RAR en Quickpar

Started by searcher, November 17, 2008, 09:26:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Als ik na een download RAR bestanden heb en par dan kun je dit repareren met quick par.
Dit gaat volgens mij goed maar hierna is het me onduidelijk wat ik verder moet doen.

Als ik de map open waar de RAR bestanden in staan zijn deze dan na quick par automatisch gerepareerd?

                                                                               Gr Searcher



WickedGame

Quote from: searcher on November 17, 2008, 09:26:00
Als ik na een download RAR bestanden heb en par dan kun je dit repareren met quick par.
Dit gaat volgens mij goed maar hierna is het me onduidelijk wat ik verder moet doen.

Als ik de map open waar de RAR bestanden in staan zijn deze dan na quick par automatisch gerepareerd?

                                                                               Gr Searcher

Na het downloaden open je een par bestand (waarna quickpar opent) die controleert wat je gedownload hebt correct is zonder fouten of onvolledigheden. Mochten er bestanden zijn die niet goed zijn gedownload dan zal deze worden gerepareerd. Na de reparatie actie kan je een rar bestand openen waarna winrar opent, hiermee pak je wat je gedownload hebt uit.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

searcher

Quote from: Ghosty J on November 17, 2008, 11:41:36
hier staat een uitleg:

http://www.binaries4all.nl/beginners/


Heren bedankt,

Deze uitleg heb ik van te voren uitvoerig bestudeerd alleen waren een aantal zaken me niet duidelijk. ;)



genedefect

Autounpack kan dat allemaal achter elkaar vanzelf doen.

http://www.see-and-be.com/AutoUnpack/index.php

Freeware :)
SAMSUNG 42" 
TEAC tuner + SAMSUNG tuner
HARMAN/KARDON AVR130 + HK675 + HD755 + HD970 + DVD22
CANTON LE190 + JBL SCS 200.5 + REL Strata Auralex Soundcare Vivanco Van Den Hull Qed Black Rhodium

Nicode

SABNZB werkt ook prima!
Ook te vinden via www.binaries4all.nl
Wilson Benesch - Naim - Atlas

reza

Grabit doet dit ook allemaal vanzelf.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

searcher

Quote from: reza on November 17, 2008, 12:45:19
Grabit doet dit ook allemaal vanzelf.

Wederom bedankt voor de reply's
Toch loopt het mis op de 1 of andere manier maar dit geeft een beter resultaat.
Ik download nu naar mijn externe harddisk hierna een extract naar mijn interne harddisk i.v.m de harddisk ruimte en het branden
Dit lijkt beter te werken in combinatie quickpar.

Auto unpack zal ik ook eens proberen.

                                                                    Gr Searcher



jaco

Quote from: genedefect on November 17, 2008, 11:56:24
Autounpack kan dat allemaal achter elkaar vanzelf doen.

http://www.see-and-be.com/AutoUnpack/index.php

Freeware :)
Begint deze tool niet met repareren als eerst er een par file gedownload is, en daarna al de 'normale' files binnenkomen ? Als er dan nog maar een paar bestanden gedownload moeten worden, maar er zijn wel genoeg par bestanden voor reparatie, zou het met repareren kunnen beginnen terwijl daar geen reden toe is.

Je kunt news lees programma's dit ook laten doen zoals Reza ook al opmerkte, maar toen ik dit een jaar geleden probeerde liep het verre van soepel.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

AllStar

SABnzbd werkt hier prima, checkt eerst of reparatie nodig is, gaat dan pas de par files downloaden, repareren, en uiteindelijk uitpakken + bronbestanden deleten. Ideaal, gewoon wat NBZ's in een map gooien, en vervolgens gaat alles vanzelf  :)

searcher

Mooi,

Ik oefen wat verder.

@Jaco Waar maak jij gebruik van?

                                            Gr Searcher



riwi

Heb je winrar wel op je PC staan Searcher?

Als alles in quickpar groen gekleurd is dan zijn de gedownloade bestanden heel en compleet. Dan hoef je ze alleen nog maar te unzippen met winzip/winrar of wat voor unzip tool dan ook. Winrar werkt wel erg handig.

searcher

Quote from: riwi on November 17, 2008, 16:48:32
Heb je winrar wel op je PC staan Searcher?

Als alles in quickpar groen gekleurd is dan zijn de gedownloade bestanden heel en compleet. Dan hoef je ze alleen nog maar te unzippen met winzip/winrar of wat voor unzip tool dan ook. Winrar werkt wel erg handig.

Ik heb winrar maar werkelijk elke film heeft bevroren scenes en slaat stukken over. :-\
Ik ga ervan uit dat ik als newbie gewoon ergens een fout maak. :-\

Ik zie je volgende week dan lopen we het wel even door. :D

                                                                                    Gr Searcher



reza

Je moet in Grabit wel selecteren of je alles automatisch wilt repareren of niet
volgens mij.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jaco

Quote from: searcher on November 17, 2008, 15:04:44
@Jaco Waar maak jij gebruik van?
Quickpar handmatig, uitpakken met winrar handmatig(passworded files)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

searcher

#15
Via mijn pc waarmee de film via nero is gebrand wordt deze zonder haperingen afgespeeld.
Via mijn Sony DVD Speler/Recorder die DVD+ aankan zijn er problemen,stilstaande beelden en stukken scenes die worden overgeslagen.

Zou dit probleem alleen maar met een media speler worden opgelost? ???

                                                                                           Gr Searcher



reza

Ik vind het maar een vreemd verhaal? Ik zou ook niet kunnen begrijpen
waarom hij het niet gewoon goed doet?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SisterOfMercy

Is die speler anders niet gewoon stuk? Sony staat ook niet echt bekend op hun vergevingsgezindheid aangaande gebrande meuk.
Ergo: probeer die schijf eens in een andere standalone speler.
The kissing and the colour come crashing down

PjotrrrNL

Quote from: searcher on November 18, 2008, 14:23:21
Via mijn pc waarmee de film via nero is gebrand wordt deze zonder haperingen afgespeeld.
Via mijn Sony DVD Speler/Recorder die DVD+ aankan zijn er problemen,stilstaande beelden en stukken scenes die worden overgeslagen.

Zou dit probleem alleen maar met een media speler worden opgelost? ???

                                                                                           Gr Searcher

Probeer eens een DVD op de laagste snelheid te branden...

papaleo

Alt.Binz is een programma welke alles autom. voor je doet, en het is ook nog is gratis....  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

searcher

#20
Quote from: PjotrrrNL on November 18, 2008, 16:22:48
Probeer eens een DVD op de laagste snelheid te branden...


Ik heb daar al naar gekeken maar het lijkt gefixeerd op 8*
Ik brand nu op 8* echter ik weet niet hoe ik de interne brandsnelheid van mijn laptop brander kan verlagen.

Tevens vraag ik me af of een mediatank deze problemen niet geeft.
                                                                                                   





searcher

Quote from: papaleo on November 18, 2008, 17:28:46
Alt.Binz is een programma welke alles autom. voor je doet, en het is ook nog is gratis....  ;)

Merci  :)
Deze zal ik ook eens bekijken :D



PjotrrrNL

Ik gebruik Nero en brand alle DVD's op 2x, heb daarmee geen problemen op een paar verschillende DVD spelers, ook audio CD's altijd op 2x..