Lord of the Rings / Star wars op Blu Ray

Started by Maartje, November 10, 2008, 12:59:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: maximus79 on March 21, 2011, 22:47:55
http://www.blu-ray.com/news/?id=6045

YES, nieuwe transfer voor deel 1!!! En release datum bekent!!!
Goed nieuws! En veel eerder dan gedacht. Super!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

maximus79

Ik zit net te denken , two towers had ook niet echt super beeld toch? Ik hoop dat ze daar ook nog wat me doen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HTip

Quote from: maximus79 on March 22, 2011, 05:50:30
Ik zit net te denken , two towers had ook niet echt super beeld toch? Ik hoop dat ze daar ook nog wat me doen.
De hele trilogie was niet echt goed qua beeld. In deze review komt beeld niet boven de 4 uit 5, met een uitschieter naar beneden voor de FotR (3-3.5) Geluid was overigens wel super...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Mooi dan ga ik die ergens in 2012 wel weer aanschaffen als de prijs rond de helft van de lanceerprijs ligt  :D

Maartje

Quote from: Maartje on March 15, 2011, 19:34:35

Ik kan mij niet voorstellen dat het straks een 1 op 1 kopie is van de dvd `s  :nopompom:


Als ik het goed zie dan komt er per deel een behind the scenes DVD als nieuwe content bij

" Behind-the-Scenes Documentary Created by Filmmaker Costa Botes "

voor de rest een exacte kopie van de EE boxen waarvan alleen de film een Bluray is en de rest DVD . .
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

blue-eyes

Ik kreeg zojuist een mail, met daarin de pre-order mogelijkheid (usa site).

15 delige BD set, extended. Geen prijs genoemd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RonG

Hoorde net van een collega dat deze set er binnenkort aankomt (Juni zoals ik ook hier nu lees)

Ik lees dat er 6 BR's zijn en de extra's op 9 DVD's en dat ook hier een film op 2 BR's komt te staan. Past dat niet op één BR?
Ook hadden ze de extra's toch op BR kunnen plaatsen?, scheelt weer een aantal DVD's toch welke ik toch al had?, Bedoel het is een BR set toch? Vind dit wel jammer.


denoontje

zouden dat dezelfde extra's zijn die ook op de dvd extended box staan (die ik ook nog nooit heb gezien ;-p ).
Ik wil hooguit de extended versie op bd disk

Kjelt

Quote from: RonG on April 26, 2011, 11:25:42
Ik lees dat er 6 BR's zijn en de extra's op 9 DVD's en dat ook hier een film op 2 BR's komt te staan. Past dat niet op één BR?
Je wilt toch de beste beeldkwaliteit dus de maxed out Mb/s video bitrate?
Ik ben juist blij dat ze kennelijk super hoge bitrate hebben gekozen, beloofd wat voor de beeldkwaliteit, ik hoop op referentiekwaliteit.
Andere mogelijkheid is dat ze alle versies er op hebben gezet en dat je kunt kiezen welke je wilt zien, maar dan nog ben ik blij dat ze veel value voor money geven.

QuoteOok hadden ze de extra's toch op BR kunnen plaatsen?, scheelt weer een aantal DVD's toch welke ik toch al had?, Bedoel het is een BR set toch? Vind dit wel jammer.
Aangezien het beeldmateriaal op NTSC video is geschoten en dit niet fatsoenlijk kunnen converteren of opnieuw maken denk ik dat ze of:
-deze 9 dvd's al hadden liggen van een vorige versie en dus gewoon extra hebben geproduceerd (laagste kosten)
-aan de koper duidelijk willen maken dat het dvd kwaliteit is, niet dat ze gaan klagen dat de kwaliteit tegen valt tov de film.
maar dit is puur speculatie van mijn kant.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HTip

Is overigens nog maar de vraag of de UK-versie NL-subs heeft. Ik heb daarom geen risico genomen en de NL-versie besteld bij Wehkamp. Staat er nu voor €59.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Gaeje

Quote from: Kjelt on April 26, 2011, 11:56:36
Je wilt toch de beste beeldkwaliteit dus de maxed out Mb/s video bitrate?

ja tuurlijk, maar je maakt mij toch niet wijs dat ze geen topkwaliteit op een schijf van 50gig krijgen voor een film van 3 uur.

ik vind het persoonlijk heel erg afleiden dat je discs moet gaan wisselen, maar bon... zal wel aan mij liggen.

tevens hadden ze voor die extra's toch gewoon die SD beelden kunnen upscalen en het ook (al is het maar voor de show) op een blu ray schijfje persen...

anders mogen ze van mij een vanilla versie maken, met alleen de films in zo goed mogelijk kwaliteit. die extra's heb ik al

maximus79

Quote from: Gaeje on June  3, 2011, 10:14:16
ja tuurlijk, maar je maakt mij toch niet wijs dat ze geen topkwaliteit op een schijf van 50gig krijgen voor een film van 3 uur.

ik vind het persoonlijk heel erg afleiden dat je discs moet gaan wisselen, maar bon... zal wel aan mij liggen.

tevens hadden ze voor die extra's toch gewoon die SD beelden kunnen upscalen en het ook (al is het maar voor de show) op een blu ray schijfje persen...

anders mogen ze van mij een vanilla versie maken, met alleen de films in zo goed mogelijk kwaliteit. die extra's heb ik al

3 uur? ROTK duurt 4uur en 10 min. Zet maar lekker op 2 discs! ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Kjelt

=
Quote from: Gaeje on June  3, 2011, 10:14:16
ja tuurlijk, maar je maakt mij toch niet wijs dat ze geen topkwaliteit op een schijf van 50gig krijgen voor een film van 3 uur.
Wat versta JIJ onder topkwaliteit?

Met de nieuwe HD audio streams die (bv DTS tot 24Mb/s) kunnen opsouperen gaat het wel erg rap. Gelukkig gebruiken ze deze maxwaardes niet (tenzij je een concert hebt dan mag het van mij ten koste van hetbeeld gaan).

Maar goed, de blu-ray standaard kan heeft een maximum bitrate van 54Mb/s waarvan een max AV bitrate van 48 Mbit/s (89%) (bron)
48Mb/s = 6MB/s in een uur gaan 3600 secondes dus dat komt neer op 21,1GB per uur oftewel nee dan past een 3 uur durende film niet op een 50GB schijf.
Dan zou je overblijven met een AV bitrate van maximaal:
50GB*0.89=44.5GB over 10800 secondes resteert een gemiddelde AV bitrate van 33,75 Mb/s neem daar gerust 10Mb/s voor de audiotrack (nog veel meer als er meerdere talen op staan) en je blijft over met een gemiddelde bitrate die net 2x hoger is dan de max. dvd bitrate terwijl je videoresolutie vervier a vervijfvoudigd is. Hmmmmm. Gaat niet helemaal op die vergelijking aangezien de nieuwe videocodecs een stuk beter scoren dan de oude MPEG2 maar toch geeft het een idee.

Kwaliteit zou goed kunnen zijn maar geen topkwaliteit. Dan geef mij maar twee schijven en een pauze tussendoor  :popcorn:

Martinus

zou het verschil zoooo groot zijn?

http://screenshotcomparison.com/comparison/58250

Damn, dan kan de gewone wel op I-net

(hele box is 209GB lijkt wel erg goed te zijn dus)
............

maximus79

ja het verschil is zo groot, zit nu te kijken!!

http://screenshotcomparison.com/comparison/58250
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skank1

Wauw das een serieus verschil man!

Is dit verschil ook zo groot in geluidskwaliteit?

Nog even een vraagje
De blurays worden over verschillende disc gespreid, maar hoe zal dit zijn in een rip? mooi samenhangend?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

maximus79

Quote from: skank1 on June 13, 2011, 13:17:07
Wauw das een serieus verschil man!

Is dit verschil ook zo groot in geluidskwaliteit?

Nog even een vraagje
De blurays worden over verschillende disc gespreid, maar hoe zal dit zijn in een rip? mooi samenhangend?

Ik zou zweren dat het geluid ook beter is maar dat zo ook kunnen zijn omdat ik nieuwe speakers heb. Ongelooflijke dynamiek!! en deze track is 6.1
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skank1

Quote from: maximus79 on June 13, 2011, 13:19:42
Ik zou zweren dat het geluid ook beter is maar dat zo ook kunnen zijn omdat ik nieuwe speakers heb. Ongelooflijke dynamiek!! en deze track is 6.1

is die al op I beschikbaar dan?
hoe zit het met de overgangen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Martinus

Quote from: skank1 on June 13, 2011, 13:21:18
is die al op I beschikbaar dan?
hoe zit het met de overgangen?

op closed/private torrent site sinds enkele dagen
............

maximus79

Quote from: skank1 on June 13, 2011, 13:21:18
is die al op I beschikbaar dan?
hoe zit het met de overgangen?

Ik heb ze van hdbits en heb net deel 1 gekeken op me dune d1. Ik heb ze trouwens ook gewoon in bestelling staan hoor.... ;D :headbanging:
Overgangen zijn het zelfde als op de dvds.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skank1

Ja zonder nl subs :)

Maar kunnen ze die overgangen niet "wegwerken" in rips?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Martinus

Quote from: skank1 on June 13, 2011, 14:59:09
Ja zonder nl subs :)

Maar kunnen ze die overgangen niet "wegwerken" in rips?
Er is inmiddels een remux te vinden die 3 films heeft en dus niet 6 x de helft :)
............

celerontje

Quote from: maximus79 on June 13, 2011, 13:04:08
ja het verschil is zo groot, zit nu te kijken!!

http://screenshotcomparison.com/comparison/58250
Geen wonder, de BD transfer van de theatrical versie van FOTR is afkomstig van een oude matige HD telecine van een interpositief, terwijl de transfer van de EE rechtstreeks uit  een Digital Intermediate komt. (een nieuw digital intermediate, daarom zijn de kleuren ook anders dan op de DVD.)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!