Loft

Started by Gaeje, November 16, 2008, 02:35:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rbormans

Gisteren gezien op BR.
Schitterende film  :thumbs-up:

Pieter-Jan

Quote from: Gaetan on August 24, 2009, 13:21:05
Hey Frank,

leuk dat je hem al gezien hebt. is die al te huur bij jullie ofzo? ik wacht hier nog vol spanning op de blu ray.
Ik vind camerawerk en montage van het beste wat hier op eigen bodem te vinden is. Heb trouwens een interessant gesprek gehad met die monteur laatst

Da's fijn ... heb zelf nog les gekregen van "de monteur" :) Sympathieke, rustige mens ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Starred

Komt een Nederlandse remake:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GEI2LL0O3

NVT - De hoofdrolspelers van Erik Van Looys Nederlandse remake van Loft zijn bekend: Barry Atsma, Fedja van Huêt, Marcel Hensema, Jeroen van Koningsbrugge en Gijs Naber spelen de vijf hoofdrollen in de remake van Vlaanderens succesvolste film ooit.

Loft gaat over vijf getrouwde mannen die vrolijk een scheve schaats rijden in de luxueuze loft van een van hen. Tot ze op een kwade dag met een lijk opgescheept zitten. Auteur Saskia Noort zal het scenario voor Nederland aanpassen. Tegen december moet de film bij onze noorderburen in de bioscoop te zien zijn.

Gaeje

december... das snel

rbormans

Een NL remake van een BE film ... ben ik nu de enige die dat een nutteloos idee vind ?

Moondust

#55
Quote from: Raf (B) on February  2, 2010, 17:24:33
Een NL remake van een BE film ... ben ik nu de enige die dat een nutteloos idee vind ?

Blijkbaar is de gedachte dat het Belgische origineel meer potentie had dan is benut en denken ze dat met een remake alsnog te kunnen gaan bereiken. Zoiets misschien...
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

rbormans

Quote from: Moondust on February  2, 2010, 17:43:21
Blijkbaar is de gedachte dat het Belgische origineel meer potentie had dan is benut en denken ze dat met een remake alsnog te kunnen gaan bereiken. Zoiets misschien...

Meer potentie dan benut ;) ... aangezien ze dezelfde Belgische regisseur houden heb ik het maar even gegoogeld

QuoteDe reden voor de remake is dat Belgische films in Nederland niet scoren bij het grote publiek. Juist omdat men overtuigd is van het sterke concept van de film heeft men besloten tot deze remake. "Zij kijken gewoon niet naar de films waar wij mee bezig zijn, zij kennen onze acteurs niet. Het grote publiek is gewoon niet geïnteresseerd. We hadden Loft kunnen uitbrengen in de Nederlandse bioscopen, maar dan had de film gewoon een heel klein publiek bereikt," meld Marc Punt, distributeur van Independent films op de Belgische radio. Hierbij zei hij echter ook dat het omgekeerd weinig anders is. Over Komt een Vrouw Bij de Dokter zegt hij: "Die komt amper uit in België. Waarom? Omdat wij niet geïnteresseerd zijn".


Moondust

Quote from: Raf (B) on February  3, 2010, 14:30:06
Meer potentie dan benut ;) ... aangezien ze dezelfde Belgische regisseur houden heb ik het maar even gegoogeld

Mijn bewoording was wat vreemd, maar ik had wel een beetje gelijk.  O0
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

rbormans

Quote from: Moondust on February  3, 2010, 15:03:51
Mijn bewoording was wat vreemd, maar ik had wel een beetje gelijk.  O0
Je had gelijk hoor, vandaar de smiley.

(alleen het idee om een film met een script over overspel van mannen te laten aanpassen door een vrouw ;) )

Starred

Quote from: Raf (B) on February  2, 2010, 17:24:33
Een NL remake van een BE film ... ben ik nu de enige die dat een nutteloos idee vind ?

Zonder ondertiteling was het soms niet te volgen  :P

Sonic Circle


Gaeje


celerontje

Zo zo, in België is de trailer nu ook ontdekt? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

#63
iemand van de ploeg (die deels belgisch was)  had het op z'n facebook gezet

Gaeje

weinig reacties hier? is niemand de NL versie gaan kijken ofzo?

ik heb m zelf ondertussen gezien en vond het toch allemaal iets minder dan de BE versie. Misschien omdat ik de plot al kende (doch dat kende ik ook voor ik de BE gezien had, dus dat kan het eigenlijk niet zijn)

Het zijn vooral de acteurs denk ik, en ik vind het iéts sneller gemonteerd precies (staan minder stil bij bepaalde gevoelige momenten)...

Maar misschien leuk voor jullie, met jullie eigen acteurs?

celerontje

Heb beide niet gezien, maar de paar Nederlanders :D die beide versies gezien hebben prefereren ook de Belgische versie. (ik vind gewoon dat men hier Vlaamse producties beter moet promoten, want het KAN heus wel aanslaan, gezien het feit dat Flikken Gent hier op primetime op Nederland 1 komt)
Gelukkig draait nu wel Rundskop in de NL filmtheaters. (ik wil die film zeker eens zien!)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

die heb ik zelf nog niet gezien (schaamt zich diep)

Job

#67
Quote from: celerontje on May 30, 2011, 17:02:31
ik vind gewoon dat men hier Vlaamse producties beter moet promoten, want het KAN heus wel aanslaan
De geschiedenis geeft je vooralsnog ongelijk. Andersom ook trouwens, Vlamingen gaan net zo min films uit Nederland kijken. En Rundskop doet het hier ook heel matig (helaas!).

"Vroeger" (toe opa, vertel nog es van vroeger) had je nog mensen als André van Duin, Urbanus, Bart Peters, die zowel in NL als in Vlaanderen bekend en succesvol waren. Behalve Jan Decleir ken ik er geen meer. Volgens mij kent geen Belg Barry Atsma, evenmin als dat Nederlanders weten wie Matthias Schoenaerts is. Zou leuk zijn als we dat konden veranderen.

Die Schoenaerts is geweldig in Rundskop, trouwens.

Job

Verder heb ik ooit een bekende Nederlandse romanschrijver horen stellen dat het meestal zo is dat je de eerste versie van iets wat je ziet/hoort/leest het beste vindt. Dus als je een boek leest en je ziet dan de verfilming, dan ben je enthousiaster over het boek, maar als je eerst de film ziet, en daarna het boek leest, ben je enthousiaster over de film. Voor remakes zou zo maar hetzelfde kunnen gelden.

Gaeje

ik ken Barry Atsma van 'Komt een vrouw bij de dokter' en vind hem eigenlijk beter voor de rol van architect dan onze Filip P (hij zal het graag horen)
Langs de andere kant, diegene die het broertje van de psycholoog speelt bij jullie verdwijnt wel in het niets naast Mathias S.
(die overigens wel een mini rolletje had in Zwartboek, dus toch niet zo onbekend in NL?) Is trouwens goed in quasi alles wat ie speelt.

celerontje

 Wat zou er moeten gebeuren om Belgische films te promoten in Nederland? Internet biedt genoeg mogelijkheden, organiseer bv. tours van cast en crew en gebruik social media.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Job

#71
Quote from: celerontje on May 30, 2011, 20:22:48
Wat zou er moeten gebeuren om Belgische films te promoten in Nederland?
Zeg het maar.

De suggesties die je doet (internet en social media: no kidding?) worden allemaal natuurlijk al lang en breed ingezet.

Punt is dat je in Nederland in bladen en tv-programma's moeilijk aandacht krijgt voor hier onbekende Vlaamse acteurs. En die aandacht is vrij belangrijk voor een marketingcampagne.

Wat me opvalt is dat Vlaamse trailers en Nederlandse trailers erg van elkaar verschillen. Die Vlaamse lijken meer op Franse trailers, en de Nederlandse meer op Engelse. Maar daarmee alleen kan je het enorme verschil natuurlijk niet verklaren.

Sowieso valt mij - eenmaal in Vlaanderen - altijd het enorme cultuurverschil op. Ik kan er de vinger niet op leggen. Waarschijnlijk de oude geloofsscheiding van rond de rivieren?

Job

Quote from: Gaeje on May 30, 2011, 20:10:01
ik ken Barry Atsma van 'Komt een vrouw bij de dokter'
Jij werkt in de industrie. Vraag het je zus/broer/moeder/buurman.

QuoteMathias S. (die overigens wel een mini rolletje had in Zwartboek, dus toch niet zo onbekend in NL?)
Daarvan (her)kent hier echt niemand hem hoor, zelfs niet in de industrie denk ik.
Met alle respect voor hem als acteur, overigens.

celerontje

Komt een vrouw bij de dokter heeft in België wel normaal in de bioscoop gedraaid.
De kans dat een Belg recent een NL film heeft gezien is groter dan dat een Nederlander een BE film heeft gezien, aangezien de ''grote'' NL films vaak ook in de Kinepolis zalen draaien.

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

Quote from: celerontje on May 30, 2011, 23:10:35
Komt een vrouw bij de dokter heeft in België wel normaal in de bioscoop gedraaid.
De kans dat een Belg recent een NL film heeft gezien is groter dan dat een Nederlander een BE film heeft gezien, aangezien de ''grote'' NL films vaak ook in de Kinepolis zalen draaien.


bwa, dat valt tegen hoor...