XTZ Room Analyzer

Started by Starred, November 4, 2008, 08:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

ik gebruik nu roomEQwizard op de laptop met een behringer icm een db meter. hiermee kan ik m'n sub (20-39+) perfect inregelen.

wat zouden de voordelen van dit XTZ pakket voor mij zijn tov mijn huidige situatie?

keezie

Het voordeel is dat je evt. met een equalizer ook je midden en hoog kunt uitmeten. Zodat je totaal balans goed wordt. Ik heb het zelf gemerkt vooral in het midden gebied (voor ons toch het belangrijkst) dat je het voor het oor prettiger kunt maken. Je trekt het geheel tussen sub en de andere luidsprekers meer in balans.

rwijnhov

Hoe verhoud dit produkt zich bijv. tot de ingebouwde room analyzer van bijv de denon 2807?

bmateijsen

Dat zijn 2 hele verschillende produkten...

Quote from: rwijnhov on November 11, 2008, 08:32:34
Hoe verhoud dit produkt zich bijv. tot de ingebouwde room analyzer van bijv de denon 2807?

Starred


garmtz

Quote from: Starred on November  7, 2008, 19:05:25
Het meten van het volledige spectrum. Zodat ik weet wat het effect (positief of negatief) is geweest van het toevoegen van kleed, gordijnen, planten etc

Geen van die dingen doen iets voor je staande golven (je laagweergave dus). En een kleed en gordijnen (of plafondbehandeling... ;)) doen wel iets voor je nagalm, maar de effecten daarvan zijn met dit meetsysteem dan weer niet te meten, omdat deze staande golven en niet RT60 meet.

Dit soort systemen zijn leuk en het ziet er gedegen en professioneel uit, maar je moet wel weten wat je er nou eigenlijk mee te weten kunt komen/kunt bereiken.

Starred

#31
Quote from: garmtz on November 30, 2008, 00:21:23
Geen van die dingen doen iets voor je staande golven (je laagweergave dus). En een kleed en gordijnen (of plafondbehandeling... ;)) doen wel iets voor je nagalm, maar de effecten daarvan zijn met dit meetsysteem dan weer niet te meten, omdat deze staande golven en niet RT60 meet.

Hij meet de reverb time, is dat niet hetzelfde als nagalm?

garmtz

Hij meet reverb time in het laag om de staande golven te kunnen detecteren, maar hij meet niet specifiek de RT60 over het complete frequentiebereik.

yorkie13

leuk om te meten, maar ik blijf bij de velodyne sms-1
dat is echt een super tool, meten en Eq in een systeem en laat duidelijk zien wat je meet

yorkie13

toch maar de XTZ roomanalyzer besteld
de sms-1 is weg, en nu wil ik de DSPeaker anti mode 8033 ook in mijn stereoset gaan aansluiten
wel handig als je dan het hele spectrum meet,
je kan zo de subwoofer prima inregelen

mikeske

Quote from: RA SUBS on June 10, 2009, 11:44:59
toch maar de XTZ roomanalyzer besteld
de sms-1 is weg, en nu wil ik de DSPeaker anti mode 8033 ook in mijn stereoset gaan aansluiten
wel handig als je dan het hele spectrum meet,
je kan zo de subwoofer prima inregelen

Inderdaad een super ding, hier ook nog steeds heel tevreden over  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Starred

Hoe gebruik je hem dan om de sub af te regelen? Harder / zachter zetten en fase neem ik aan, maar wat nog meer?

yorkie13

voornamelijk als analyzer voor de subwoofer

Starred

Quote from: RA SUBS on June 10, 2009, 20:17:46
voornamelijk als analyzer voor de subwoofer

Hoe bedoel je dat?

yorkie13

#39
het zichtbaar maken van wat de diverse subwoofers aan laag doen
in mijn ruimte, met en zonder fronts erbij

mikeske

Quote from: Starred on June 10, 2009, 19:45:54
Hoe gebruik je hem dan om de sub af te regelen? Harder / zachter zetten en fase neem ik aan, maar wat nog meer?

Harder, zachter, fase, maar dan heel wat dsp instellingen die ik kan instellen op de subwoofer.
Ik meet de stereo subs appart en dan samen met de fronts en de instellingen die ik dan heb door de room analyser.
Die geef ik dan in op de subwoofer versterker met ingebouwde dsp. ( manueel of automatisch )
De SVS die ik voor films gebruik is ook ingeregeld door een behringer.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

PaulSQ

mbt de behringer:

ik gebruik een Denon DCD1500AE als primaire bron, en daarnaast een Pioneer LX50 Dvdspeler.

Toen ik de behringer fbq2496 aangeschafte heb ik hem in het signaal geplaatst zonder te equalizen => absoluut onhoorbaar dat het apparaat geintegreerd was. :worship:

Even later kocht ik de Pioneer dvd speler een apparaart waarvan je adiofiel gezien betere prestaties van verwacht dan de behringer => duidelijk (negatief) verschil te horen in vergelijk met de Denon => conclusie; de set geeft kleine verschillen absoluut weer, de behringer echter geeft het signaal keurig door....

Verder zijn de uitgebreide instelmogelijkheden van de behringer handig, de correctie kan prima afgestemd worden op de piek ook als deze bijna + 20 db is.. (de metingen doe ik overigens mbv Arta meetsoftware)

Ik vind het echt een meer dan prima product voor het geld (€160,-)

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS