Panasonic TX32LZD85 in combinatie met Humax, vraagje over Digitale TV.

Started by WickedGame, November 13, 2008, 16:46:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Juist op het moment dat je het natuurlijk weer niet kan gebruiken belt mijn oma (94 jaar) op dat haar tv (B&O uit 1983) niet meer reageert op de AB. Ik snel naar een B&O dealer een AB gekocht, werkt ook niet. M.a.w. infrarood oog kaduuk en printplaat daarachter. Volgens de B&O dealer word herstellen vrijwel onmogelijk, en is de reparatiekosten het niet waard.

Een nieuwe B&O zit er niet in, aangezien ik het compleet belachelijk vind om duizenden euro's aan een tv uit te geven in maatje 32".

Dus nu het volgende dilemma, we moeten een nieuwe tv gaan regelen. De tv moet rond de 32" zijn en moet qua kwaliteit B&O waardig zijn (in hoeverre je dit nog kan bepalen natuurlijk met als referentie een B&O van 25 jaar oud). Maar nu komt eigenlijk een punt waarop ik LCD altijd gruwelijk afkraak en dat is het analoge signaal. Mijn oma kijkt analoog en heeft 0,0 verstand van digitale meuk. Laat staan dat ze het begrijpt om te bedienen. Dus analoog en LCD dan, maar ja de kwaliteit moet ik echt altijd van huilen.

Dus tja wat nu... enige wat ik vind is dat de LCD's die Full HD doen (ook al is het bullshit op 32") wat beter presteren met analoog signaal dan de HD-Ready's. Er is overigens geen maximaal bedrag gekoppeld en heb in wezen vrije keus (uitzondering van Loewe en B&O).

Wil dit weekend gaan kijken wie kan mij hierin wat adviseren? Zelf zat ik te denken aan de Panasonic TX32LZD80 of TX32LX85 (verschil tussen die 2 is?????)

NeoPhix

Panasonic TX32LX85 is HD-Ready, 100Hz.
Panasonic TX32LZD80 is Full HD, 50 Hz.
Panasonic TX32LZD85 is Full HD, 100 Hz en heeft een betere motion handling.

De LX85 lijkt me mooier op een analoog signaal vanwege het 100 Hz verhaal, en is gewoon een steengoede TV. De 32LZD85 is bij een Rotterdamse fotozaak voor relatief weinig geld te krijgen, dat maakt die ook interessant.
Ook de Philips 32PFL9603 heeft ook een mooi plaatje wat vooral oudere mensen aanspreekt (die kijken toch anders naar een beeld dan wij, de ogen veranderen met de jaren). Zelf geen grote fan van Philips maar moet het ook zeer goed doen op analoog.

En je kan kijken of je nog zo'n 32" LG plasma op de kop kan tikken. Dat ding versloeg alle LCD's op het gebied van kleur/kijkhoek en helemaal op een analoog signaal! Ik geloof dat er een nieuwe versie van is, staat dacht ik bij de BCC op de webshop.

Anders babbelen we van het weekend nog wel ff hierover  ;)

oud_account_1

Op marktplaats zoeken naar een andere b&o gebruikte van hetzelfde type en als die goed werkt die gebruiken.
Als het ding niet goed werkt (maar sensor & pcb wel) de sensor & print overzetten in je oma's b&o.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

WickedGame

Quote from: squadra on November 13, 2008, 17:58:56
Op marktplaats zoeken naar een andere b&o gebruikte van hetzelfde type en als die goed werkt die gebruiken.
Als het ding niet goed werkt (maar sensor & pcb wel) de sensor & print overzetten in je oma's b&o.

Ja altijd een optie maar zeg nu zelf een B&O van 25 jaar oud... daar ga je niet meer trial en error meer op doen. Dan kan je net zo goed gelijk iets nieuws aanschaffen.

WickedGame

Quote from: NeoPhix on November 13, 2008, 17:42:42
Panasonic TX32LX85 is HD-Ready, 100Hz.
Panasonic TX32LZD80 is Full HD, 50 Hz.
Panasonic TX32LZD85 is Full HD, 100 Hz en heeft een betere motion handling.

De LX85 lijkt me mooier op een analoog signaal vanwege het 100 Hz verhaal, en is gewoon een steengoede TV. De 32LZD85 is bij een Rotterdamse fotozaak voor relatief weinig geld te krijgen, dat maakt die ook interessant.
Ook de Philips 32PFL9603 heeft ook een mooi plaatje wat vooral oudere mensen aanspreekt (die kijken toch anders naar een beeld dan wij, de ogen veranderen met de jaren). Zelf geen grote fan van Philips maar moet het ook zeer goed doen op analoog.

En je kan kijken of je nog zo'n 32" LG plasma op de kop kan tikken. Dat ding versloeg alle LCD's op het gebied van kleur/kijkhoek en helemaal op een analoog signaal! Ik geloof dat er een nieuwe versie van is, staat dacht ik bij de BCC op de webshop.

Anders babbelen we van het weekend nog wel ff hierover  ;)

Panasonic TX32LZD85 is idd scherp geprijst en zoals jij wel van mij weet heeft zoiets wel de voorkeur maar goed ik ben nu even niet de doelgroep maar een mensje van 94. Dat is even andere koek. Heb nu wel vrijheid.

Morgen ga ik wel even kijken, ben toch vrij ivm operatie welke ik heb ondergaan vanmiddag  ;D (vandaar het niet op dit moment kunnen gebruiken maar goed)

Robke

Gewoon voor de LG32PG6000 plasma gaan, kost via internet nog geen 550 euro en geeft zeker op analoog signaal een strak beeld.

tiptop

#6
PANASONIC DOEN!

Echt waar. Krijg je geen spijt van!

Ik installeer tv's en de enige die het netjes doen in de goedkopere klasse op analoge tv is Panasonic (en Sharp ook wel).
En anders dan weer een pio, maar die is alweer 1400 euro.

Philips, Sony en JVC hebben echt een digitaal signaal nodig om goed te presteren en LG en Samsung heb ik helemaal nog nooit goed gezien. :P

Het is eigenlijk wegstrepen van merken die niet goed zijn en je komt vanzelf bij Panasonic of Sharp uit.

Sorry voor de jongens die deze merken hebben aangeraden, maar juist oudere mensen (helemaal als ze van een B&O of Loewe CRT af komen) klagen er meteen over. En terecht.

En anders zou je idd mischien voor een 2e hands andere B&O kunnen gaan.
(Maar dan heb je geen garantie en weer een oude tv)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

audiofreak1

Loewe Modus L32HD100. Voor oma een helder beeld en een zeer goede geluidskwaliteit die ze natuurlijk met haar B&O ook had. Een duidelijke afstandsbediening en een makelijke bediening. En dat met 5 jaar garantie.
Zit ze een beetje op hetzelfde niveau als voorheen. :)
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

_ MarcelloW _

2e hands een leuke tv opzoeken. desnoods (of juist) een crt, die dingen worden bijna cadeau gedaan.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

WickedGame

#9
CRT's nieuw vinden is haast wel hopeloos. 2e hands is lastig, stel je koopt iets en na 2 maanden gaat het ook stuk kan je weer van vooraf aan beginnen. En dat ga ik dat ouwe mensje niet aan doen.

Loewe is te duur, vind en blijf het onzin vinden om dik 3000,- euro te lappen voor een 32" tv.

Volgende line-up ga ik morgen bekijken:

- Panasonic TX32LZD85
- Pioneer KRL32V
- Philips 32PFL9613

Lijkt me alle 3 niet verkeerd.

Rielplayer

waarom geen sony 32w4000 bv. Is met dvb-c tuner. Da kun je dus gebruik maken van digitale televisie zonder het ongemak van een extra kastje en afstandsbediening.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

PjotrrrNL

Quote from: Robke on November 13, 2008, 18:32:35
Gewoon voor de LG32PG6000 plasma gaan, kost via internet nog geen 550 euro en geeft zeker op analoog signaal een strak beeld.

Mee eens, speelt in mijn ogen elke LCD zoek...

WickedGame

Nou ben gaan kijken, vergelijken en expliciet gevraagd om analoog signaal (helft van de winkels al drama want die kunnen geen analoog laten zien) tot ik hier in het dorp de lokale Electroworld binnenliep. Analoog signaal gekeken en de Panasonic en Philips deden niet voor elkaar onder. Uiteindelijk voor de Panasonic gegaan ivm:

- 2 jaar garantie ipv 1 jaar van Philips.
- Philips was aanzienlijk duurder en had ambilight welke in een kast geen nut heeft.

Dus de Panasonic is het geworden tegen een hele scherpe prijs overigens van 899,- euro

kermy

En Oma kan weer kijken. ;D
Ik kwam vroeger veel in verzorgings en bejaarden tehuizen en weet hoe deze mensen aan een tv gehecht zijn.
Een andere tv met bijbehorende ab is vaak een drama voor deze mensen, op de oude zaten dan bijvoorbeeld al knoppen afgeplakt, en bijgeschreven teksten bij de knoppen waar dan wel op geduwd mocht worden.
Ik hoop dat jou oma er snel aan kan wennen en er nog lang plezier van mag hebben.
Met vriendelijke groet,


Kermy

JeKa

#14
Loewe met ingebouwde dvb-c tuner? zit je ook niet met het gedonder van meerdere afstandsbedieningen

Eidt: al voorzien zie ik....

WickedGame

Quote from: kermy on November 14, 2008, 12:49:46
En Oma kan weer kijken. ;D
Ik kwam vroeger veel in verzorgings en bejaarden tehuizen en weet hoe deze mensen aan een tv gehecht zijn.
Een andere tv met bijbehorende ab is vaak een drama voor deze mensen, op de oude zaten dan bijvoorbeeld al knoppen afgeplakt, en bijgeschreven teksten bij de knoppen waar dan wel op geduwd mocht worden.
Ik hoop dat jou oma er snel aan kan wennen en er nog lang plezier van mag hebben.
Met vriendelijke groet,


Kermy

Ik kan de Panasonic zeker aan ouderen aanprijzen, de AB is voorzien van grote duidelijke knoppen. En ze begreep het meteen. Dus dat vind ik ook een erg goed pluspunt.

WickedGame

Quote from: JeKa on November 14, 2008, 13:02:50
Loewe met ingebouwde dvb-c tuner? zit je ook niet met het gedonder van meerdere afstandsbedieningen

Eidt: al voorzien zie ik....

Loewe was ook veel te duur voor wat het bood. En ik weet ook niet of je in een bejaardenhuis DVB-C kan nemen. Teveel vragen en te weinig tijd in dit geval Want tja morgen komt sinterklaas in het land en dat wilde ze nou net zien  ;D

JeKa

Quote from: WickedGame on November 14, 2008, 13:09:00
Want tja morgen komt sinterklaas in het land en dat wilde ze nou net zien  ;D
;D


WickedGame

Heerlijk die mensjes  ;D

Overigens mijn ouders vinden het ook een mooie tv, wat denk je willen ze er nu ook 1.... zucht ik blijf aan de gang  ;D

Overigens wil ik dan voor hun wel digitaal gaan doen. Nu zitten zij in een Ziggo verzorgingsgebied maar die hebben beetje voor mijn inziens onduidelijke paketten. Ze hebben nu Ziggo als aanbieder (vroegere Casema), en dit is dan Z1 geloof ik zoals zij het noemen. Om digitaal te gaan wat dient er dan zoals nodig te hebben. En welke decoder zou je dan het beste hanteren.

DVB-T heeft de tv wel, maar goed dan kom je op KPN en ben geen fan van Digitenne. Slecht ontvangst.


tiptop

Gefeliciteerd met de keuze :)

En je oma met haar nieuwe beeld :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: WickedGame on November 14, 2008, 13:17:53
Heerlijk die mensjes  ;D

Overigens mijn ouders vinden het ook een mooie tv, wat denk je willen ze er nu ook 1.... zucht ik blijf aan de gang  ;D

Overigens wil ik dan voor hun wel digitaal gaan doen. Nu zitten zij in een Ziggo verzorgingsgebied maar die hebben beetje voor mijn inziens onduidelijke paketten. Ze hebben nu Ziggo als aanbieder (vroegere Casema), en dit is dan Z1 geloof ik zoals zij het noemen. Om digitaal te gaan wat dient er dan zoals nodig te hebben. En welke decoder zou je dan het beste hanteren.

DVB-T heeft de tv wel, maar goed dan kom je op KPN en ben geen fan van Digitenne. Slecht ontvangst.


Als ik hun was zou ik dan voor het hd pakket gaan met de humax irhd-5000c decoder.
Maar ze kunnen ook het standaardpakket bestellen en later de uitbreidingskaart invullen wanneer ze weten wat ze willen.
De eerste maand hebben ze alle zenders tot hun beschikking.

Hoe het werkt?
Je gaat naar een winkel waar ze abonnementspakketten verkopen en zegt welke je wilt.

In het pakket zit een decoder, een decoderkaartje (tgv een creditcard).
De kaart doe je in de kaartsleuf van de decoder. De kabel uit de muur sluit je aan op de decoder en eventueel nog een van de decoder naar de tv voor analoge back-up of teletekst.
Dan ook vanuit de decoder een videokabel (afhankelijk van het soort decoder, maar waarschijnlijk scart of hdmi dus) naar de tv.
Alles aan zetten.
TV op ingang van de decoder.
Dan naar menu van de decoder -> installatiemenu -> pincode invoeren (welke, dat staat in de gebruiksaanwijzing van de decoder, maar meestal 0000)
Dan de frequentie en het regionummer invoeren. (Kan je vinden in de boekjes die bij het kaartje geleverd worden en zijn afhankelijk dus van de regio waarin je kijkt). De andere opties in het installatiemenu hoeven in principe niet veranderd te worden.
Dan zal de decoder automatisch de zenderlijsten voor tv en radio opzoeken.
Aan het eind zal hij automatisch naar ned1 gaan. In het geval hij dat niet doet kan je de numerieke toets "1" proberen en anders een keer op standby en weer aan.
Je kan ook een favorietenlijst maken. Zou ik zeker doen, want anders is het veel zoeken tussen de +- 154 zenders.

En goed de gebruikershandleiding lezen is belangrijk, want ze werken allemaal net even anders. ;)

Dan de abonnementskaart invullen die erbij zit en de stickerbarcode (op een van de boekjes in het pakket) ook op de kaart plakken. Daarna binnen tien werkdagen deze opsturen in bijgesloten envelope. (anders vervalt je kaart na een maand)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

donaldk

Quote from: kermy on November 14, 2008, 12:49:46
En Oma kan weer kijken. ;D
Ik kwam vroeger veel in verzorgings en bejaarden tehuizen en weet hoe deze mensen aan een tv gehecht zijn.
Een andere tv met bijbehorende ab is vaak een drama voor deze mensen, op de oude zaten dan bijvoorbeeld al knoppen afgeplakt, en bijgeschreven teksten bij de knoppen waar dan wel op geduwd mocht worden.
Ik hoop dat jou oma er snel aan kan wennen en er nog lang plezier van mag hebben.
Met vriendelijke groet,


Kermy

Oh daar was die achterzijde van de Sony afstandsbediening dus voor ::).

WickedGame

Top voor alle snelle reacties, gisteren Panasonic nummero 2 opgehaald. En hierbij een Humax 5000 aangeschaft met een HDMI kabel. Moet zeggen dit is wel even een wereld van verschil. En ziet er goed uit allemaal. Humax 5000 is naar mijn inziens een perfect apparaat met snel en duidelijk menu. Instellen was een fluitje van een cent en alles lijkt in orde. Merkte wel wat lipsync probs op met een enkele HD zender, maar dit was al snel opgelost.

Enige wat ik mij afvraag, in de winkel werd me gemeld dat de Humax 5000 via HDMI gebruik maakt van de Panasonic Viera Link. Nou alles wat ik probeer no Viera Link. Nu zit ik weer met 2 AB's te klooien. Iemand die toevallig een Viera Link hanteert in combo met een Humax? En kan de Viera Link alleen werken met een bepaalde HDMI kabel of werken alle HDMI's hiermee.

Heb er nu een Van den Hul op staat. Bij de Humax en tv kreeg ik gisteren een IXOS die volgens de verkoper zeker zou moeten werken in combinatie met de Viera Link. In mijn ogen is een HDMI kabel een HDMI kabel (wel beide 1.3a compatible). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

tiptop

Sommige hdmi zijn niet geschikt voor grotere datastromen, maar heeft niks met vieralink te maken.
Dat is een protocol van Panasonic die de mogelijkheid van draadje 13 (voor informatieoverdracht tussen beide apparaten) in de hdmikabel daarvoor gebruikt.

Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat de Humax ab te programmeren is voor een panasonic tv. Dat moet uit de handleiding dan duidelijk worden.
Meestal moet er dan een code ingevoerd worden die overeenkomt met het merk panasonic.
Maar dat weet ik niet van de humax.

Succes en blij dat het beeld iig bevalt. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.