JVC versterker "Overload"

Started by Aeron, November 11, 2008, 18:18:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aeron

Hi allemaal,


ik heb een vreemd probleem met mijn versterker.
Iedere keer als ik een dvd kijk via digitale coax en dolby digital,en het volume hoger dan 40 zet dan valt de versterker uit en geeft de melding "overload".
Als ik Dolby D vervolgens uitzet en naar stereo overschakel dan doet hij het wel gewoon, ook als ik hem harder dan 40 zet.
Volgens de handleiding maken de speakers sluiting of worden de speakers te zwaar belast, maar toen ik hem voor de eerste keer teste had ik hier ook geen last van.
Ook zijn de speakers goed aangesloten!

garmtz

Heb je een subwoofer, of dirigeer je al het laag naar de fronts? Als die LFE en al het laag voor hun kiezen krijgen, kan de versterker het met bepaalde speakers knap lastig krijgen. Welke speakers zijn het?

Aeron

Quote from: garmtz on November 11, 2008, 18:30:45
Heb je een subwoofer, of dirigeer je al het laag naar de fronts? Als die LFE en al het laag voor hun kiezen krijgen, kan de versterker het met bepaalde speakers knap lastig krijgen. Welke speakers zijn het?

Ik heb een subwoofer, de versterker is een jvc rx-e112rsl, de speakers zijn ook van jvc, model sp-xc100.
Ik snap er niks van, want als ik gewoon stereo doe, dus de fronts en sub, dan kan ik hem zo hard zetten als ik wil...

Aeron

Enig idee Garmtz? ;)

T is wel echt een simpel setje hoor, maar het is voor tijdelijk.
Maar toen ik hem de eerste keer teste op d.d, kon ik hem veel harder zetten en niks geen "overload".

Aeron


garmtz

Ik denk dat 1 van de surround/center speakers/luidsprekerkabels licht kortsluiting maakt. Check even alle aansluitingen zou ik zeggen.

Aeron

Quote from: garmtz on November 14, 2008, 18:27:20
Ik denk dat 1 van de surround/center speakers/luidsprekerkabels licht kortsluiting maakt. Check even alle aansluitingen zou ik zeggen.

Ik heb op jouw aanraden alles gecheckt, maar zelfs als ik alle speakers eruit haal dan gaat de versterker bij een te hoog volume op overload.
Zou de versterker niet goed meer zijn?

PjotrrrNL

Probeer eens beide surroundspeakers als fronts aan te sluiten en kijk of dit wel goed gaat in stereo, dan weet je pas zeker of het probleem wel of niet in de surroundspeakers of bekabeling zit...

Versterker opendraaien zonder speakers aangesloten lijkt me niet goed voor de versterker...

Tinus_

Kan ook komen dat je voeding niet meer afdoende werkt. Tijd dus om je versterker ergens ter reparatie aan te bieden.
Rebuilding my HT

PjotrrrNL

Uiteraard, maar dan wel zeker weten dat niet een van de speakers sluiting maakt, dus eerst elke combinatie op de stereouitgang aansluiten om te kijken of het niet daar zit...

garmtz

Quote from: jellyfish on November 17, 2008, 10:01:39
Ik heb op jouw aanraden alles gecheckt, maar zelfs als ik alle speakers eruit haal dan gaat de versterker bij een te hoog volume op overload.
Zou de versterker niet goed meer zijn?

Als je al je speakers uit de versterker hebt gehaald en hij gaat nog steeds in overload, is de versterker 100% zeker defect. Repareren is dan de enige remedy.

Aeron

Quote from: garmtz on November 17, 2008, 14:43:49
Als je al je speakers uit de versterker hebt gehaald en hij gaat nog steeds in overload, is de versterker 100% zeker defect. Repareren is dan de enige remedy.

:( dat kan er ook nog wel bij, eerst de projector, nu de versterker...
Enig idee wat het kan zijn en wat het zou gaan kosten?
Ik heb hem namelijk voor tijdelijk gekocht voor 85 euro incl. speakers en sub, dus als het te veel gaat kosten kijk ik wel op stereo zo lang...

Thnx voor de reply i.i.g

PjotrrrNL

Kost altijd meer als een andere surround receiver van 125 euro tweedehands....

garmtz

Als hij inderdaad zo cheap was, is het kopen van een andere 2e hands versterker een beter idee, zoals Pjotr hierboven al voorstelt.

stef662

Je zou hem eens kunnen openschroeven om te zien of één van de speaker connectoren binnen kortsluiting maakt.

garmtz

Quote from: bourne on November 17, 2008, 17:05:08
Je zou hem eens kunnen openschroeven om te zien of één van de speaker connectoren binnen kortsluiting maakt.

Op zich nog wel een idee ja...

Aeron

hmmm...
Tja, maar hoe zie ik dat? ;)

garmtz

Quote from: jellyfish on November 17, 2008, 17:34:08
hmmm...
Tja, maar hoe zie ik dat? ;)

Goed kijken...! ;D  Volg gewoon het 'pad' dat de luidsprekeruitgangen volgen terug de versterker in. Makkelijker gezegd dan gedaan en voor een leek moeilijk conclusies uit te trekken, maargoed... :-\

Tinus_

Intern zit de speakerterminal direct op de print gesoldeerd, dus er zal echt geen draad los zitten.
Rebuilding my HT

stef662

Nou omdat je zei dat hij in de overload sprong nadat je aan de volume knop draaide zonder speakers er aan. Dan moet er ergens stroom lopen en als dat niet door de speakers is dan gaat dat ergens anders door? Je zou ook een multimeter op de speakersuitgang kunnen zetten om de weerstand te meten met de versterker uit. Mogelijk is er ergens een kortsluiting. Maar als dat niet eenvoudig zichtbaar is doordat een connector b.v. zichtbaar beschadigd is dan wordt het wel moeilijk.

Aeron

Ok ik ga hem deze week maar eens openschroeven dan.
In ieder geval bedankt voor al jullie tips, wie weet doet hij het straks weer.
Zo niet heb ik toch voor weinig een speakerset gekocht, en moet ik ergens een 2e hands 5.1 versterkertje scoren. ;D