Loft

Started by Gaeje, November 16, 2008, 02:35:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Er draait tenminste altijd wel een NL film in de Vlaamse bios, terwijl hier in Nederland heb je een hooguit een handjevol films per jaar in de arthouses/filmtheaters.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Moet de remake nog zien maar vind het persoonlijk wat zwak.
Loft was in mijn optiek al een zeer goede film en om die dan zo snel al een remake te geven is eerder een bewijs dat er weinig creativiteit meer is dan dat een be film het niet goed zou doen in nederland.

De Belgen maken net als de Nederlanders gewoon goede films, en veel zijn samenwerkingen volgens mij (?). Onlangs nog dossier K gekeken en daar toch mateloos van genoten.

Taal is gelijk dus 2x loft ???
Een Engelse remake kan ik me veel meer bij indenken, grotere markt (en ook die is in de maak) lijkt me dus meer cashen op een goed script.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 31, 2011, 06:34:32
Onlangs nog dossier K gekeken en daar toch mateloos van genoten.

Leuk om te horen! Fijne tournage en topfilm. Niks dan goeie herinneringen aan. Goeie soundtrack ook. Heb je 'm op blu ray gezien?

Job

Quote from: celerontje on May 30, 2011, 23:10:35
aangezien de ''grote'' NL films vaak ook in de Kinepolis zalen draaien.
Die worden daar vooral door Zuid-Nederlanders bezocht. Alleen op Kinepolis draai je geen release.
Aanrijding in Moscou was in NL ook een (relatief) succes.
Er bestaan allerlei uitzonderingen natuurlijk.

Job

Quote from: celerontje on May 31, 2011, 00:06:41
Er draait tenminste altijd wel een NL film in de Vlaamse bios, terwijl hier in Nederland heb je een hooguit een handjevol films per jaar in de arthouses/filmtheaters.
Er worden in NL dan ook meer films gemaakt dan in Vlaanderen.

Job

#80
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 31, 2011, 06:34:32
Loft was in mijn optiek al een zeer goede film en om die dan zo snel al een remake te geven is eerder een bewijs dat er weinig creativiteit meer is dan dat een be film het niet goed zou doen in nederland.
Sorry, maar dat is kroegpraat.
Deze remake is gemaakt OMDAT Vlaamse films in NL slecht aan de man te brengen zijn. Dat is een feit. Dat is waarom men aan een remake van die film begonnen is.
Dat jij denkt dat het gebrek aan creativiteit is moet je zelf weten, maar de feitelijke reden dat men een remake maakte is omdat de Nederlandse rechthebbende meende er op die manier meer mee te kunnen.

QuoteDe Belgen maken net als de Nederlanders gewoon goede films, en veel zijn samenwerkingen volgens mij (?).
Veel samenwerkingen die alleen in eigen land enig succes weten te boeken. Daar gaat het dus juist over.

QuoteOnlangs nog dossier K gekeken en daar toch mateloos van genoten.
Dan ben je 1 van de 3 Nederlanders die die film heeft gekeken (bij wijze van spreken natuurlijk). Ook een film als De zaak Alzheimer (grote hit in BE) doet hier zo goed als niets. En de lijst is langer, veel langer.

QuoteTaal is gelijk dus 2x loft ???
Het probleem is niet de taal.
Wel is het lastig om Vlaamse films (met in NL onbekende acteurs) in de markt te zetten. En dat zeg ik niet omdat ik dat verzin, maar omdat iedereen die zich een beetje in de industrie verdiept niet anders kan dan dat concluderen.

QuoteEen Engelse remake kan ik me veel meer bij indenken, grotere markt
Is ook maar relatief. In driekwart van Europa worden buitenlandse films nagesynchroniseerd. Of je nou een Engelstalige film nasynchroniseert of een een Italiaanse of een Nederlandstalige, dat maakt dan niet meer uit.
Wat wel uitmaakt is als je internationaal bekende cast kunt inzetten. Dat genereert immers marketingaandacht.

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 31, 2011, 06:34:32
en veel zijn samenwerkingen volgens mij (?).


dat is dan weer een productie kwestie natuurlijk. Dossier K (en vele anderen) ontvangen geld van het nederlands fonds voor de film (of hoe heet het bij jullie , bij ons is het VAF) in ruil voor wat nederlands personeel op de set.
Voor mij geen probleem, altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.

Job

De onderliggende bedoeling zou natuurlijk moeten zijn dat je films maakt die het hele taalgebied kunnen bereiken. Blijft beroerd dat dat niet lukt. Zie ook Rundskop weer. Doodzonde dat dat hier zo slecht loopt, terwijl dat in Belgiƫ een echte hit is (>400k bez).

skyfox

Ik ben nu wel heel benieuwd geraakt naar deze film. Meestal zijn NL films tegenwoordig wel goed te doen. Komend weekend maar eens langs de videotheek om deze te huren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9