Meer opslag toch mogelijk met red lasers.

Started by J.A.F._Doorhof, May 25, 2002, 04:45:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

http://www.eet.com/sys/news/OEG20020524S0063

Intressant leesvoer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#1
Zeer intressant, ik ben alleen bang dat voorlopig de grote (av)producenten niet over zullen stappen omdat men eerste de RD van de dvd moet terug verdienen. Helaas is het volgens mij ook zo dat een aantal van grote hardware fabrikanten ook de software maken(bv sony). Het is maar de vraag of het grootste gedeelte van de consumenten zit tewachten op en nieuwe schijf en HIGH def DVD omdat de afspeel mogenlijk heden op dit moment beperkt zijn, weinige hebben een tv of een projector die HD dvd kan weergeven.

J.A.F._Doorhof

#2
Tja,
Dat is een beetje een kip en het ei verhaal.
Als je geen HD content ziet of kunt kopen waarom zou je dan een HD-TV kopen.

En trouwens bijna iedereen die een CRT projector of moderne digitale projector bezit kan gebruik maken van HD-TV, mischien niet allemaal ten volle, maar het zal in ieder geval een ZEER grote stap voorwaarts zijn.
Helemaal als ze gaan uitsturen met RGB-HV ipv Y,Pr,Pb.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#3
klopt ben ik het helemaal mee eens, maar we zijn relatief maar een kleine groep waar volgens mij door de industrie weinig rekening mee wordt gehouden. Ik denk dat het nog wel een aantal jaren duurt voor  dat we High def dvd krijgen.

SiR-ROUND

#4
Ik denk dat het wel goed gaat komen met HDTV etc.

De DVD zat ook niemand op te wachten(eh?) maar nu heeft ca. 40 % van de huishoudens er eentje...

Ik denk dat je HD DVD parallel moet gaan houden en niet op een nieuwe standaard overgaan voorlopig.

Er is markt genoeg...

Met de instelling the best is not good enough verkopen toch ook de meest zotte audiocomponenten...? Zelfs versterkers met puur goud om de trafo's gewikkeld etc.

Er is altijd markt voor, geloof me...

Alleen zou het jammer zijn als het duur zou blijven. De gewone DVD is goedkoper dan een CD naar mijn mening, belachelijk maar waar...