vraagje over .mkv-bestanden

Started by PatrickD, November 10, 2008, 11:54:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PatrickD

Bij posts over mediaspelers heb ik al enkele keren gezien dat mensen zeggen dat bepaalde mediaspelers geen .mkv-bestanden zouden kunnen afspelen.
Maar zo'n .mkv is toch iets wat je kunt uitpakken? Na uitgepakt te zijn levert je dat toch b.v. een .avi op wat dan wel kan afgespeeld worden? Als je het dan uitgepakt op je mediaspeler zet kan je die toch zo wel afspelen?
Begrijp ik iets niet goed?

Vampire

Nee, het is een eigen bestandsformaat, net zoals .avi dat is.
Zie bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Matroska
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

PatrickD

Quote from: Vampire on November 10, 2008, 12:14:09
Nee, het is een eigen bestandsformaat, net zoals .avi dat is.
Zie bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Matroska

Dan zijn de .mkv's die ik op mijn PC heb staan dan eigenlijk geen "echte .mkv's", want ik kan ze allemaal uitpakken...?

Vampire

Vreemd... Ik moet toegeven dat ik ook geen expert ben, maar kan me niet voorstellen dat je mkv bestanden nog kunt uitpakken...

Waarmee pak je ze uit dan? en wordt het dan ook groter??
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

PatrickD

#4
Probleem is nu wel dat ik om ruimte te besparen van de meeste die ik heb kunnen uitpakken het originele bestand heb verwijderd.
Maar ik heb nog eens e.e.a. bekeken en zie het volgende: heb mappen die .mkv. genaamd zijn met daarin .rar-bestanden, die vervolgens op hun beurt uitgepakt weer een .mkv opleveren.
Hierin zit dan misschien het misverstand, nl. dat het over een map gaat waarvan ze in de naam ".mkv" hebben gezet.
Maar ik heb ook veel .mkv's gehad die uitgepakt een .avi hebben opgeleverd en aangezien van deze het origineel is verwijderd kan ik nu niet meer achterhalen als het dan een echt bestand was met de extensie .mkv, dan wel een map...

Vampire

Quote from: PatrickD on November 10, 2008, 13:03:08
Probleem is nu wel dat ik om ruimte te besparen van de meeste die ik heb kunnen uitpakken het originele bestand heb verwijderd.
Maar ik heb nog eens e.e.a. bekeken en zie het volgende: heb mappen die .mkv. genaamd zijn met daarin .rar-bestanden, die vervolgens op hun beurt uitgepakt weer een .mkv opleveren.
Hierin zit dan misschien het misverstand, nl. dat het over een map gaat waarvan ze in de naam ".mkv" hebben gezet.
Dat is heel normaal

Quote from: PatrickD on November 10, 2008, 13:03:08
Maar ik heb ook veel .mkv's gehad die uitgepakt een .avi hebben opgeleverd
Dat is vreemd ;D
Dan stond er misschien in de titel van de download (die uiteraard legaal was!) dat het een .mkv was, maar in werkelijkheid is het een .avi bestand? Zoiets?   ::) ;)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

PatrickD


Quote from: Vampire on November 10, 2008, 13:07:50
Dan stond er misschien in de titel van de download (die uiteraard legaal was!) dat het een .mkv was, maar in werkelijkheid is het een .avi bestand? Zoiets?   ::) ;)

Mogelijks...

Quote from: Vampire on November 10, 2008, 13:07:50
...die uiteraard legaal was!..

Ik ben geen jurist en zie door de bomen van (des)informatie daarrond het bos niet meer, kortom: heb er al vanalles over gelezen en weet het echt niet...het is wel zo dat bepaalde websites claimen volledig legaal te werken en blijkbaar ook gewoon on-line blijven zonder problemen.