Lord of the Rings / Star wars op Blu Ray

Started by Maartje, November 10, 2008, 12:59:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haythijs

Quote from: daxie on April  7, 2010, 14:38:50
met dat verschil dat een hele hoop mensen (ondergetekende incluis) deze versie niet koopt...

Een hele hoop mensen van fora als deze wellicht niet, maar wat dacht je van de echte grote massa die niet zo erg op bepaalde details let en gewoon koopt omdat hij zijn/haar favoriete trilogie is? Is die hele hoop die jij noemt dan niet een kleine fractie op de marge ;)
Als je dan toch net je nieuwe bluray speler hebt gekocht, en bijv een geschenkbon en niet tegengehouden wordt door bepaalde kennis van sites als deze, waarom zou die massa hem niet aanschaffen?  Geen slecht begin toch om je BR catalogus te beginnen.
Ik ken ook genoeg mensen die graag hun nieuwe aanwinst tonen waarvan ik dan denk, je kan er veel meer uithalen. Maar of zij dat willen weten en horen?

Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Teejoo

Quote from: Attie on April  7, 2010, 13:58:47
pffff... het is ook nooit goed he....
Loop je soms leeg of zo??

Citaat review DVD.nl:

De DVD's hadden al een uitstekende beeldkwaliteit en de Blu-ray Disc versies doen er nog een schepje bovenop. Alle drie de films zien er uitstekend uit. Eigenlijk valt er weinig of niets op aan te merken. De scherpte is bijzonder goed en ook het contrast en schaduwdetail zijn uitstekend verzorgd. Het beeld heeft een mooie dieptewerking, zoals je van een goede HD-transfer mag verwachten. De kleuren zijn niet altijd even verzadigd, maar dit is een bewuste keuze van de makers geweest. Een heel enkele keer is in een scène wat lichte beeldruis waar te nemen en hier en daar zien de special effects er al weer een beetje gedateerd uit, wat in zo'n scherpe HD-transfer dan extra opvalt. Maar het zal nergens het kijkplezier bederven. Kortom, het zijn prima beeldtransfers die uitstekend de sfeer van de films overbrengen en weergeven hoe de makers ze bedoeld hebben.

Vind je dit nu echt een review van een gespecialseerde site? En dat over 3 losse films van het kaliber Lord of the Rings??

Ik dus inderdaad niet. Gewoon veel te oppervlakkig, en dat is jammer.

Let op, ik heb het dus niet over de daadwerkelijke mening, maar wel over het gebrek aan onderbouwing. Zelf heb ik de box dus wel besteld, omdat het altijd beter is dan de dvd's en gezien de vele reviews zijn de delen 2 en 3 wel erg goed.

Attie

Wat voor onderbouwing? Het is per definitie een weergave ( what's in a name) van hetgeen de reviewer waarneemt....


celerontje

Trouwens, die ''Marcel den Haan'' is me toch een raar figuur, lees maar eens hoe hij op me reageert! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Attie


celerontje

Bij de reacties op de LotR recensie:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=74803&page=3

Ik ben behoorlijk kritisch, maar ga niet iemand direct beledigen, wat Marcel dus duidelijk WEL doet!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Attie

Ik neem aan dat jij Jaap bent?

Inderdaad, rare reactie. Met terugwerkende kracht ben ik het helemaal met Teejoo eens: wat een flut recensie zeg... :D

celerontje

Daarom kom ik ook liever op HTforum, hier heb je tenminste fatsoenlijke mods! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

squeek

Quote from: celerontje on April  7, 2010, 17:21:00
Daarom kom ik ook liever op HTforum, hier heb je tenminste fatsoenlijke mods! ;D

eindelijk zeg je eens wat zinnigs  :P
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Btw, wat doen Belgische mods op een NEDERLANDS forum? :P ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

squeek

de puinhoop die jullie creëren opruimen  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Want in België is alles zeker plezant en proper? Alléz.... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

squeek

weet niet, ik zit niet op Belgische fora  :nowink:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Gelukkig maar, bij de nuchtere Hollanders is 't veel beter te vertoeven! (behalve op DVD.nl, dan! :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: Attie on April  7, 2010, 17:18:32
Inderdaad, rare reactie. Met terugwerkende kracht ben ik het helemaal met Teejoo eens: wat een flut recensie zeg... :D
Zie je wel, het duurt even maar dan zie je het vanzelf  ;) Ik begon even te denken dat je zelf de schrijver was gezien het feit dat je zo in de verdediging vliegt. :devil:

Maar voor wat betreft onderbouwing: lees je wel eens vaker recensies van blu-ray discs op andere sites? Zie bijvoorbeeld http://bluray.highdefdigest.com/2313/lordringstrilogy.html.

Dat bedoel ik met onderbouwing. En dan heb ik het over het stuk beeld/geluid.

Als je reviewed voor een site die DVD.nl heet, dan mag je toch wel iets soortgelijks verwachten. Dit had net zo goed in de Veronicagids kunnen staan.


This Game

Tja, wie kijkt er dan ook op DVD.nl voor BR-reviews :dozingoff: Dvd is zoooo eind jaren 90  ^-^

Het kan haast niet anders dat ze straks de EE-versies remastered uit gaan brengen (of die hebben misschien al meer post-production gehad dan de Theatricals). Ik laat mijn BD35 de EE-dvd's nog wel een keertje upscalen op de G20 straks.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

haythijs

Quote from: This Game on April  7, 2010, 19:49:46
Tja, wie kijkt er dan ook op DVD.nl voor BR-reviews :dozingoff: Dvd is zoooo eind jaren 90  ^-^



Waren er toen al BR's dan :P
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

R

UK, helaas de pakketdienst gemist :(

Quote from: HTip on April  7, 2010, 13:16:06
UK of NL versie?

Als je deze review van de NL-versie leest, dan valt het allemaal wel mee wat de kwaliteit betreft ::)
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4153

Robbert54

wat een ongelooflijke schapen daar bij dvd.nl zeg. laat hun zich nou maar lekker bij dvd reviews houden dan kunnen de kenners de blu-ray reviews doen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

haythijs

Ben wel met je eens dat ik de opbouw van de meeste reviews bijna kan uittekenen. Op zich vind ik dat nog niet eens een groot probleem. Ze bekijken en beoordelen een BR op een zelfde soort wijze als dvd, daar is toch niet zoveel mis mee? Natuurlijk is het een andere drager met andere mogelijkheden en referenties. En misschien is het een beetje kinderlijk om telkens uit te leggen in elk artikel en ook het vergelijken met een evt dvd release lijkt misschien zinloos, maar misschien ook bedoeld om zo een 'groter'publiek te trekken. Daarbij, worden de schijven niet 'aangeboden" ? Dus ook met de bedoeling om te verkopen door de aanbieder? Dat kan ook de vorm en inhoud verklaren.
Ben wel met je eens dat ik de opbouw van de meeste reviews bijna kan uittekenen. Maar wat voor dvd.nl geldt, geldt tot op zekere hoogte soms ook wel op highdefdigest.com. Zoals bijv reperterende info of vergelijkingen.

Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

HTip

Wat een hoop reacties n.a.v. een review :o

Ik vind de reviews op DVD.nl ook niet altijd even goed, maar dat hangt ook af van de reviewer. Deze gaf het allemaal iets te rooskleurig weer.

Komen bij mij een aantal vragen op:
- Moest dat van A-film?? :unsure:
- Wat voor apparatuur heeft de reviewer?
- Wijkt de kwaliteit van de NL versie in positieve zin af?

Ik wacht overigens sowieso op de EE's :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Attie

Ik vind dat afgeven op, in dit geval, dvd.nl een beetje pedant en arrogant. Is vlgs. mij nergens voor nodig. Maar goed, geen nood want teejoo gaat natuurlijk nu wel een sterk onderbouwde review voor ons schrijven... ;)

celerontje

De kwaliteit van de NL versie is exact gelijk aan de USA versie.

Ik wacht ook op de EE's, in de tussentijd zijn er genoeg andere films om te kijken! ;D

Trouwens, die Marcel den Haan die gisteren zo op mij zat te kakken gisteren, zegt in de review van ''The Good, The Bad and The Ugly'' dat er amper DNR is toepast, nou....
bekijk dit screenshot maar eens:
http://images.blu-ray.com/reviews/1572_2_large.jpg
De bekende ''wax look''
Oftewel, je laat toch ook geen dove muziekrecensent worden, dus moet je ook geen blinde BD's laten reviewen! :D :D :D :D

Quote from: Attie on April  8, 2010, 13:00:24
Ik vind dat afgeven op, in dit geval, dvd.nl een beetje pedant en arrogant. Is vlgs. mij nergens voor nodig. Maar goed, geen nood want teejoo gaat natuurlijk nu wel een sterk onderbouwde review voor ons schrijven... ;)
Ik begin gewoon schoon genoeg te krijgen van die bord brandkastdeur die ze voor hun kop hebben! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: Attie on April  8, 2010, 13:00:24
Ik vind dat afgeven op, in dit geval, dvd.nl een beetje pedant en arrogant. Is vlgs. mij nergens voor nodig. Maar goed, geen nood want teejoo gaat natuurlijk nu wel een sterk onderbouwde review voor ons schrijven... ;)
Je snapt het echt niet hè...

Attie