Horror & Gore shopping (beginner & advanced guide)

Started by J.A.F._Doorhof, April 29, 2002, 15:37:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Mijn favouriete thread op www.hometheaterforum.com en mischien dat het hier ook wil.

Naarmate ik meer mensen ontmoet met de passie voor films kom ik ook steeds meer mensen tegen die met horror willen starten maar eigenlijk door de bomen het bos niet meer zien. Vandaar mischien handig om door de "experts" een guide op te starten van welke klassiekers je moet aanschaffen, gaande weg hoop ik dat het een leuke thread wordt.

Ik zal starten.
Buiten de klassiekers als Poltergeist, Exorcist etc. zijn er nog veel meer soorten en smaken in het horror genre. Persoonlijk ben ik redelijk verslingerd geraakt aan zgn Eurohorror (welke ook een redelijke following op het net heeft), als je met horror wilt beginnen dan zou ik de volgende films ZEER een kans geven:

Lucio Fulci:
Wat meer straightforward Eurohorror, zeer toegankelijk en creepy, vooral bekend om de gore scenes, waarvan Zombie één van de bekendste uit de film geschiedenis bevat.
Zombie
De blauwdruk voor Zombie films die zouden volgen.
City of the living dead
Perfecte en zeer creepy euroshocker.
House by the Cemetary
Mischien wel mijn favouriet van Fulci.

Dario Argento:
De wat moeilijker toegankelijker Horror, maar als je het eenmaal door hebt dan is dit Horror met CAPITAL H.
Deep Red
Soort detective verhaal met gruwelijke ontknopping en verhaallijn.
Inferno
één van de meest beklemende begin scenes die ik ooit heb gezien, een deel uit een drieluik, alle delen zijn los te zien.

Verdere Eurohorror:
Uit duitsland komt het steengoede Anatomy en de cult hit Nekromantiek (waarbij ik nog steeds niet weet of het troep of geniaal is).
En natuurlijk ook de serie DEMONS (Dario Argento en Lamberto Bava) is voor de echte gore fan niet te versmaden, hoewel ik persoonlijk de films wat te vergezocht vondt.

Peter Jackson
Jawel de man van LOTR. Is ooit begonnen met 2 echt juweeltjes op Horror/gore gebied nl:
Bad Taste
Wat doe je als zombie jagers als je er achter komt dat een buitenaards ras is geland en de mens als snack wil meenemen, een flinke dosis humor met gore.
Dead Alive aka Braindead
Voor mij DE gore film all-times. Een gigantsiche dosis humor en gore (het meeste bloed per seconde ooit), dit is een nobrainer en behoort in ELKE collectie.

Bruce Campbell (Sam Raimi)
Natuurlijk mogen we de volgende titels niet vergeten van jawel de man die u Spiderman gaat brengen maar ook juweeltjes als A simple plan en The Quick and the Death. Burce Campbell is met deze films voor mij (en velen) uitgegroeid tot DE man voor horror films.
Evil dead
De horror/zombie film die wederom een blauwdruk werdt voor vele die zouden volgen. Groepje jongeren in een hut die per ongeluk het kwaad ontwaken via het boek der doden.
Evil dead II
Remake van deel I of vervolg (da's niet duidelijk), maar nu met een flinke portie bijna te intense humor. Vooral de scenes met de lachende kamer en de hand die een eigen leven leidt zijn hilarisch te noemen.
Army of Darkness AKA Bruce Campbell vs the army of Darkness
King of the one-liners. Niet echt veel gore en horror maar gewoon een heerlijke comedy met als rode draad gevatte one-liners en een leger van ondode aangevoerd door EVIL ASH.

Heb je vragen/opmerkingen dit is DE thread voor horror en alles dat je wilde weten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sarjenka

#1
Dan wil ik bij Lucio Fulci nog de volgende film aanvullen:

The Beyond (1981) (E tu vivrai nel terrore - L'aldilà)

En dan wel de uncut version!!! Anders mis je in elk geval een redelijk gore scene :)

SiR-ROUND

#2
Je zal maar loodgieter zijn...

 ;)

Grindtegel

#3
WHOOOEEEEEAAAAAAAAAHHHHHH

heb net Re-Animator Millenium Edition besteld, moet super zijn


Blood will flow.......
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

#4
Re-animator is een zeer leuke film.
Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe versie, laat maar weten als hij binnen is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GLK

Ik wil al een tijdje Evil Dead 1 en 2 en Army of Darkness aanschaffen, maar er zijn zo veel versies van deze films dat ik het overzicht een beetje kwijt ben  ???. Ik hoef niet een dure "Limited Edition Tin" of de "Book of the Dead" versie, maar wel de best mogelijke beeldkwaliteit. Maarja welke zijn dat?

Hoe is deze Evil Dead versie bijvoorbeeld? : http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=95154

En deze Evil Dead 2 versie?: http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=2469

En deze AoD versie?: http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R1&title=97178

Iemand deze versies gezien?

mVrGr,

Guido

J.A.F._Doorhof

#6
Ik zou gewoon de nieuwste releases kopen van EDII.

Van Army of Darkness kun je de Directors cut kopen of de Bootleg edition. Deze laatste heeft veel extra materiaal en een ander einde, maar de beeldkwaliteit is matig/slecht. Als je de Directors cut en de Bootleg koopt dan heb je de SE die een tijd geleden gelimiteerd is uitgekomen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GLK

#7
Bedankt Frank, maar welke is de nieuwste? En zit er in dit geval nog verschil tussen de regio 1 en 2 versie?

mVrGr,

Guido

J.A.F._Doorhof

Zou ik zo niet weten, bij DVD boxoffice zie je de releasedate er bij staan.

Je kunt eens kijken op de verschillende Horror DVD sites.
Daar worden vaak de verschillende regio's tegen over elkaar gezet.

www.horrordvds.com
www.splatterhouse.net

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Nou, gisteren Re-Animator gekeken.

De beeldkwaliteit is voor een film uit '85 verassend goed, met weinig foutjes erin. In het begin nog wat krasjes en pikkeltjes kunnen waarnemen maar na enige tijd niet meer. De kleuren zijn ook aardig, een beetje flets, maar dat heeft denk ik meer met het jaartal van de film te maken.

Ik heb de film beluisterd in (natuurlijk) DTS en deze was ook aardig, maar verder niet speciaal. Waarschijnlijk wel een hele verbetering tov het origineel.

Het verhaal zelf is vrij simpel, beetje Frankenstein achtig, maar wel met erg leuke humor. Er zit lekker overdreven "gore" in en zoals het een goeie horrorfilm betaamt naakte lichaamsonderdelen.

Kortom een film die (nuchter) best leuk is, maar tijdens een avond met vrienden en alcohol hilarisch is.

Eng is ie echter totaal niet.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

martin

#10
wat ik personelijk eng vindt is met dieren.

zoals:

Ticks.
mensen worden aangevallen door teken en niet van die kleintjes.

The Swarm.
Een zwerm killer bijen tijsteren een stadje. deze DVD regio 1 komt in augustus uit.

Anrachnofobia.
Een leuke film voor mensen die van spinnen houden.


mijn homepage

J.A.F._Doorhof

Arachnofobia is inderdaad zo een echte "jeuk" film, ik heb dus een gigantische hekel aan spinnen, maar die film blijf je gewoon kijken.

Ook een perfecte rol van Goodmann by the way. ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sum1

Even een tip voor de arachnofoben onder ons, download de trailers van Eight Legged Freaks eens!

http://www.movie-list.com/e/eightleggedfreaks.shtml

Lijkt me erg leuk!  ;D