Lord of the Rings / Star wars op Blu Ray

Started by Maartje, November 10, 2008, 12:59:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: Hipster on April  8, 2010, 16:37:56
Hoe het ook kan:
http://bluray.highdefdigest.com/2313/lordringstrilogy.html

Conclusie vat ik wel.
Die link had ik dus ook al een paar posts eerder als voorbeeld geplaatst, maar zelfs dan ziet Attie niet in wat ik met onderbouwing bedoel. Zo'n review mag je inderdaad verwachten op een site.

Nooff

Toch lees ik in veel reviews dat het eerste deel zo slecht moet zijn, echter vind ik dit nogal zwaar overtrokken. Ik kon op DVD al zien dat deel 2 en 3 aanzienlijk beter waren dan deel 1. Ook op DVD was het beeld doffer, en minder gedetailleerd. Ik heb de Trilogie hier thuis liggen, en als ik heel eerlijk ben, zie ik zo niet wat het grote probleem nou eigenlijk is? Sowieso zien deel 2 en 3 er meer dan acceptabel uit, deel 1 is iets minder, maar gezien de DVD uitgaves had ik ook niet anders verwacht.  

celerontje

Precies, maar dat geeft DVD.nl geen recht om de transfer als nagenoeg perfect te bestemplen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Quote from: celerontje on April  8, 2010, 17:59:41
Precies, maar dat geeft DVD.nl geen recht om de transfer als nagenoeg perfect te bestemplen. ;)
Nee daar heb je gelijk in. Toch denk ik heel eerlijk gezegd dat het op de DNR na niet veel perfecter kan, FOTR is gewoon het slechtste deel qua beeld. Kunstmatige scherpte etc toepassen is ook uit den boze.

Robbert54

Quote from: Attie on April  8, 2010, 13:00:24
Ik vind dat afgeven op, in dit geval, dvd.nl een beetje pedant en arrogant. Is vlgs. mij nergens voor nodig. Maar goed, geen nood want teejoo gaat natuurlijk nu wel een sterk onderbouwde review voor ons schrijven... ;)
hoezo? als een review niet klopt mag je dat toch gewoon aangeven? je mag toch verwachten dat een reviewer weet waar hij of zij het over heeft. en niet een film met een roze bril op gaat kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

haythijs

Dat heeft natuurlijk ook weer een beetje te maken met je eigen referentiekader ( hoe je beoordeelt etc)  tov die van de reviewer. Hij bekijkt het door zijn "bril" en jij door de jouwe ;) 
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Robbert54

Quote from: haythijs on April  8, 2010, 19:07:57
Dat heeft natuurlijk ook weer een beetje te maken met je eigen referentiekader ( hoe je beoordeelt etc)  tov die van de reviewer. Hij bekijkt het door zijn "bril" en jij door de jouwe ;) 
dat ben ik niet met je eens. je hoort kritisch en feitelijk te kijken. hoe de film is, dat is ieders mening, maar hoe het beeld is, zou je toch feitelijk vast moeten kunnen stellen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Teejoo

Quote from: The Vampire on April  8, 2010, 19:10:58
dat ben ik niet met je eens. je hoort kritisch en feitelijk te kijken. hoe de film is, dat is ieders mening, maar hoe het beeld is, zou je toch feitelijk vast moeten kunnen stellen
Vandaar dat die onderbouwing met voorbeelden zo belangrijk is... Pas dan kan iedereen ook voor zich zelf bepalen of hij of zij het er mee eens is, of het bijvoorbeeld wel mee vindt vallen.

haythijs

Is dat zo? Ik heb het niet over de bril wat betreft smaak van de film, maar over de bril als in zijn blik. Dus hoe het er in zijn ogen uitziet. Ook dat is voor een ieder weer anders ;)

Jij vindt dat dat "hoort". Ik snap je punt wel, maar is er dan een algehele alles omschrijvend handboek waarin datgene staat wat hoort?(of feitelijk en kritisch is zoals je het noemt)?
Natuurlijk kan je een aantal ijkpunten of handvaten aangeven, maar zelfs ook dan blijft er een  persoonlijk tintje aan zitten hoe hij het ervaart ( zijn bril dus).
Net zoals jij vindt dat een film een geweldige transfer kan hebben( jouw bril), kan ik dat bagger vinden ( mijn bril) of andersom. Dit ondanks dat de film een bepaald cijfer zou hebben in het kader van zoals het zou moeten zijn.
Ik zeg dus niet dat ik al die reviews op die site toejuich, maar in dit geval pas je wel alleen wat jij vindt of hoort toe, terwijl zelfs dat ook voor een ieder ( dus ook de reviewer) weer anders en persoonlijk is.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Quote from: Teejoo on April  8, 2010, 19:14:00
Vandaar dat die onderbouwing met voorbeelden zo belangrijk is... Pas dan kan iedereen ook voor zich zelf bepalen of hij of zij het er mee eens is, of het bijvoorbeeld wel mee vindt vallen.

Je legt precies de vinger op de spot met het woordje zelf, er blijft altijd een persoonlijk tintje aan een review en dus ook ieders en jouw mening daarover ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Valkyrie

Quote from: haythijs on April  8, 2010, 19:20:51
Je legt precies de vinger op de spot met het woordje zelf, er blijft altijd een persoonlijk tintje aan een review en dus ook ieders en jouw mening daarover ;)

Het is hoe jij zijn mening interpreteert ;) en dat kan je voor jezelf het beste wegen aan de hand van voorbeelden.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

haythijs

Quote from: Valkyrie on April  8, 2010, 19:26:57
Het is hoe jij zijn mening interpreteert ;) en dat kan je voor jezelf het beste wegen aan de hand van voorbeelden.

Volgens mij kan je dat nog altijd het beste door de film zelf  te bekijken en dus ook te beoordelen op de beeldkwaliteit(review door jezelf) 
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Valkyrie

Quote from: haythijs on April  8, 2010, 19:30:20
Volgens mij kan je dat nog altijd het beste door de film zelf  te bekijken en dus ook te beoordelen op de beeldkwaliteit(review door jezelf)  

Maar dan heb je hem al gekeken ;) :D
Ik kan je daarop geen ongelijk geven.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

R

Net even snel een stukje opgezet van return of the king. Ik heb geen reviews gelezen, maar mijn eigen samenvatting. Niet zo ragscherp als BR kan zijn, maar wel stukken mooier dan de dvd. Vooral grote shots, landschappen zijn er gaaf, details in gezichten kunnen beter. Wat mij betreft de paar tientjes zeker waard! Overigens zijn de verschillen per scene soms best groot.

haythijs

Over het beeld is niet iedereen tevreden, dat blijkt wel. Jammer natuurlijk dat het geen superdemo materiaal is, maar wat vind je van het geluid? Ik heb een klein stukje van Fellowship gekeken, maar volgens mij krijgt je set een aardige workout voor de kiezen als je de trilogie gaat bekijken.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

R

Gister niet heel hard gespeeld, en heb maar een 2.1 set. Dus niet echt goed te beoordelen. Volgens mij zit er wel echt potentie in! We gaan het ervaren.. jullie lezen het wel.

Quote from: haythijs on April  9, 2010, 09:37:39
Over het beeld is niet iedereen tevreden, dat blijkt wel. Jammer natuurlijk dat het geen superdemo materiaal is, maar wat vind je van het geluid? Ik heb een klein stukje van Fellowship gekeken, maar volgens mij krijgt je set een aardige workout voor de kiezen als je de trilogie gaat bekijken.

MaxxMark

Quote from: haythijs on April  9, 2010, 09:37:39
maar wat vind je van het geluid?

Ik heb LotR:FotR een stuk gekeken (totdat ze weg gaan uit de Shire) en was erg onder de indruk van het geluid.

Het is een DTS-HD MA track, en ik was er erg over te spreken! Veel oog (oor ::)) voor detail! Het haalt het misschien net niet bij de DVD-A die er is van LotR.  Maar het is in ieder geval een gigantische stap vooruit op de audio tracks die bij de HD uitzendingen van LotR zaten (daar ergerde ik me bijzonder aan de geluidskwaliteit). Een flinke stap vooruit op de DTS tracks van de DVD
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

laat maar.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Paul Landsmeer

Star Wars is intussen aangekondigd op Blu voor 2011. Het beste nieuws daarbij is overigens dat ze met een restauratie bezig zijn van de originele trilogie (dus niet de special editions).

svmnb

Quote from: Paull on August 18, 2010, 12:50:40
Het beste nieuws daarbij is overigens dat ze met een restauratie bezig zijn van de originele trilogie (dus niet de special editions).

Volgens mij was het juist andersom?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

evilniek

Beetje jammer dat alleen de "verbeterde" versies uit '97 op BluRay uitkomen. Vindt ze echt verschrikkelijk, heeft de Star-Wars films zwaar verpest wat mij betreft. En LOTR wil ik alleen in extended versies zien.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

MaxxMark

Quote from: Paull on August 18, 2010, 12:50:40
Star Wars is intussen aangekondigd op Blu voor 2011. Het beste nieuws daarbij is overigens dat ze met een restauratie bezig zijn van de originele trilogie (dus niet de special editions).

Denk dat je het verkeerd om hebt gelezen, zie ook het topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103476.0
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

audiosurfer

Quote from: evilniek on August 18, 2010, 14:17:24
En LOTR wil ik alleen in extended versies zien.


Volledig mee eens.. Belachelijk dat ze dat niet meteen hebben gedaan. ik snap het principe van zoveel mogelijk geld verdienen echt wel, maar nu is het gewoon te zielig... Wie wil uberhaupt de blu-ray van de theatrical cut hebben? Ik kan me het niet voorstellen, FOTR en TTT werden er gewoon echt veel beter van.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

roland p

Doe mij maar de theatrical cut, die films duren al lang genoeg toch? :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®