DVD's uitlenen ?

Started by J.A.F._Doorhof, April 22, 2002, 23:57:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Leen jij je DVD's wel eens uit ?

Voor mij is het altijd moeilijk, heb een paar keer een DVD flink beschadigd terug gekregen of VEEL te laat (8 weken of oid). Doe het dus nu gewoon niet meer.

Heb nog ongeveer 4 mensen aan wie ik wel eens iets uitleen, en dat hoeft dan niet eens over en weer te zijn, dat vindt ik dan niet belangrijk. Ik weet van die mensen dat ze er HEEL zuinig op zijn. Anders is het direct afgelopen.

Maar, wat als er een beschadiging op zit, durf je er dan wat van te zeggen ?
Ik heb daar toch wel wat moeite mee, heb het één keer gedaan en kreeg toen te horen, "hij doet het toch nog, het is maar een DVD"  :o  ik explodeerde zowat, :-X die krijgt dus nooit meer een DVD.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

#1
Ja, ik leen haast ook  niet meer uit en in het terugdurven vragen ben ik ook niet de beste.
Bij ons is er een gezegde: wil je jouw vrienden verliezen leen ze dan geld of dingen waaraan je gehecht bent.

Dit klopt zeker en heb ik wel eens meegemaakt.

Maar Frank, zelf zijn wij ook niet perfect. Als ik dingen zou lenen van anderen en al zijn het geen vrienden, dan ben ik er extra zuinig op, helaas kun je dit niet van iedereen zeggen.  

Mvg,

Khalid

Profisound

#2
Ach ,ik leen hier en daar ook wel eens een dvd'tje uit!
Waarom niet ,ik leen ze ook wel eens van iemand anders! En als blijkt dat er krassen of zo op zitten spreek ik altijd van te voren af dat ze hem dan moeten kopen zodat ik een nieuwe kan halen! No problem!
Alleen als de dvd niet meer te krijgen is leen ik hem NIET uit!

jaco

#3
Er is maar 1 persoon die mijn DVD's leent. Juridisch zijn ze nog van hem voordat ik ze betaal, dus eigenlijk is dat geen lenen.
Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

#4
LOL  ;D
Maar die persoon is er dan ook vast HEEL zuinig op.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ivonne

#5
Ik heb er maar een ;-( , die leen ik natuurlijk niet uit!

MrPink

#6
LOL :D

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

#7
Cd's had ik al nooit van harte uitgeleend en ook mijn dvd'tjes worden maar aan een select gezelschap meegegeven ter leen. Zelf ben ik er, net als de meeste hier, ontzettend zuinig op en dan is het toch altijd zonde wanneer je merkt dat andere minder zuinig zijn met jouwn spullen.

J.A.F._Doorhof

#8
Tja,
Ik begrijp dat dus niet.
Als ik iets leen dan ben ik er supervoorzichtig mee, en bescherm ik het onderhand meer als mijn eigen spullen.

En dan zie je soms hoe andere mensen met DVD's omgaan, brrrrrrrrrr.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

#9
ik ben daar ook  mee gestopt... leen alleen nog uit aan hele goede vrienden die net zo zuinig zijn met mijn spullen als met die van hen..

Toen ik laatste een dvd terug keek met vette vingers en een enorm kras was ik ineens weer genezen.

Groet Bjorn

DD2

#10
Ik leen ze altijd uit als er om gevraagd wordt. Kan je je vrienden niet wijgeren vind ik.. echter ben ik er wel al 1 kwijtgeraakt.. Maar deze is vergoed gelukkig..  maar het blijft altijd pijn doen als iemand vraagt oh leuk mag ik die even lenen...  en je dan toch maar weer ja zegt.   ::)

J.A.F._Doorhof

#11
Natuurlijk kun je vrienden weigeren.

Mag ik een dvd lenen, uhhhh doe maar.
Mag ik je auto lenen, uhhh doe dan maar.
Mag ik je vrouw lenen, uhhhhhhhhhhh ach moet maar.
 ;D

Je moet gewoon heel duidelijk een grens trekken en aangeven tot hier en niet verder. Iemand die zijn vrienden niets kan weigeren moet zoeken naar nieuwe vrienden.

Of is dat erg hard ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DD2

#12
;D  Ja als je het zo stelt dan is het een ander verhaal.. Maaruh probleem is dan mijn vriendin tegensputtert als ik haar wil uitlenen  ;)  en de DVD's niet  ;D ;D

J.A.F._Doorhof

#13
Oh,
Vreemd.............. ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#14
De vrouw vind dat ik ze moet uitlenen, maar ik wil dat eigenlijk niet...

Ik weet gewoon dat mensen er niet zo mee omspringen zoals ik dat doe...

En dan nog, als ik het stuk maak ben ik dom bezig, als iemand anders het me flikt baal ik nog meer!!!

Inderdaad: durf je er wat van te zeggen... Het gaat dan niet om mijn vrienden nl. maar bv klega's van de vrouw...

Ik probeer maar de boot af te houden eigenlijk...

Oh, trouwens, aan bepaalde klega's leen ik wel, maar ik leen ook terug en dat gaat goed, daar kan je ook wat tegen zeggen...

Maar sjemig, heb je wel eens een DVD bekeken van de Videotheek? Dat het nog wil spelen...

Selmar_Cleef

#15
Ik leen geen DVD's uit, alleen aan mij broer. Hij woont nog thuis dus geen probleem om ze even terug te halen. Ik weet ook zeker dat hij de waarde weet van zo'n schijfje.
De DVD's van een videotheek zijn een goed voorbeeld hoe ze er niet uit moeten zien :o Volgens mij gebruiken sommige mensen de DVD's als onderzetter, frisbee, enz. Ik heb een ex-rental gekocht die maar lichte krasjes had, er zijn dus mensen die wel weten hoe ze met spullen van andere om moeten gaan.

Sarjenka

#16
Aan vrienden/familie leen ik zonder meer DVD's uit. Nadeel is dat mijn schoonouders in het Limburgse wonen en wij in het Flevolandse, en aangezien wij niet van die mensen zijn die ouders/schoonouders vaak zien, kan het dus gebeuren dat (een) bepaalde dvd(s) een half jaar ergens ligt/liggen... Maar het kan nooit misgaan, want ik schrijf alles wat ik uitleen op met daarbij aan wie en de datum.

Verder heb ik een aantal collega's waarvan ik weet dat ze zuinig op hun (en mijn) spullen zijn en waar ik met een gerust hart dvd's aan uit kan lenen.

En ik moet zeggen dat ik van de videotheek over het algemeen ook nette dvd's huur. Eigenlijk nog nooit gehad dat ze onafspeelbaar zijn.

yamaha

Ivonne ?

Je hebt er maar 1 ? We bedoelen de plaatjes, niet de speler   LOL  ;-)

Maar serieus, uitlenen is link, als de ander niet net zo'n HT freak is als jij.

Heb eens cd's uitgeleend aan een kameraad zijn vrouw.

Zegt hij 2 weken later, oh je plaatjes liggen in haar auto, we halen wel ff.

Lagen ze 5 op elkaar zonder hoesje in het dashboardkastje.

Krijg je dus zin om de vrouw erbij in te proppen !!! De laatste keer dus.

Gelukkig zijn de meeste vrienden er wel zuinig op, weten ook hoeveel waarde ik eraan hecht.

Goede tip, leg uit wat krasjes en vingerafdrukken met cd's en vooral DVD's doen.
Leg ook uit waarom DVD's gevoeliger zijn (kleinere en meer putjes dus --- etc.)
Het helpt als mensen begrijpen WAAROM het WEL stuk kan.

Greetz

Maximus_Aurelius

Dvd's leen ik bijna nooit uit.Zeer zelde aan mijn zwager , maar verder aan niemand eigenlijk.

Net zoals cd's zijn mijn dvd's heilig ;D

Heb er slechte ervaringen mee , meestal kreeg ik hem in zeer slechte toestand terug met krassen erop etc.Ook zag ik het een keer toen ik bij iemand kwam dat mijn uitgeleende dvd gewoon zo op de grond lag en diende de andere gewoon als onderzetter.

Dan word je echt pissed off.Sindsdien dus echt bijna nooit meer

By the way ik mis een emoticoins met een kwaad/rood gezichtje ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

VlisChris

Er zijn maar 2 personen aan wie ik mijn dvd's uitleen.
1 Daarvan heeft rond de 400 dvd's en dat is iemand waarvan ik weet dat die zeer precies is, en vooral zeer voorzichtig, en de ander weet ik ook van dat die voorzichtig genoeg is. En die ken ik al praktisch mijn hele leven (sinds groep 2 geloof ik) dus als er eens wat mocht gebeuren komen we er wel uit.
Echt bijzondere uitgaves en giftsets ed komen mijn deur overigens niet uit :)
Bij mijn ex eens een dvd uitgeleend en ondanks dat het kind weet dat dvd's heilig voor me zijn kwam de arme dvd onder de vette vingers terug en was het hoesje ook niet 100% meer wat het was geweest. Die heeft nooit meer een dvd van me aan mogen raken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

ik maak geen probleem van uitlenen, aan gelijk wie, maar ik schrijf altijd op wie wat meeheeft, en special editions (kartonnetjes) haal ik uit hun doosje en stop ik gewoon in een CD doosje. Het enige wat moeilijker ligt is mijn broer, die woont niet meer thuis, maar heeft wel nog de sleutel en telkens als ik thuiskom in het weekend na een week op kot te zitten moet ik vaststellen dat de helft van mijn dvd's (figuurlijk) weer weg is. maar staat dus niet genoteerd, en weet nooit dewelke wel, en niet. maar tot nu toe heb ik nog nooit schade gehad aan uitgeleende dvd's. Alhoewel... een kras op 24 seizoen 1, dat vond ik eigenlijk wel jammer, maar heb er toen niets van gezegd, denk ik... (vandaar, vanaf nu de CD-doosjes)

thommy

Nooit leen ik een DVD uit.
Het is zelfs zo erg dat ik nooit een dvd ga huren, alhoewel er geen contact gemaakt wordt met de laser in de player zou ik het echt niet over mijn hart krijgen dat een schijfje waar iedereen met z'n fikken aangezeten heeft in mijn HT verzeild geraakt.

Klinkt misschien extreem freakerig, maar ik ga nu eenmaal zo om met m'n apparaten ;)

Dus zelde geldt dan voor uitlenen van een dvd...   NOOIT!!


Mvgr
Yves.

Gaeje

Quote from: thommy on April 18, 2004, 14:33:20
Klinkt misschien extreem freakerig, maar ik ga nu eenmaal zo om met m'n apparaten ;)

;D das inderdaad vrij SICK!  ;D
maar goed, als ik kijk naar de waarde van jouw spullen en de staat van spullen uit de videotheek, is het ergens wel begrijpbaar

maar KOOP je dan alles dat je eens wil zien? dan eindig je toch met een hele hoop DVD's die je niet goed vind?

G.

Maximus_Aurelius

#23
Quote from: Gaetan on April 18, 2004, 14:48:26


;D das inderdaad vrij SICK!  ;D
maar goed, als ik kijk naar de waarde van jouw spullen en de staat van spullen uit de videotheek, is het ergens wel begrijpbaar

maar KOOP je dan alles dat je eens wil zien? dan eindig je toch met een hele hoop DVD's die je niet goed vind?

G.

Je hoeft toch niet alles te kopen?
Een DVD Downloaden bekijken , vind je hem goed op de lijst zetten en eventueel direct kopen of later kopen.
Zo doe ik dat , ook met de nieuwste films die nog niet hier uit zijn in de bioscoop etc(maar wel al in de States uitzijn op DVD).Downloaden branden op een RW bekijken met NL ondertiteling , is ie afgelopen een beoordeling geven van wil hem in de toekomst hebben of niet.
Zo eenvoudig gaat dat ;D Dat is géén geld verspilling als je er niks aan vind.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Gaeje

goh, dat is (persoonlijk hé) voor mij een beetje te omslachtig. en ik zou de neiging hebben van als ik hem dan toch op DVD-R heb, hem dan niet meer te gaan kopen achteraf... lijkt me zo'n dubbel werk. Terwijl als je hem huurt, moet je hem wel terug brengen  :D