Lord of the Rings / Star wars op Blu Ray

Started by Maartje, November 10, 2008, 12:59:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zaagstra

Quote from: Kjelt on September  5, 2011, 15:31:53
Met Indiana Jones deel 2 had ik ook al zo'n ervaring maar dan met Spielberg maar vergeleken met deze crap is dat nog een redelijke film.

Ik vind de Indiana Jones films heerlijk, vooral omdat de vervolgen zichzelf zo lekker op de hak nemen. Ik denk dat het feit dat Steven Spielberg er aan mee heeft gewerkt geholpen heeft. Het is m.i. ook geen toeval dat de in mijn ogen beste Star Wars film, The Empire Strikes Back, NIET door Lucas zelf geschreven is.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Kjelt

Quote from: Zaagstra on September  5, 2011, 15:53:23
Ik vind de Indiana Jones films heerlijk, vooral omdat de vervolgen zichzelf zo lekker op de hak nemen. Ik denk dat het feit dat Steven Spielberg er aan mee heeft gewerkt geholpen heeft. Het is m.i. ook geen toeval dat de in mijn ogen beste Star Wars film, The Empire Strikes Back, NIET door Lucas zelf geschreven is.
Walter Zed
Je bedoelt het filmscript? Want het boek is door Lucas al geschreven voordat er ook maar een shot genomen was toch? Vandaar dat het ook bij deel IV begint want dat was het commercieels interessants om te beginnen. Althans dat is wat mij nog bij staat.

WimB

The Empire Strikes Back is geregisseerd door Irvin Kershner en die maakte denk ik t verschil waardoor de film donkerder werd en wat mij betreft ook de absolute nummer 1 van de serie. Return of the Jedi (ook niet geregisseerd door Lucas) kwam wat betreft film wel in de buurt. De films waar Lucas zelf de regie heeft gevoerd zijn stuk voor stuk toch weer iets minder met wat mij betreft Attack of the Clones als grootste teleurstelling. Had het gevoel dat ik naar een 2 uur durende animatie film of game zat te kijken.

squeek

Beetje het probleem van de nieuwe trilogie is dat de cgi er niet photoreal uitziet. en dan krijg je die animatie look. Doch heeft het ook wel zen charme.

Ik merk zelf dat ik de oudere trilogie prefereer vanwege het echtere gevoel qua sets, acteren etc. Verhaal is ook veel beter. Ik heb die hele politieke agenda in de nieuwe trilogie nooit begrepen feitelijk. Toch niet echt iets voor kinderen als je het mij vraagt.

Onlangs merkte ik op dat ik het hele star wars gebeuren een beetje beu gekeken ben. Tien jaar geleden kon ik er niet genoeg van krijgen maar nu is de magie er wel vanaf, zeker met al die veranderingen.Ze moeten toch ooit eens af geraken?! Mja, kzal ze toch nog maar eens kopen waarschijnlijk, vooral de hele making off gedoe ben ik benieuwd naar.


grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skyfox

Zucht, zo de releasenotes lezend van de mensen die al downloads hebben gedaan twijfel ik of het misschien niet beter is om m'n pre-order te annuleren en te wachten op een evt volgende release... Eentje waarin DV netjes z'n helm houdt (kop houden is wat lastig te beoordelen, zo onder die helm  :D) wanneer hij de Emperor de schacht in mikt. En waarin andere aanpassing optioneel zijn...

Ik weet het even niet. Gelukkig heb ik nog een paar dagen totdat ik definitief moet kiezen om te houden of te annuleren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

nog preorderen of niet?
Zou het echt in prijs schelen?
En zo ja waar denken jullie dat hij het goedkoopste is?

skyfox

Geen idee, MM heeft regelmatig bij grote releases ook een leuke prijs (verschilt wel per vestiging, dus onderzoek is vereist). Mijn prijs is 72,50, maar dat was een tijdelijke preorderprijs. Nu zie ik em overal op/rond 84,99e staan.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Quote from: denoontje on September  7, 2011, 15:19:22
En zo ja waar denken jullie dat hij het goedkoopste is?
Niet echt alle sites vergeleken maar zag de complete box I-VI bij amazon.co.uk staan voor £57.37  dat is ongeveer 66 euro.

evilniek

Quote from: squeek on September  5, 2011, 21:15:12
Beetje het probleem van de nieuwe trilogie is dat de cgi er niet photoreal uitziet. en dan krijg je die animatie look. Doch heeft het ook wel zen charme.

Ik merk zelf dat ik de oudere trilogie prefereer vanwege het echtere gevoel qua sets, acteren etc. Verhaal is ook veel beter. Ik heb die hele politieke agenda in de nieuwe trilogie nooit begrepen feitelijk. Toch niet echt iets voor kinderen als je het mij vraagt.

Onlangs merkte ik op dat ik het hele star wars gebeuren een beetje beu gekeken ben. Tien jaar geleden kon ik er niet genoeg van krijgen maar nu is de magie er wel vanaf, zeker met al die veranderingen.Ze moeten toch ooit eens af geraken?! Mja, kzal ze toch nog maar eens kopen waarschijnlijk, vooral de hele making off gedoe ben ik benieuwd naar.


grtz

Nu we het toch over SW hebben, ik kan mensen van harte "Star Wars: The Clone Wars" aanbevelen, ok, misschien beetje kinderlijk, maar ik vindt t op veel punten gaver dan de nieuwe SW-trilogie.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

blackball147

Quote from: Kjelt on September  7, 2011, 15:36:49
Niet echt alle sites vergeleken maar zag de complete box I-VI bij amazon.co.uk staan voor £57.37  dat is ongeveer 66 euro.

ik heb hem besteld bij amazon aan 68 euro, free delivery en NL subs

eerste keer dat ik daar iets bestel, ben benieuwd.....

morca

Quote from: skyfox on September  7, 2011, 15:12:32
Zucht, zo de releasenotes lezend van de mensen die al downloads hebben gedaan twijfel ik of het misschien niet beter is om m'n pre-order te annuleren en te wachten op een evt volgende release... Eentje waarin DV netjes z'n helm houdt (kop houden is wat lastig te beoordelen, zo onder die helm  :D) wanneer hij de Emperor de schacht in mikt. En waarin andere aanpassing optioneel zijn...

Ik weet het even niet. Gelukkig heb ik nog een paar dagen totdat ik definitief moet kiezen om te houden of te annuleren.
Ik zou hem toch maar nemen,ik heb echt zitten genieten van de DTS sound,er gebeuren nu ook andere verrasende dingen  ;)

JCL

Quote from: skyfox on September  7, 2011, 15:12:32
Zucht, zo de releasenotes lezend van de mensen die al downloads hebben gedaan twijfel ik of het misschien niet beter is om m'n pre-order te annuleren en te wachten op een evt volgende release... Eentje waarin DV netjes z'n helm houdt (kop houden is wat lastig te beoordelen, zo onder die helm  :D) wanneer hij de Emperor de schacht in mikt. En waarin andere aanpassing optioneel zijn...

Ik weet het even niet. Gelukkig heb ik nog een paar dagen totdat ik definitief moet kiezen om te houden of te annuleren.

Die versie gaat er denk ik nooit komen, Lucas heeft ze immers ook nooit op DVD uitgebracht.

haythijs

Of misschien juist wel, zodat de fans weer een andere versie moeten kopen en dit weer geld oplevert.
Want laten we eerlijk zijn, Lucas en zijn maatschappij melken maar al te graag deze succesvolle filmserie zo ver mogelijk uit.
Neemt niet weg dat ook ik benieuwd naar deze versies ben en hoe zich dat vertaalt in beeld en geluid. 
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

JCL

Dat is opzich wel waar, maar waarom dan niet ook die versies op DVD brengen? Wanneer komt hij dan op het idee om dit te doen?

skyfox

Nou, persoonlijk ben ik al heel tevree als DV bij die ene bewuste scene zn snater netjes dichthoud, zoals GL het vroeger echt bedoeld heeft... De rest van de 'enhancements' overleef ik dan wel :)

edit: net mn pre-order geannuleerd. Besloten toch maar eerst even de recensies af te wachten. Kopen kan altijd nog.

edit2: net een youtube filmpje gezien van de toevoeging in ROTJ, DV die Nooo Noooooo roept. Het voelt heel onnatuurlijk en klinkt eigenlijk gewoon voor geen meter. Ik wacht netjes tot de special edition uitgebracht wordt waar deze scene weer in originele staat is teruggebracht. Ik heb al zo lang gewacht, dan maakt een jaartje of twee extra ook niet meer uit. En in de tussentijd gewoon de dvd's er nog eens in.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

haythijs

Quote from: JCL on September  7, 2011, 19:19:19
Dat is opzich wel waar, maar waarom dan niet ook die versies op DVD brengen? Wanneer komt hij dan op het idee om dit te doen?

Misschien dat hij pas later op dit idee kwam en het 'tijdperk dvd' voor hem al voorbij was en zich op HD content aan het concentreren was ten tijde van deze creatieve wijziging?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

evilniek

Quote from: skyfox on September  7, 2011, 20:15:24
Nou, persoonlijk ben ik al heel tevree als DV bij die ene bewuste scene zn snater netjes dichthoud, zoals GL het vroeger echt bedoeld heeft... De rest van de 'enhancements' overleef ik dan wel :)

edit: net mn pre-order geannuleerd. Besloten toch maar eerst even de recensies af te wachten. Kopen kan altijd nog.

edit2: net een youtube filmpje gezien van de toevoeging in ROTJ, DV die Nooo Noooooo roept. Het voelt heel onnatuurlijk en klinkt eigenlijk gewoon voor geen meter. Ik wacht netjes tot de special edition uitgebracht wordt waar deze scene weer in originele staat is teruggebracht. Ik heb al zo lang gewacht, dan maakt een jaartje of twee extra ook niet meer uit. En in de tussentijd gewoon de dvd's er nog eens in.

Dan kun je lang wachten, GL heeft last van 'revisionisme' ik kan je verzekeren dat dit de voorlopig definitieve versie zal zijn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skyfox

Quote from: evilniek on September  8, 2011, 18:50:22
Dan kun je lang wachten, GL heeft last van 'revisionisme' ik kan je verzekeren dat dit de voorlopig definitieve versie zal zijn.

So be it :) Genoeg andere leuke films in HD te krijgen. En SW kijk ik dan maar gewoon in SD.

Ben benieuwd of ze Jurassic Park straks heel laten of dat er dingen aan gesleuteld worden...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

evilniek

Quote from: skyfox on September  8, 2011, 18:54:40
So be it :) Genoeg andere leuke films in HD te krijgen. En SW kijk ik dan maar gewoon in SD.

Ben benieuwd of ze Jurassic Park straks heel laten of dat er dingen aan gesleuteld worden...

Thank the god of Hi-def, SS heeft te kennen gegeven, dat hij weinig interesse heeft in 'verbeteringen' van 'zijn' films. Daar hoef je je denk ik geen zorgen over te maken.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skyfox

Hahaha, mooi zo! Er zijn toch nog wijze producenten en regisseurs.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


Kjelt

Quote from: skyfox on September  8, 2011, 18:54:40
Ben benieuwd of ze Jurassic Park straks heel laten of dat er dingen aan gesleuteld worden...
Je bedoeld dat de Tyrannosaurus Rex nu opeens "Noooooooooooooo" roept?  :D

Martijnst1990

Quote from: morca on September  8, 2011, 19:46:33
part 1 is starting in 10 min,the sub,s are heating up  :popcorn:

I want some podracing  :D
Word genieten kan ik ik vertellen! ;) De podrace is echt fantastisch.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on September  8, 2011, 20:29:39
Word genieten kan ik ik vertellen! ;) De podrace is echt fantastisch.
Thanks,het is iets langer geworden maar de comp gaat nu uit  :popcorn:
Jij hebt ook weer zitten genieten zo te horen  :thumbs-up:

Martijnst1990

Quote from: morca on September  8, 2011, 20:32:15
Thanks,het is iets langer geworden maar de comp gaat nu uit  :popcorn:
Jij hebt ook weer zitten genieten zo te horen  :thumbs-up:
Jazeker, heb hem gister gekeken en vandaag Episode II, misschien zometeen nog wel deeltje III ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT