XTZ speakers

Started by mikeske, November 12, 2008, 00:02:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mscofield

Heb je hier nog updates over? Ben erg benieuwd!

mikeske

met al de feestdagen en zo nog niet verder op in kunnen gaan.
Maar ze staan hier nu al een tijde en zou niet meer zonder kunnen.

Ben er super tevreden over  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

El Penumbra

Vanmorgen bij meubelzaak Lodewijks in Eindhoven stond er van allesn aan appratuur opgesteld. Dat XTZ ziet erg goed uit. Sommige sets leken ook heel aardig te klinken maar dat was met het vele omgevingsgeluid wat moeilijker in te schatten.

mikeske

Quote from: El Penumbra on January 11, 2009, 19:53:48
Vanmorgen bij meubelzaak Lodewijks in Eindhoven stond er van allesn aan appratuur opgesteld. Dat XTZ ziet erg goed uit. Sommige sets leken ook heel aardig te klinken maar dat was met het vele omgevingsgeluid wat moeilijker in te schatten.

stonden en hifi sets in een meubelzaak ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

El Penumbra

Quote from: mikeske on January 11, 2009, 19:56:39
stonden en hifi sets in een meubelzaak ?

Yep, veel XTZ speaker, Focal en Amphion. De mensen hadden ook kleding aan van XTZ, heb verder niet uitgebreid met ze gesproken. Apparatuur ook van XTZ, zag er goed uit voor de prijs. Verder Electrocompaniet veel Cambridge Audio en een set van Sugden op Focal speakers.

mikeske

Hmm das aangenaam shoppen, een speciale actie of zo ?

hier in belgie staan er in de meubelzaken enkel kartonnen flatscreens en kartonnen all-in-one setjes ...
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

El Penumbra

Quote from: mikeske on January 11, 2009, 20:09:18
Hmm das aangenaam shoppen, een speciale actie of zo ?

hier in belgie staan er in de meubelzaken enkel kartonnen flatscreens en kartonnen all-in-one setjes ...

Hier verder ook. Misschien in het kader van de koopzondag. Het was in ieder geval het prettigste deel van meubels shoppen......  ;D

Mario D

#32
Ik wilde niet speciaal een nieuw topic openen daarom zet ik het hier maar.
Ook ben ik niet zo voor een lang verslag dus ik hou het kort.  :smile:

Een weekje geleden ben ik eens gaan luisteren naar wat XTZ te bieden heeft, met name de 99.38.
Ik ben al een tijdje op de dool met mijn B&W speakers die uiteraard een goede kwalteit hebben maar naar mate je steeds beter wil gaat het ook  steeds meer kosten dus vandaar de interesse naar XTZ waar de Prijs/kwaliteit zeer hoog ligt.

Ik kon de 99.38 beluisteren op dezelfde lyngdorf versterker die ik reeds heb dus dat was handig.
Het is een totaal andere speaker dan B&W in ieder geval.
We hebben een paar CD's beluisterd van madonna,Prodigy,Nils Lofgren.....

De algemene indruk is ZEER positief.  :D
De speakers zetten een meer ruimtelijker,helderder en strakker geluid neer dan de B&W's en daar zitten de sprankelende ribbon tweeter en de Grootte Seas laag unit zeker voor wat tussen.

Het extern X-over heeft het voordeel dat je kan instellen naar eigen smaak maar het nadeel is dat er meer kabels nodig zijn.
dit is dan tevens ook het enige minpuntje dat ik heb kunnen vinden over deze geweldige speakers.





mikeske

hey mario, als je nog meer xtz wil beluisteren kom gerust eens langs  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Mario D

Quote from: mikeske on November 11, 2009, 10:16:01
hey mario, als je nog meer xtz wil beluisteren kom gerust eens langs  ;)

Zal niet nodig zijn aangezien er juist een setje heb staan nu.  :D :pompom: :D

Toch bedankt hoor.  ;)

migailov

Quote from: kalimero on November 11, 2009, 19:19:35
Zal niet nodig zijn aangezien er juist een setje heb staan nu.  :D :pompom: :D

Toch bedankt hoor.  ;)

Waar heb je de speakers gehaald en wat zijn hier ongeveer de kosten van?
Ik moet zeggen dat ze er zééér goed uit zien namelijk!

mikeske

Quote from: migailov on November 11, 2009, 20:12:08
Waar heb je de speakers gehaald en wat zijn hier ongeveer de kosten van?
Ik moet zeggen dat ze er zééér goed uit zien namelijk!

Intosurround.nl en kosten 1500€ per paar  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

RCduck7

#37
Mooie foto met de XTZ met sub...

http://www.xtz.se/pressrum.php?sida=24&eng=true

Lijkt wel wat op een watt puppy maar dan afgeronder, zeer mooi trouwens, of op mijn Hyperions...

http://www.stereotimes.com/images/1085430879.jpg

De Hyperion 938 is vrij beschaafd en zacht van sound maar kan ook heel luid gaan zonder te vervormen, benieuwd naar de sound van XTZ.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

migailov


mikeske

hier ook mooie foto's van de xtz monitors op hun subs:







Bij mij thuis  8)



Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

holco

Super mooie speakers helemaal mijn smaak :clapping:

Maar hoe sluit je nu het geheel aan als je de monitoren en de laag kasten hebt, dus beide passief, mag aannemen dat de monitoren dan minder laag hoeven weer geven?

En is het gewoon een kwestie van prijzen optellen bij IntoSurround of geld voor de combo een andere prijs?

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mikeske

Quote from: holco on December  3, 2009, 18:56:28
Super mooie speakers helemaal mijn smaak :clapping:

Maar hoe sluit je nu het geheel aan als je de monitoren en de laag kasten hebt, dus beide passief, mag aannemen dat de monitoren dan minder laag hoeven weer geven?

En is het gewoon een kwestie van prijzen optellen bij IntoSurround of geld voor de combo een andere prijs?



Er gaat niet veel meer af op het pakket, ze hebben er namelijk al zelf niet veel winst op.
Maar je krijgt wel heel veel info en een ongekende service  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Spijkie

Hallo Mike,

Ontzettend gave speakers die van XTZ!! Ik zag dat intosurround ook Monitor Audio verkoopt en vroeg mij af of je de XTZ hier ook mee vergeleken hebt? Omdat ik zelf draai met MA ben ik daar wel benieuwd naar.

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mikeske

Quote from: Spijkie on December  6, 2009, 10:29:05
Hallo Mike,

Ontzettend gave speakers die van XTZ!! Ik zag dat intosurround ook Monitor Audio verkoopt en vroeg mij af of je de XTZ hier ook mee vergeleken hebt? Omdat ik zelf draai met MA ben ik daar wel benieuwd naar.

Groeten,

Spijkie

hey Spijkie, ik heb ze niet vergeleken met de MA's dus kan je hier niet verder mee helpen  :nopompom:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Spijkie

Geeft niks, ga dan toch zelf even naar Eindhoven om te luisteren.

Thnx voor het antwoord
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Apoc@

Welke speakers komen kwa "sound" in de buurt van de XTZ speakers?
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

mikeske

Quote from: Apoc@ on December  6, 2009, 22:26:41
Welke speakers komen kwa "sound" in de buurt van de XTZ speakers?

Kan ik ook niet direct op antwoorden.
Toen ik ze ging beluisteren hadden ze nog niet veel merken staan.
En ik ging er ook enkel om de xtz te beluisteren.
Was toen al zeker dat ik voor xtz ging, wist enkel nog niet voor welk model juist
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Spijkie

Dankzij Mikeske ;) zijn wij vorige week in de auto gestapt vanuit Leeuwarden om de XtZ speakers te luisteren :)

We zijn direct gestart met de 99.38 en waren eigenlijk gelijk verkocht een ongelooflijk snelle ritmische speaker die tonaal heel mooi in balans is en een gortdroge bas heeft.

Daarna even kort de 99.25 monitor geluisterd welke een zeer diepe bas heeft voor een monitor! Ik vond persoonlijk het hoog net iets aan de schelle kant maar dit kon nog verholpen worden door het filter aan te passen, ook kreeg ik het idee dat de midspeaker wel heel erg zijn best moest doen om alles keurig weer te geven waardoor de stem articulatie minder was dan de 99.38 maar we praten ook over een prijsverschil van meer dan een factor 2 !

Toen we eenmaal terug waren hebben we ( pa en ik) onze speakers gelijk te koop gezet en de 99.38 besteld en morgen komen ze aan.....

Al met al heel erg tevreden en willen Mikeske bedanken voor de post die hier is neergezet door hem!

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mikeske

Graag gedaan, je bent trouwens al de 4e die door mijn review/reclame speakers besteld bij intosurround  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Roksan

Quote from: mikeske on January  6, 2010, 20:45:10
Graag gedaan, je bent trouwens al de 4e die door mijn review/reclame speakers besteld bij intosurround  ;D

Je mag wel provisie gaan vragen  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO