Ook ik heb me eraan gewaagd, zelfbouw subwoofer KLAAR

Started by RonG, November 6, 2008, 12:44:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Beste mensen,

Gezien mijn oude sub het begeven had (de rubberen ophanging poreus en ingescheurd) heb ik zelf een nieuwe sub gebouwd.

Ik had al een hypex HS 200 en na veel leeswerk vooral hier op het forum besloten om een sub te bouwen met een 10" XLS van peerless incl 10" radiator welke ik mooi overgenomen heb van "Ra subs"

Het design welke ik gebruikt heb is ook niet nieuw. Ik heb geheel geen verstand van berekeningen maken enz. en het leek me veiliger om van een bestaand concept uit te gaan.

Ik moet zeggen dat het bouwen me meeviel en het resultaat er zijn mag. Het ruwe werk is gedaan en ben op dit moment aan het testdraaien. Ook hier is het even zoeken geblazen naar de beste instellingen, m.n. bass management.

De laatste stap is het afwerken, en hier ben ik nog niet over uit. Ik denk dat het verven wordt, wilde eerst fineren maar dat schijnt nogal ingewikkeld te zijn.
Als er tips zijn m.b.t. het afwerken (af andere tips) hoor ik dat graag

Hier de link met wat foto's en info.
http://rgielgens.googlepages.com/foto'sbouwsubwoofer


Gr,

Ron

Interficior

#1
Skai over de hele sub heen trekken en dan een mooi stukje hout op de bovenkant plakken. Of natuursteen. Wat jij wilt natuurlijk.





Edit: Oh, ik zie dat je actieve woofer onder zit. Dan heb je meer vrijheid qua directie om het bijvoorbeeld zo te doen als de bovenste foto.
Take it or lease it

yorkie13

het begin is er
als er een subwoofer project is , dan die wel van peerless
als je een beetje handig bent met hout moet het lukken

Ralf

Interficior

#3
Ik zit trouwens dat je actieve woofer upright zit. Zelf zou ik dat omdraaien. En ik zou je PCB's goed aan je HS200 vastkitten! Ook goed dichtband ertussen doen.