Canal Digitaal mogelijk met bruikleenontvangers

Started by Marcel_T., November 12, 2008, 11:50:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Categorie: Overige — David de Jong - 1:23 uur, 12 November 2008

Satellietaanbieder Canal Digitaal bekijkt de mogelijkheid om een model te introduceren waarbij abonnees satellietontvangers in bruikleen verkrijgen als onderdeel van het abonnement. Daarbij biedt Canal Digitaal ook de mogelijkheid de installatie van benodigde schotelapparatuur te regelen. Dit maakte het satellietbedrijf bekend in de marge van de HD-update/HD Awards bijeenkomst die in Hilversum gehouden werd. Tot nu toe werkt Canal Digitaal alleen met ontvangers die de klant zelf dient aan te schaffen.

Thans is het satellietbedrijf bij enkele duizenden klanten bezig dit bruikleen-model te testen. Daarbij worden verschillende parameters uitgezet om te bezien hoe dit verloopt. Dit gebeurt alleen in bepaalde regio's en bij bepaalde groepen klanten. Canal Digitaal werkt daarbij met operator afhankelijke Philips-ontvangers. De proef duurt twee maanden. Daarna wordt bezien of en op welke wijze het werken met bruikleenontvangers kan worden geintroduceerd. Wat prijzen daarbij zijn, is nog niet bekend.


Bron: http://www.dutchmedia.nl/blog/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Flexaa

Als dat die brakke eigen beperkte bakken zijn van Canal Digitaal hou ik me hart vast.
Zonder een smartcard van Canal Digitaal erin werkt hij niet. HD kan alleen tot 720P worden weergegeven en van disecq hebben ze bij Canal Digitaal al helemaal nooit gehoord.

Een rampendoos waarvoor iedere euro per maand huur er één te veel is.

V8Hemi

#2
Quote from: Flexaa on November 12, 2008, 22:09:31
Als dat die brakke eigen beperkte bakken zijn van Canal Digitaal hou ik me hart vast.
Zonder een smartcard van Canal Digitaal erin werkt hij niet. HD kan alleen tot 720P worden weergegeven en van disecq hebben ze bij Canal Digitaal al helemaal nooit gehoord.

Een rampendoos waarvoor iedere euro per maand huur er één te veel is.

Ik denk dat het deze wordt:




Marcel_T.

Quote from: V8Hemi on November 13, 2008, 19:55:10
Ik denk dat het deze wordt:





Dat mag je hopen, maar ik denk dat die voorlopig alleen in Frankrijk verkrijgbaar is.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

celerontje

Als ik zo naar die foto's kijk, kan ik oprecht zeggen dat het een raar koekblik is ;D
Trouwens, het heet geen Canal+ meer in Nederland, maar Film1/Sport1.
Op dat koekblik staat Canal+.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

marz01

#5
Volgens mij heet het nog steeds canaldigitaal http://www.canaldigitaal.nl/
Ik begrijp alleen niet waarom je maar 3 filmnet kanalen van hun krijgt terwijl mijn kabelboer er 6 geeft?

Als ik naar het canal digital beeld bij mijn broer kijk dan moet ik zeggen dat het toch wel strak uitziet met zijn philips sd decoder op zijn panasonic 42pv60
Ik heb caiway met een hd decoder van humax en een panasonic 42pv80

Straks nog die nieuwe satelliet erbij de astra 1m en wie weet stap ik ook nog eens over ;D
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/astra-1m-hdtv-20081105/
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

celerontje

Dat klopt, ik had het over de film/sportkanalen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

frank2

Toen het canal+ was hadden ze de filmkanalen in eigen beheer. Daarna heeft Chello ze overgenomen, en had Canal Digitaal zoals ze nu heten er niets meer over te zeggen. Ze hebben zelfs ruzie met Chello. Zo ongeveer is het probleem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

u22u

Quote from: marz01 on November 14, 2008, 16:49:18
Volgens mij heet het nog steeds canaldigitaal http://www.canaldigitaal.nl/
Ik begrijp alleen niet waarom je maar 3 filmnet kanalen van hun krijgt terwijl mijn kabelboer er 6 geeft?



Als ik naar het canal digital beeld bij mijn broer kijk dan moet ik zeggen dat het toch wel strak uitziet met zijn philips sd decoder op zijn panasonic 42pv60
Ik heb caiway met een hd decoder van humax en een panasonic 42pv80

Straks nog die nieuwe satelliet erbij de astra 1m en wie weet stap ik ook nog eens over ;D
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/astra-1m-hdtv-20081105/


de transponderruimte is te duur en te beperkt vandaar dat ze ook op Astra 23,5 en 19,2 zitten,verkopen ze ook een duo lnb voor.

marz01

inmiddels toch 2 ontvangers, een met harde schijf een zonder als set aangeboden!
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Hanky Panky

Inclusief een mannetje dat het dak opgaat om de wok te monteren  :)

Maar wel een twee-jarig abo van 19,95 of 29,95
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Spekkie99

Iemand al ervaringen met dit Family HD pack?
http://www.canaldigitaal.nl/producten/hd-smartpacks/familiehd-smartpack.aspx

Of info over de hardware is ook erg prettig  ;D

Ziggo is hier niet echt top namelijk  :(
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

frank2

HD van CD is tot nu toe niet erg bijzonder, is mijn mening. Een echt goede decoder is de technisat HD S2, perfect beeld ook van sd en erg goed geluid met harde schijf. Te koop in venlo geloof ik via sat. discount
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren