mensen en Hardcore games are the best( als ik alleen speel ).


2) Geluid. Geluid is gewoon SLECHT. ik speelde vandaag WaW en ging terug naar de 4: wat een openbaring  :o

Geen irritatie want is mij niet opgevallen

3) Wapens. tot nivo 25 heb je alleen zeer matige wapens, en de beste moet ik zelf nog unlocken vermoed ik.
alleen single fire rifles int begin en je sniper wapens moet je eerst 25 kills mee doen voor je een scope krijgt??? WTF!!
ook je red dot sight (of de shitty vervanger ervan) krijg je pas aan 75 kills en dan nog niet eens voor elk wapen. Al helemaal
niet voor machine guns. (dit alleen zijn al 5 redenen)

Ik schiet ook alleen met de submachineguns in WaW de rest vind ik ook vreselijk

4) Buggy MP: na quasi elke connectie moet je een nieuwe game starten, en negen van de tien kom je dan ALWEER in downfall terecht. Tevens kan je nog steeds niet muten in de lobby.

kDat van Downfall heb ik geen last van.
Het muten in de lobby hadden ze aan moeten paken.


5) Grafisch. Maps zijn best wel mooi om in rond te lopen, maar om effectief te spelen behoorlijk moeilijk. Alles is bruin op bruin en je ziet je vijanden helemaal niet meer staan nu. (was al moeilijk in 4, maar het ging nog). Ook bouncing betty's (claymore's) en Satchels (C4) kan je met de beste wil van de wereld (en met bomb squad) gewoon NIET vinden.

De bouncing bettY's zijn idd vrij sterk en gaan altijd af ( niet als in Cod4 )

De eerste 2 uur waren leuk, maar nu is het mij telkens na een half uur al beu en ga ik terug naar COD4

Ik zit nu op 28 en kan niks anders zeggen dan dat ik  er een nieuwe verslaving bij heb 8)


Joris1971

Een nadeeltje is dat de Flame-Thrower pas op een hoog level unlocked wordt.. ik meen dat het level 56 of zelfs 65 is.

J.A.F._Doorhof

Hummm ik wijk af vrees ik.

Vind de nieuwe wapens enorm veel verschillen wat helpt bij het realisme.
Sniper guns zijn goed te bedienen en effectief, wat bij 4 wel eens fout ging, 10 hits en nog geen kill.
Heb ook geen last van verbonden connecties (PS3) heel soms maar niet vaker dan met 4.
Tanks vind ik helemaal top, het forceert je anders te denken en te spelen maar zeker niet slecht.
Levels zijn waanzinnig, helemaal top, je krijgt veel meer een gevoel van echtheid ipv te spelen met een getekende achtergrond.

Single player versie vind ik ook stukken beter dan deel 4.
Zit nu bij de aanval van de russen op het grote duitse gebouw, het is alsof je in een film meespeelt, helemaal top dus :D

Scherpte ben ik het niet mee eens, waar 5 gebruik van maakt is motion blur en depth of field heb ik het idee, maw tegenstanders die verder weg staan zijn onscherper dan tegenstanders die dicht bij staan, heb daar zelf weinig moeite mee, vind het wederom meewerken aan de echtheid.

Geluid heb ik geen mening over, vind het geluid genoeg voor een game, vond deel 4 vaak te cartoonig, hier had ik wat meer diepe bas willen hebben maar goed, het is altijd wat :D
In de gebouwen vind ik wel dat 5 VEEL realistischer klinkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bakkums

Om nog effe terug te komen op de Tanks, deze zijn zeker niet nieuw. In deel 3 deden er ook al tanks, motoren en soort van Jeeps mee. Vind voertuigen niet zo'n toegevoegde waarde hebben, ben ze liever kwijt dan rijk. Maar het zei zo.

Verder vind ik de snipers in deel 5 soms wel erg makkelijk. Heb al een paar keer gehad dat ik op iemand schoot, 10cm of meer naast hem en dat die dan dood gaat. Wel goed voor mij natuurlijk, maar wel minder als je zo om je leven komt. Het levert in het echt nog niet eens een scham wond op maar meer een schok. :P

Verder moet de online Coop nog aangepast worden, want als ik er eentje host, dan loopt de PS aan het einde bij de punten telling vast. Weg score.

Gaeje

amai, ik snap niet goed dat mensen (met veel betere installaties dan mezelf waarschijnlijk) het geluid OK vinden. Die pistooltjes klinken zo flauw, een granaat doet pfieeuw ipv BOEM, airstrikes (of artillery) klinkt gewoon superflauw. je moet echt eens terug naar 4 gaan luisteren dat klonk meesterlijk.

en idd het visuele probleem met motion blur of wat het ook is zorgt ervoor dat je de vijanden ECHT ECHT slecht ziet lopen. realistisch of niet, ik vind het de spelervaring niet ten goede komen. Want het blijft een spel hé. je wil tenslotte kills opstapelen en niet denken waauw, wat is DIT realistisch. Een tank schiet mij 15 keer dood voor ik hem heb. Dat IS ook niet realistisch want in't echt ben je dood en BLIJF je dood als je het opneemt tegen een tank.

soit, ik bemerk gewoon bij mezelf dat ik met de dag negatiever word over dit spel. ik ga wss 1 keer prestige gaan en dan zal het in de kast vliegen en ga ik door met COD4

johnhifi

Quote from: Gaetan on November 18, 2008, 10:57:40
soit, ik bemerk gewoon bij mezelf dat ik met de dag negatiever word over dit spel. ik ga wss 1 keer prestige gaan en dan zal het in de kast vliegen en ga ik door met COD4

Jammer dat je niet de 360 versie hebt anders had je hem wel aan mij mogen doneren. ;)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Seth__Gekko

Quote from: Bakkums on November 18, 2008, 09:26:22
Om nog effe terug te komen op de Tanks, deze zijn zeker niet nieuw. In deel 3 deden er ook al tanks, motoren en soort van Jeeps mee. Vind voertuigen niet zo'n toegevoegde waarde hebben, ben ze liever kwijt dan rijk. Maar het zei zo.

Verder vind ik de snipers in deel 5 soms wel erg makkelijk. Heb al een paar keer gehad dat ik op iemand schoot, 10cm of meer naast hem en dat die dan dood gaat. Wel goed voor mij natuurlijk, maar wel minder als je zo om je leven komt. Het levert in het echt nog niet eens een scham wond op maar meer een schok. :P

Verder moet de online Coop nog aangepast worden, want als ik er eentje host, dan loopt de PS aan het einde bij de punten telling vast. Weg score.
Shit had ik  gisteren ook, daaag 6 challanges.

Gaeje

Quote from: johnhifi on November 18, 2008, 11:18:23
Jammer dat je niet de 360 versie hebt anders had je hem wel aan mij mogen doneren. ;)

ik ga hem niet wegdoen sowieso, als nu echt iedereen online bij deze blijft en niemand meer op de 4 zit, tja dan heb ik sowieso geen keuze, want al m'n online buddies spelen nu sowieso de 5.

Seth__Gekko

pff levelt te langzaam. Net 1e potje FFA gedaan, had 30 kills, winnaar, een challenge met pistol kills, toch maar 324 punten....schiet echt niet op.

HJ

wat maak je je dan druk om die punten ??? het spel is net pas uit,  je speelt toch voor je plezier?

Joris1971

#14
Quote from: hans. on November 25, 2008, 05:57:17
wat maak je je dan druk om die punten ??? het spel is net pas uit,  je speelt toch voor je plezier?

hoe meer punten (xp) des te eerder je xp-balk vol is, des te eerder je in rang stijgt en des te eerder je nieuwe (betere) wapens/perks/add-ons vrijspeelt.

Seth__Gekko

Mwa, ik wil gewoon de PPSh unlocken....that's all, en de vlammenwerpen.

Gaeje

Quote from: hans. on November 25, 2008, 05:57:17
wat maak je je dan druk om die punten ??? het spel is net pas uit,  je speelt toch voor je plezier?

nee hoor, die ranking is net wat het spel zo verslavend maakt

Seth__Gekko

Eindelijk de single player uitgespeeld, dat wordt zombies knallen!

Joris1971

Het spel gaat me steeds minder boeien, het speelt gewoon minder fijn dan deel 4.
Die wapens vrijspelen duurt veel te lang, vooral die vlammenwerper.

Hopelijk gaat het volgende deel Infinity aanpakken en gaan ze terug naar de moderne tijd.


Bakkums

Volgende deel is weer van de makers van deel 4 ja, maar in welke tijd het zich afspeeld is naar mijn weten nog niet bekend.

Vind MP ook minder leuk dan deel 4, weet niet waarom, maar het pakt mij gewoon niet.
Alleen Coop en Zombie coop vind ik echt leuk.

xlr8

Met COD4 speelde ik enkel online de onderdelen 'free for all' en 'cage match'. Gemiddeld zo'n 4-5 keer in de week 'niet kapot te krijgen' pure avondverslaving van gemiddeld 22:00 uur tot 02:00 uur :)

Nu heb ik al vanaf release deeltje 5 en ben 'm nu al (kots)beu  :-\
Het meest ergelijke is dat cage match er niet meer inzit en daarnaast free for all té beperkt in maps is!

Morgen maar weer COD4 'Modern Warfare' in de PS3 lepelen en afscheid nemen van de eerst zo bejubelde COD5 'World at War' welke feitenlijk (voor mij dan) evenveel attentiewaarde heeft als de 3 extra bonusmaps voor COD4.

Jammer... 'khad er vééél meer van verwacht  :-[

Gaeje

grappig, dit oude topic. ondertussen zijn er weer ettelijke maanden voorbij en heb ik het spel wel eens terug ter hand genomen omdat ik nu al ZOOO lang COD4 speel dat ik het soms echt zoo kotsbeu ben.... en dan speel ik deze wel nog eens. ben nog altijd niet prestige gegaan of niks,
en als ik nu mijn 5 redenen waarom het suckt lees, vind ik het wel nog steeds op die punten minder dan de 4, maar het is best een aardig spel. In het begin zat het gewoon veel te vol met uberfreaks en werd ik veel te veel afgeknald, wat nefast is voor het plezier natuurlijk. Waarschijnlijk daarom een beetje frustratie afreageren.

hopelijk is dat met COD6 weer niet het geval, dat je het eerste half jaar geen zak te vertellen hebt, omdat het vol zit met de toppers van 4 én 5

RobinAFCA

Speel ook nog steeds alleen 4, 5 niet eens aan begonnen na alle verhalen. 6 gaat er zeker wel weer komen. Deel 4 elke dag zeker een uurtje of langer.
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

Seth__Gekko

Was weer een lekker dubbel xp weekend, flink geranked!
In 1 pot 5 levels gestegen......van 1 naar 6 LOL!

Roeland

Paar dagen aan het stoeien geweest met deze game.

Eerlijk gezegd;
Eerst denk je wauw (beeld en geluid)
Dan speel je de single player (geforceerde gameplay), zelfs de supermario games en andere platform games geven meer ruimte.
Vervolgens multiplayer, dan pas begint de game te leven t.o.v. de houterige AI in singleplayer.
Upgrading is leuk in multiplayer, maar een goede multiplayer absoluut nee. Gaetan beschrijft de manco's goed.
Blijft helaas een matige game in een gelikt jasje
De game raak ik al helemaal niet meer aan.

Ben nu weer helemaal terug op Team Fortress 2.
Misschien flauwe animaties, maar het speelt o zo lekker  :worship: