Laserdisc vragen

Started by Selmar_Cleef, April 29, 2002, 02:42:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

PVDB

#25
Hallo,

Rodisc is niet de enigste die nog ld's verkoopt, in Eindhoven vind je Meerview, die evenals Rodisc nog flink wat ld's in de schappen heeft staan (voor Rodisc weet ik dit trouwens niet eens zeker...). Om een indicatie van hun prijzen te krijgen kun je de site van Meerview bezoeken meerview.nl je zult al snel merken dat voor goedkope ld's hier niet moet zijn. Voor goedkope ld's zal het moeten hebben van mensen die hun spullen opruimen en dan bij voorkeur alles in een keer. Kwestie van dagelijks even surfen langs de diverse aanbod/veiling sites. Succes.

BarcoCRT

#26
Hoi,

De 925 is een toppertje! gefeliciteerd!Dat je hem nog ergens zag staan zeg, ik kom hem nooit meer tegen.
Een ding weet je zeker: Je hooft nooit meer een nieuwe LaserDisc speler te kopen, want je hebt zo'n beetje het beste wat er te krijgen is. Toch wel een prettig idee.

Dat was ook de reden dat ik er 2,5 jaar geleden nog een heb gekocht. Ik was/ben zeker niet van plan mijn  LD's weg te doen, en nu kan ik ze voor altijd met de hoogst mogelijke kwaliteit weergeven. Ik was al weer bijna vergeten dat het audio gedeelte (AC3/DTS) een mogelijk betere kwaliteit kan hebben dan DVD's, maar dankzij deze thread is de interesse weer opgelaaid. Heeft iemand nog een setje Star Wars/boxset liggen waar hij vanaf wil. Ik wel wel eens horen hoe hij klinkt!
Ook de Back to the future trilogie op NTSC is welkom. Ik heb de PAL versie vroeger zowat grijs gedraait! De openings scene met alle klokjes om je heen, mijn introductie in ProLogic. Snif. Ik word oud.

Zijn er nog andere aanraders op LD, anders dan die in deze thread genoemd, ik hoor ze graag.

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

garmtz

#27
Aanrader: ALLE DTS titels en ALLE Criterion LDs. Heb vandaag weer LD gekeken: Forest Gump PAL LD met ongecomprimeerd stereo, gigantisch mooi in Logic-7, Crimson Tide in DTS, klinkt beter dan alle DTS DVDs bij elkaar en The Big Lebowski in Dolby Digital. Ik heb echt weer genoten en de beeldkwaliteit is echt niet slecht. Ik heb alleen wel een erg mooie scaler vind ik... Ik kan niet wachten om mijn Video Essentials LD terug te vragen van een vriend die hem te leen heeft om mijn scaler weer helemaal te tweaken voor LD.

jaco

#28
Ik heb nog wel een star wars box liggen. En verder ook nog wel een stapel films waar ik vanaf wil.
Ik zal eens een up to date lijstje maken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

cinepaulis

#29
Jaco,

Als je een lijstje hebt, dan heb ik wel interesse
Als je Indiana Jones in Widescreen hebt, dan wil ik ze zowiezo   :D 8)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

jaco

#30
Paul,

Ik geef ze niet allemaal weg hoor  ;D

Ik heb zeker geen indiana Jones. Maar ik zal een lijstje maken. Hmm rijk zal ik wel niet van de verkoop gaan worden, maar een paart ijsjes (het mooie weer komt er weer aan) moet lukken 8)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

cinepaulis

#31
Hoi Jaco,

 ;D Hoeft ook niet, ruilen tegen pizza's kan ook  :P
Ben benieuwd wat je nog in je archief vindt....

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Selmar_Cleef

#32
Hallo,
Eens rond geneusd op het net voor LD's. Mensen lastig gevallen met e-mail, winkels online bezocht. Veel titels. Maar hoe weet je nu wat een LD waard is? Voorbeeldje: een LD van Spawn SE DTS kost in de USA $32.99 ex. verzenden nieuw in seal. Is dit een beetje gangbare prijs (voor DTS o.a.)? Prijzen willen nog wel eens fluctueren voor LD's als je verschillende mensen of site's vergelijkt.

engelsje

#33
Hoi.
Ja dat is het hem juist sommige weten wat ze zich kunnen vragen voor een DTS L.D.
Omdat er freaks zijn zoals ons die deze L.D toch als Collector Items willen kopen.
Daarom ff oppassen waar je ze koopt,ik denk dat er nu op dit moment geen gangbare prijzen zijn.
Als je ze nieuw koopt dan zal je toch gauw een $40 of zelfs meer voor een DTS L.D betalen.
Kijk eens op E-bay daar kun je ook nog Div. Titels gebruikt of nieuw kopen.
De laatste DTS L.D`s die ik via E-bay gekocht heb was de Die Hard Trilogy voor €45,00,maar er staan ook titels daar die gebruikt nog €45,00 moeten kosten (DTS).
Mvrgr John

Selmar_Cleef

#34
Ebay kijk ik wel voor LD's, Engeland, Belgie, Duitsland, USA. Staat veel tussen. Het is maar net wat een gek (ik) er voor over heeft. Gezien ik net kom kijken bij het LD gebeuren heb ik geen idee wat zoiets waard is. Okay, een LD in seal betekend dat hij nieuw is, vertaald zich dus in de meerwaarde voor zo'n glimmende schijf. DVD's kun je vergelijken met verschillende site's. LD's is iets lastiger. Kijk maar naar een vorige post van mij 1500 Euro voor 3 LD's van Star Wars, het moet wel leuk blijven.

J.A.F._Doorhof

#35
Een goede richtprijs is de volgende.

DTS LD's tussen de € 10,00 - € 15,00 (zijn gewoon te gek)
Standaard DD LD's tussen de € 5,00 - € 10,00
Standaard DPL LD's tussen de € 5,00 - € 7,50

Speciale en topfilms mogen duurder zijn.

Nu iedereen toch into LD's is, wie doet een bod op de volledige X-Files collectie op LD.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Selmar_Cleef

#36
Over hoeveel LD's hebben we het hier?

J.A.F._Doorhof

#37
Gewoon richtprijzen voor algemeen.

Als je de X-files bedoelt, seizoen 1-3 met alles dat ooit op LD is uitgekomen eventueel met de film erbij.
Weet zo niet hoeveel LD's maar ik schat 15-20.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#38
Zijn echt super die X-files series op LD. De ongecomprimeerde PCM soundtrack is echt geweldig en veel mooier dan een Dolby Digital 2.0 soundtrack. Ook het beeld is prima van die serie.

Nu to-the-point: ik heb bijna alle LDs van de serie, op 1 of 2 na... Die wil jij zeker niet apart verkopen he, Frank? :)  Ik kan hier een lijstje neerzetten, maar is wellicht wat off-topic.

Ik mag me trouwens gelukkig prijzen bijna alle DTS LDs te hebben die ik wilde, op een paar na (o.a. Schindler's List, daar heb ik veel geld voor over).

engelsje

#39
Ja klopt ,wat frank al zei tussen de €10 en €15 voor DTS L.D`s is wel te GEK.
Heb ook nog laatst Jurassic park voor €10 gekocht DTS,en dat was heerlen bij Moviestore die hadden ook nog zo`n 100 a 200 titels(geen DTS meer).

Maar ja als je een topfilm of een speciale film koopt dan zit je toch echt ruim daarboven €10 voor een DTS L.D
Of degene die ze dan verkoopt weet niet wat de waarde is voor een liefhebber,en verkoopt ze dan onder de prijs omdat ze toch weg moeten.

J.A.F._Doorhof

#40
Met LD's denk ik heel dom  ;D, ik betaal niet meer dan de film op DVD kost (zelfs niet hetzelfde).

Kijk LD is voor mij echt een verzamelobject zonder waarde, klinkt een beetje dom, maar als ik LD tegenkom voor weinig dan kan ik het niet laten om ze te kopen, en zo mijn verzameling uit te breiden, en voor prijzen van € 2,50 denk ik niet eens na, laatst voor € 2,50 nieuwe LD's gekocht van:
* Young Sherlock holmes (pyramid of fear)
* Big man on campus
* Bigfoot and the Hendersons

Tja, voor dat geld kon ik het niet laten ;D.

Op die manier blijft LD ook leuk.
Met de echt dure boxen moet je gewoon oppassen, ik heb bv de Lion King special edition box gekocht voor € 150,00 (al weer 3 jaar terug), dat was toen spotgoedkoop, en ik moet eerlijk zeggen dat die box helemaal te gek is, maar of ik dat er nu voor betaal ? denk het niet.

Het is wel zo dat de boxen op LD gewoon VEEL meer content waarde hebben dan de DVD versies. Bv de Jaws box en The Abyss zijn echt fantastisch, daar kan de DVD niet aan meekomen.

Het blijft gewoon een passie, maar pas aub op met veel geld uitgeven, laserrot kan echt je lol bederven, LD's hebben niet het eeuwige leven (hoewel ik LD's heb van 15+ jaar oud en die zien er nog PERFECT uit.).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Selmar_Cleef

#41
Frank, PM mij even wat je voor die serie LD's van de X-files wil hebben. Kan ik even kijken of dit in mijn budget past.
LD's die gemaakt zijn na 1984 hebben geen tot weinig last meer van laserrot. Ik heb ergens een tabel hiervan gezien op een site, als er interesse is zoek ik wel even op.
Garmt, op Ebay staat een LD van Schindler's List DTS voor $51.00.
M.b.t. ebay, heef iemand ervaring met LD's die verstuurd zijn uit de USA? Er zijn titels bij die ik wil hebben (ook DTS ;D), heb alleen nog een zetje nodig van mensen die ervaring hiermee hebben, positief/negatief.
Volgende week heb ik voorlopig geen werk meer dus kan ik rustig door Nederland reizen voor LD's :)
Voor diegene die titels missen in hun collectie kan de volgende site handig zijn. De site zoekt ongeveer 150 (!) sites af die tweede hands of nieuwe LD/DVD hebben, ook veilingsite's.
http://www.rtr.com/~jeff/
-edit- moet ik natuurlijk wel het goede adres geven ::)

engelsje

#42
Hoi.
Heb wel wat ervaring met E-bay transacties vanuit het buitenland.
B.v bij deze aanbieder http://www.stores.ebay.com/id=12753418  ,daar heb ik meerder L.D`s gekocht .
En dat was in tokyo maar moest betalen via PayPal in amerika.
Eerst had ik ook geen goed gevoel daarover maar heb het toch gedaan ,en ik kan je vertellen dat het positief was.
De laatste L.D die ik daar gekocht had,was het vrijdags besteld en s`maandags om 12:00 was hij al geleverd.
wel via expres service
Kijk eerst eens bij "view comments in seller`s feedback profile",daaarin kun zien wat de reacties zijn van verschillende kopers bij die aanbieder.
Krijg je in ieder geval een eerste indruk hoe het is gegaan met eerdere transacties.
Verder zal het in principe het zelfde blijven,of je ze nu in amerika of zelfs in nederland koopt.
Het zal altijd wel een kwestie van vertrouwen zijn.
John







Kijk eens hier op deze E-bay link  http://www.stores.ebay.com/id=12753418
Hier heb ik meerdere L.D`s gekocht

jaco

#43
Ik heb mijn LD's die ik wel wil verkopen in de te koop sectie gezet.
Er staat ook een Schindlers list en een star wars box bij.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

indy500

#44
Te koop

Een combi dvd player laserdisc player DVL 919e cold DTS AC3 enze regiovrij en de prijs 600 euro in zeer goede staat.
Interesse kun je altijd even mailen.

grt
ad

J.A.F._Doorhof

#45
Idy500, gaarne topic openen onder te koop !

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Selmar_Cleef

#46
Weet iemand nog een goede AC-3 RF Demodulator? Steeds minder fabrikanten ondersteunen dit op hun receivers/versterker of pre-amp. Was toch wel handig om er een te hebben ;)

garmtz

#47
Ik heb al behoorlijk wat LDs gekocht via eBay en heb niet altijd positieve ervaringen. Zo zijn er al 2x LDs gebroken aangekomen. Er zit dan een scheur over de hele doorsnede van 1 kant van de LD, waardoor deze kant onbespeelbaar wordt. Zorg dus dat de LD ZEER GOED wordt ingepakt door de verzender, met veel versteviging!

Selmar_Cleef

#48
Hallo,
Ben vandaag eens gaan shoppen voor LD's. Het zijn er in totaal 5 geworden. Jurassic Park (Box), Stripes van Disney Robin Hood, Jungle Book en Bambi (THX). Twee van Disney zaten nog in seal.
Collectie (virus) is begonnen ;D

Selmar_Cleef

#49
Gisteren even Stripes gekeken op LD. Op mijn breedbeeld tv (sony) zie ik duidelijk lijnen lopen door het beeld in 4:3 mode. Als ik de 16:9 mode gebruik zijn ze dunner maar toch nog zichtbaar. Is hier een oplossing voor? Of is dit normaal bij LD?