DVD's uitlenen ?

Started by J.A.F._Doorhof, April 22, 2002, 23:57:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Quote from: Gaetan on April 18, 2004, 15:59:53
goh, dat is (persoonlijk hé) voor mij een beetje te omslachtig. en ik zou de neiging hebben van als ik hem dan toch op DVD-R heb, hem dan niet meer te gaan kopen achteraf... lijkt me zo'n dubbel werk. Terwijl als je hem huurt, moet je hem wel terug brengen  :D

Een gebrande DVD is mindere kwaliteit als het origineel , lijkt me ook logisch omdat je terug moet gaan van DVD-9 naar DVD-5.Dan krijgt je toch een compressie , menu's soms weggelaten etc.
En nog een punt is , soms zit er niet de originele ondertiteling bij.Respect voor diegene die dat maken(sommige zijn zeer goed)
Ikzelf brand dus géén één film op een DVD+R of DVD-R maar wel op een DVD+RW(kun je uitwissen)

Er gaat niks boven een originele DVD.Wat is nou handiger voor geen geld eraan uit tegeven en toch een dvd te kijken.Als hij goed is kun je daarna kopen. ;) Is hij niet goed , is er niks aan de hand geen 20-30 euro eraan uit gegeven voor een dvd die niks aan is. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Gaeje

@maximus:
ok, heb je een punt

voor de rest ivm topic, ik wil gewoon zo veel mogelijk films zien, en zou het dus wel jammer vinden als ik ergens een leuke film zag staan bij een vriend en ik kreeg die niet mee. zelfde geldt natuurlijk voor iemand die iets van mij wil zien. ik vind het wel beu dat je dan nooit je collectie 100% compleet hebt, op geen enkel moment, en iedere maand een inventaris moet doen, maar ja...
dit alles er wel van uitgaande dat je spullen met respect behandeld worden, natuurlijk. en moest ik ooit horen dat iemand mijn spullen door-uitleent dan zou het ook wel gedaan zijn. ik heb dit zelf ooit meegemaakt dat ik iets wou meenemen van iemand en de reactie was van:'ja, tis van ... maar pak maar mee!'  :o dat zou ik nooit doen of dulden!!
Groeten G.

FrankB

Ik doe het ook niet meer. Alleen aan een klein groepje mensen die ik echt vertrouw met dit soort dingen. Verder gewoon niet. Maak dan nog liever een copy voor iemand dan dat ik m'n origineel uitleen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HAL

Doet mij denken aan iemand waarvan ik een zooitje LD's overnam. We hadden het over uitlenen. Hij zei: "m'n vrouw mogen ze lenen, want die krijg ik onbeschadigd terug. Maar mijn LD's niet" Zijn vrouw stond er bij trouwens.....

B.J.

Quote from: HAL on April 28, 2004, 10:58:01
Doet mij denken aan iemand waarvan ik een zooitje LD's overnam. We hadden het over uitlenen. Hij zei: "m'n vrouw mogen ze lenen, want die krijg ik onbeschadigd terug. Maar mijn LD's niet" Zijn vrouw stond er bij trouwens.....

Hmm ik denk niet dat ik dat moet zeggen met mijn vriendin er bij!

Ik leen alles uit. Stel hij is bekrast dan meld ik het en dan houdt die persoon er echt wel rekening mee de volgende keer. Tot nu toe is dit niet gebeurd want mijn vriendjes zijn netjes.
Zijn ze echt bekrast dan koop ik wel nieuwe.

reMC

Ik doe het nog bij zo'n 4 mensen, dan houdt het ook op.

Ooit leende ik is een dvdbox van The X-files uit. 7 dvd's...3 waren erg bekrast. Eerst maar nog eens gekeken, ze deden het allemaal nog prima. Toch bedacht dat het zo gewoon niet hoort..ben ik maar naar die jongen gegaan en uiteindelijk heeft hij maar een nieuwe box voor me gekocht..

Vanaf toen ben ik wel goed mensen gaan selecteren..op zuinigheid zeg maar ;D

zonewarrior

De pest van het uitlenen is vaak dat je zonder het zelf door hebt vaak vroegere kennisen vrienden collegea het eigenlijk al voor je hebben verpest,door niet zuinig met je spulletjes om te gaan.
krassen op je dvd te laat of gewoon weg nooit meer iets van zich laten  horen.
en dat steekt nu net bij me.
Mijn vrienden vragen mij ook regelmatig om een dvdtje te leen en steeds krijgen ze van mij het zelfde antwoord namelijk sorry maar anderen hebben het voor je verpest :'(
ik stel wel voor om bij mij dan maar te komen kijken  of dat ik later op de week langs kom met de dvdtjes die ze graag willen zien.
hou mij ten goede ik ben geen mierenneuker of zijkerd maar ik heb dvdtjes in mijn collectie die niet meer worden gemaakt bv rotld2.
boven dien filmpje pakken met z,n 2en is nog altijd leuker dan allen  ;)


Jeroen.

Ik leen alleen aan mijn ouders uit, de rest bekijkt het maar (van een ander). ;)

Ik heb vroeger best wel wat cd's uitgeleend. Had altijd wel leuke exemplaren.  Mooie niet commerciele cd's.

Na weken vragen of je je cd terug mag, en dan trekken ze hem ergens vanonder een stapel zooi van het buro af, zonder doosje.
AAAaargh. Nee voor mij niet meer.

MvGr,

Jeroen.

marbico

Neen, nooit, na een paar teleurstellingen, onderandere 1 tussen de speelgoed van de kinderen op de grond zonder hoesje is dat afgelopen.
Ze gaan maar naar de videotheek ;D ;D ;D ;D

John
Wat habe sie in die tasse gefroemeld??