De ultieme camera :D

Started by J.A.F._Doorhof, November 7, 2008, 21:29:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Woensdag en Donderdag was ik 1 van de fotografen die workshops heeft gegeven in Denemarken voor C/AV.
Ik was daar voornamelijk voor Leaf (en Elinchrom) vandaar dat ik ook weer de eer had om met de AFi-10 te schieten, een zeer bijzondere camera en op dit moment behorende bij de meest geavanceerde middenformaat camera's ter wereld.
Buiten de 56MP resolutie wat op zich niet meer de top is heeft de AFi-10 de grootste sensor die op dit moment op de markt is, namelijk de volle resolutie in landscape voor het 645 systeem, alleen met een 3:2 wide formaat.
Iets wat me enorm goed bevalt bij de foto's die ik maak.

De files die van de AFi-10 afkomen zijn zonder twijfel het beste wat ik tot nu toe van middenformaat heb gezien, vandaar ook een kleine 100% crop van de foto.

Bedenk wel, deze foto's zijn geschoten gedurende de workshops, dus in een zeer korte tijd.
Langer spelen met de AFi-10 is op dit moment niet mogelijk aangezien er maar 2 camera's zijn, als hij volgend jaar officieel gereleased word zullen we er zeker wat langer mee gaan spelen bij wat echte sessies.


1.


100% crop


2.


3.


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc