Advies Panasonic receiver/digitale (?) receiver

Started by FWE, June 3, 2003, 18:27:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FWE

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de panasonic receiver sah 200 (of zoiets)
Ik ben van plan deze te kopen ivm het feit dat ik nu alles van panasonic heb

Plasma
DVD
DVD recorder
Video

Echter, er is nu een nieuw model op de markt die gebruik maakt van digitale schakelingen (xr-45) , een stuk minder hoog is en qua design beter bij mijn set past.Ik vraag mij alleen af of zo'n klein model wel dezelfde (geluids)kwaliteit kan geven als zo een grote bak.Mijn volgende vraag is of ik er in geluidskwaliteit (zowel stereo als surround) er veel op achteruit ga vergeleken met mijn huidige receiver (Sony strda-50 ES) Het is e en hele goede receiver, maar een champagne receiver staat niet echt bij die andere dingen en het oog wil ook wat.

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties
Frank
Pioneer VSX-AX4AVi-S
Pioneer DV 757AVi-S
Panasonic Plasma TH42PW5
2X BNS Soundcolumn III 2X BNS Soundcolumn I BNS SDS Sub MKII KEF 10c Oehlbach Silverstream Oehlbach NF 214 Oehlbach NF 1 Oehlbach NF 13

Lid45678

Hier kun je op areaddvd.de (Duits) een review vinden van de Panasonic SA-HE200.

Groot hoeft niet altijd beter te zijn dan klein. Alleen ik denk wel dat je dan in een wat hogere prijsklasse moet kijken. Voor de pijs waarin jij kijkt heb je veel keuze. Je zou ook eens naar Marantz kunnen kijken die begin juli haar receivers ook in het zilver gaat aanbieden. Verder heb je nog Pioneer, Sony, Yamaha, Kenwood, etc. Die allemaal zilvere receievers leveren in deze klasse.

Als je het klein wil houden kun je eens kijken naar de compacte receivers van Pioneer. Deze prestereren volgens mij het beste van de kleine/platte surroundreceivers in die klasse.

Groetjes,

Marc

Ray

In het blad Video zijn de SA-XR25/45 getest en daar komen ze niet slecht uit de bus werd naast een Yamaha RX-V 640 gezet (zelfde prijsklasse) deze presteerde iets beter kwa geluid t.o.v. de Panasonic's
Als voordelen werd gegeven, zoals letterlijk geschreven

+ kompakte Bauform
+ hohe Leistung
+ Dolby Digital EX
+ On screen display
-  Schnappklemmen fur Center und  Surroundlautsprecher
- Anschlussmoglichkeiten etwas knapp

Of hij veel achter blijft bij jouw Sony versterker weet ik niet, de panasonic XR-45 kan je vergelijken met de Sony STR-DB 780 (zelfde prijsklasse).
Denk wel dat je nog moet luisteren naar het geluid van de Panasonic versterker, klinkt toch altijd weer anders.

Als jij de Panasonic DVD recorder HS-2 hebt wordt het echt een mooi geheel :D

FWE

Hoi,

alvast bedankt voor de snelle reacties.
hier een paar antwoorden:
Ik heb inderdaad de hs-2
sommige merken vallen af omdat ze niet in mijn meubel passen (44cm max)
De panasonics hebben ander design dan de "gewone"zilveren receivers van andere merken
In ieder geval bedankt voor de info over de review van de sa-xr45, daar ben ik al een tijdje naar op zoek

Mvg. Frank

P.S. Als iemand interesse heeft in een Sony Str- DA50 ES.....
Pioneer VSX-AX4AVi-S
Pioneer DV 757AVi-S
Panasonic Plasma TH42PW5
2X BNS Soundcolumn III 2X BNS Soundcolumn I BNS SDS Sub MKII KEF 10c Oehlbach Silverstream Oehlbach NF 214 Oehlbach NF 1 Oehlbach NF 13