Lord of the Rings / Star wars op Blu Ray

Started by Maartje, November 10, 2008, 12:59:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Wow de ltor ext ver box heeft een magneetsluiting, mooiste box in mijn verzameling tot nu toe  :headbanging:

morca

Quote from: HTip on June 30, 2011, 09:26:51
Releasedatum van Star Wars is ergens in september. De volgende op het verlanglijstje ;)
oei dat word een lange zit  :D ,dat gaat een mooi weekend worden,lees dat er DTS op staat  :clapping:  :pompom:  :popcorn: me so happy  ;D

ach de oude of de nieuwe als ermaar dts op staat

Ik heb de oude nooit zo vergeleken met de nieuwe is er zoveel verschil,bij de oude was het geluid vd starfighters mooier dachtik.
Pas nog wel eeens die oude video,s zitten kijken ,maar het orkest en het laag is veel echter en strakker van video,ben erg blij daarom dat we beter geluid krijgen ,Yeah :pompom:

evilniek

Ik vindt de Amerikaanse editie vetter, zwarte doosjes, wauw!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Quote from: HTip on June 29, 2011, 18:38:11
:D Dat zou je zeggen, maar dat is niet echt het geval. Weten ook nog niet of we er een marathon van gaan maken ;)
Het wordt dus geen marathon, want we waren gisteravond te benieuwd hoe het uit zou zien :unsure: Disk 1 van Fellowship of the Ring afgerond en het is zeker beter dan de DVD. Kleuren zijn natuurlijker, scherpte in close-ups is ook erg goed. Panningshots geven wat motion-blur en in overzichtsscenes zit ook wat graining. Maar dat is als je kritisch kijkt. Geluid is erg goed. Volume moest bijna 5 dB omlaag :o

En de 2 uur waren zo om, zonder pauze en :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Quote from: HTip on July  1, 2011, 08:20:03
Disk 1 van Fellowship of the Ring afgerond en het is zeker beter dan de DVD.
Ja duh, het gaat er om of hij beter is dan de eerste standaard editie blu-ray, die was al beter dan de dvd  :D

QuotePanningshots geven wat motion-blur
Waar heb je mee gekeken? Ik zie dat je een JVC hebt, is dat een Dila projector? Die heb ik nl. ook en die hebben van zichzelf al motionblur bij panning, oftewel met een JVC projector is dit niet goed te beoordelen althans dat is mijn mening en ervaring.

HTip

Quote from: Kjelt on July  1, 2011, 09:07:27
Ja duh, het gaat er om of hij beter is dan de eerste standaard editie blu-ray, die was al beter dan de dvd  :D
Ik heb de standaard editie laten schieten. Dus ik kan alleen vergelijken met DVD :D

Quote
Waar heb je mee gekeken? Ik zie dat je een JVC hebt, is dat een Dila projector? Die heb ik nl. ook en die hebben van zichzelf al motionblur bij panning, oftewel met een JVC projector is dit niet goed te beoordelen althans dat is mijn mening en ervaring.
Ik heb inderdaad met de JVC gekeken. Ik heb niet anders ;) Motionblur is nog steeds een beetje een probleem bij de JVC, alhoewel dat met de HD950 al een stuk beter is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nooff

Daarentegen, als je zelf snel met je hoofd heen en weer beweegt dan blijft ook niet alles scherp  ;)

Kjelt

Quote from: HTip on July  1, 2011, 09:23:17
Ik heb inderdaad met de JVC gekeken. Ik heb niet anders ;) Motionblur is nog steeds een beetje een probleem bij de JVC, alhoewel dat met de HD950 al een stuk beter is.
Ik kan ook niet anders vergelijken dan met de JVC alleen het zou interessant zijn als iemand met een top plasma eens naar de pans kan kijken, of met de nieuwe Sony projectoren.

sparda

Als je nog een weekje of 2 kan wachten post ik het met veel plezier? :)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4


jaco

Quote from: sparda on July  1, 2011, 17:21:34
Als je nog een weekje of 2 kan wachten post ik het met veel plezier? :)
Ze worden al gepost, je kunt je de moeite besparen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

De easteregg, het alternatieve einde van MTV (erg leuk) staat ook op de BD, eerste disk, deel 1.

Niet zo hidden als op de DVD, gewoon bij extra's naar rechts gaan. De volgende optie na de nieuwe game van LOTR.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Vind het toch wel jammer dat de film uit 2 delen bestaat :-\

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

CoSo

Quote from: celerontje on July  6, 2011, 17:49:23
Wat is er mis met een plaspauze? ;)
Niks, maar nu wil ik een nieuwe BD speler, die sneller is.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

CoSo


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

CoSo

Quote from: celerontje on July  6, 2011, 19:39:57
Externe BD-rom drive. ;)
Zeg maar welke en welke software.

Om DVD te rippen heb ik maar de pc van me schoonouders geleend. :-\

blue-eyes

Quote from: CoSo on July  6, 2011, 17:20:23
Vind het toch wel jammer dat de film uit 2 delen bestaat :-\


Als je genoegen neemt met minder kwaliteit had het op 1 schijfje gepast ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Quote from: CoSo on July  6, 2011, 19:45:02
Zeg maar welke en welke software.

Om DVD te rippen heb ik maar de pc van me schoonouders geleend. :-\
Over omslachtig gesproken! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raimond

Geweldige uitgave,ik heb deze vandaag gehaald,beel geluid en de verpakking zelf is helemaal top :).
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

jaco

Quote from: Blue-Eyes on July  6, 2011, 21:45:55
Als je genoegen neemt met minder kwaliteit had het op 1 schijfje gepast ;)
Er zijn inderdaad BD-25 reencodes van de EE edities.. Nog wel 2 discs per film.
Zou je weer zel moeten reencoden in een fim die op een BD50 past.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HTip

Gisteren het laatste deel van de LotR gezien en dat was ook weer prachtig. Het beeld en geluid van de EE is om te :-*. Beeld is scherp (maar toch filmisch) met veel diepte. Kleuren ogen heel natuurlijk. Teveel groen heb ik niet gezien, anders dan bij het dodenleger, maar die moesten ook groen zijn :D

Geluid is ook erg indrukwekkend. Continu worden de rears aangesproken, zelfs in rustige scenes. De surroundbubble kan je goed testen.

Echt een blijvertje in mijn collectie. Voor degenen die hem nog niet hebben gekocht... Een absolute aanrader!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Ik heb alsnog alleen maar fragmenten gekeken en dat was al gaaf, zeker omdat ik enkel de DVD gewend was.
De LOTR serie kijken we geregeld een keer per jaar ergens in Nov/Dec.