Lord of the Rings / Star wars op Blu Ray

Started by Maartje, November 10, 2008, 12:59:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maartje


Als er 2 films zijn waarom ik zou overstappen op BD dan zijn deze het uiteraard  ;D

Van Star Wars kan ik absoluut niets concreets vinden wanneer deze serie uit zou komen.

MAAR van LOTR kwam ik dit tegen :

http://www.blu-ray.com/news/?id=2039

met een verwijzing naar

http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=1971

Als dat idd zo is heb ik niet veel tijd meer om te sparen !  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Maartje

#1

Iemand nog nieuwtjes ?
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Nooff

Quote from: Maartje on November 10, 2008, 13:09:33
Iemand nog nieuwtjes ?

Er gaat een gerucht (via een contactpersoon) dat "Fellowship of the Ring" uitgebracht zal worden in het eerste kwartaal van 2009

This Game

Krijgen we dat weer, eerst een jaar of wat wachten totdat alle delen uit zijn en dan komen de special-edition complete boxsets eindelijk eens. Ik wacht wel, kijk eerst mijn dure dvd's nog wel een keer.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Speedy

Ik heb mijn LOTR DVD's vast te koop gezet  :smile:
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Paul Landsmeer

Q1 2009 kun je vergeten, dan was het nu al aangekondigd. Op zijn vroegst komt LOTR in Q4 2009 uit, als opwarmertje voor The Hobbit (2010). Welke films (losse delen na elkaar, allemaal tegelijk) en welke versies (bioscoop, extended) worden uitgebracht, is nog onduidelijk.

Star Wars gaan we dit jaar helemaal niet zien, dan moet de BD markt eerst nog flink groeien.

royz

Quote from: Paull on January  8, 2009, 11:02:40
Star Wars gaan we dit jaar helemaal niet zien, dan moet de BD markt eerst nog flink groeien.
Wat is daar de gedachte achter dan? Als er 1 film op BR uit moet komen is het wel Star Wars toch? Zeker gezien ze THX gecertificeerd zijnj  ;D

Paul Landsmeer

Quote from: royz on January  8, 2009, 11:24:32
Wat is daar de gedachte achter dan? Als er 1 film op BR uit moet komen is het wel Star Wars toch? Zeker gezien ze THX gecertificeerd zijnj  ;D

Lucasfilm wacht altijd tot de markt een substantiele omvang heeft bereikt voordat Star Wars wordt uitgebracht, dat ging bij DVD precies zo. Ze kunnen dan financieel een veel grotere klapper maken. Bovendien heeft Lucas momenteel zijn handen vol aan de Star Wars live-action TV serie die op stapel staat.

Overigens is Star Wars niet THX gecertificeerd - geen enkele film is dat, aangezien de (home video) standaard van toepassing is op het mastering proces.

Maartje

Het moet ook niet te snel gaan want dan heb ik nog even de tijd om te sparen !!  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

royz

Nog een reden om BluRay te bannen. Ik geniet nu al van 1080p StarWars films en ook van LotR. Lang leve nieuwsgroepen  ;D

denoontje

Quote from: royz on January  8, 2009, 21:43:02
Nog een reden om BluRay te bannen. Ik geniet nu al van 1080p StarWars films en ook van LotR. Lang leve nieuwsgroepen  ;D

laten ze nu net toevallig geupload zijn ;-)

royz

Quote from: denoontje on January  8, 2009, 21:53:16
laten ze nu net toevallig geupload zijn ;-)
O0 alleen deel 6 nog niet volgens mij   :crazy:

denoontje


dvd-fan

heeft iemand van jullie ook alleen stereogeluid? Sw1 heb ik volgens mij 5.1 maar de rest is stereo?
Ik dacht dat ac3 altijd 5.1 was, en mijn versterker springt bij het starten van de film naar +4db alsof hij een dd of dts signaal krijgt.
Ik speel dus met Popcorn 100 en pioneerax10i-s
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Speedy

Quote from: Blue-Eyes on January  8, 2009, 10:57:10
Als echte fan houdt je die!
Ik heb alleen de 2 disc versies te koop gezet. Die kijk ik toch nooit meer.
Ik heb namelijk ook nog de extended editions. EN ik wil dolgraag de HD bluray versies uiteraard.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

royz


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

borkaenjo@work

Quote from: dvd-fan on January  9, 2009, 15:07:02
heeft iemand van jullie ook alleen stereogeluid? Sw1 heb ik volgens mij 5.1 maar de rest is stereo?
Ik dacht dat ac3 altijd 5.1 was, en mijn versterker springt bij het starten van de film naar +4db alsof hij een dd of dts signaal krijgt.
Ik speel dus met Popcorn 100 en pioneerax10i-s
Robin
[/quot]

Deel 2 en 3 hebben idd 2.0 geluid.
1, 4, 5 en 6 hebben 5.1.

denoontje


royz

Quote from: TheSpeedSkater on January  9, 2009, 17:28:57
Dat was niet de vraag ;)
alles wat bestaat is te krijgen met nieuwsgroepen, dus ook LotR. Is dat een antwoord?  ;D

TheSpeedSkater

Quote from: royz on January  9, 2009, 22:43:17
alles wat bestaat is te krijgen met nieuwsgroepen, dus ook LotR. Is dat een antwoord?  ;D
Nope, want het gene wat ik zoek staat er niet op en dat was wel de vraag. ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jaco

Alle delen van Star wars en LOTR in HD hebben diverse malen in allerlei nieuwsgroepen gestaan.

Voor zover ik weet de eerste keer:

LOTR in MPEG-2 1080i in mei / juni 2005
Star Wars in 1080i MPEG-2 en 1080p h.264 ergens in november 2006 volgens mij

Daarna zal het wel geherpost zijn (al dan niet verminkt door hercompressie)

Ik kan wel een keer een hdd voor je testen  ;)