iTunes bedienen met iTouch, kan dat?

Started by fireman, October 30, 2008, 10:54:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Kan ik met een iTouch mijn iTunes bedienen die op mijn powerbook in mijn draadloosnetwerk staat?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Techno

Dat kan toch met de app remote?

Ik heb zelf een iphone en via wifi kan ik itunes gedeeltelijk besturen.
Volume, nummer selectie. Aan en uit zetten gaat niet.

JeKa

Quote from: Fireman on October 30, 2008, 10:54:42
Kan ik met een iTouch mijn iTunes bedienen die op mijn powerbook in mijn draadloosnetwerk staat?

als het goed is wel. Op mijn iPhone heb ik remote gedownload, alleen heb ik het nog niet aan de praat.

fireman

Quote from: Techno on October 30, 2008, 11:05:49
Dat kan toch met de app remote?

Ik heb zelf een iphone en via wifi kan ik itunes gedeeltelijk besturen.
Volume, nummer selectie. Aan en uit zetten gaat niet.

Dat zal prima met een aparte remote kunnen ( weet ik niet ) Maar ik heb dan geen zicht in wat ik ga en wil doen. Kan me voorstellen dat je idd volume kan regeleen en skippen. Maar om naar een ander album te gaan dan zal ik toch naar mijn powerbook moeten lopen. Dat wil ik juist voorkomen. Aan/uit zetten is niet het probleem.

@JeKa, kan je nadere info neerzetten als je het voor elkaar hebt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

JeKa

Quote from: Fireman on October 30, 2008, 11:22:13
Dat zal prima met een aparte remote kunnen ( weet ik niet ) Maar ik heb dan geen zicht in wat ik ga en wil doen. Kan me voorstellen dat je idd volume kan regeleen en skippen. Maar om naar een ander album te gaan dan zal ik toch naar mijn powerbook moeten lopen. Dat wil ik juist voorkomen. Aan/uit zetten is niet het probleem.

@JeKa, kan je nadere info neerzetten als je het voor elkaar hebt.

Doe ik!

hifi | Roderick

#5
Met het gratis programma 'Remote' dat je in de App store kunt downloaden kun je bijna alle functies van iTunes bedienen, dus ook nummers selecteren.

http://www.apple.com/itunes/remote/

en

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284417350&mt=8

hifi | Roderick

Quote from: Fireman on October 30, 2008, 11:22:13
Dat zal prima met een aparte remote kunnen ( weet ik niet ) Maar ik heb dan geen zicht in wat ik ga en wil doen. Kan me voorstellen dat je idd volume kan regeleen en skippen. Maar om naar een ander album te gaan dan zal ik toch naar mijn powerbook moeten lopen. Dat wil ik juist voorkomen. Aan/uit zetten is niet het probleem.

@JeKa, kan je nadere info neerzetten als je het voor elkaar hebt.

App is niet apart, maar App(lication) ;)

garmtz

Ga op je iPod Touch naar de App Store en zoek de remote applicatie. Die installeren en voila!

Techno

Idd, van album skippen gaat zonder moeite.
Voor de rest heb je alle functies, alleen het aan- en uit zetten gaat niet

moet zeggen dat ik de app al een tijdje niet gebruikt hebt, omdat m`n pc op een afgezonderde kamer staat.

fireman

Quote from: garmtz on October 30, 2008, 11:56:12
Ga op je iPod Touch naar de App Store en zoek de remote applicatie. Die installeren en voila!

Dus de interface die ik nu op mijn powerbook heb ( van itunes ) heb ik dan op de iTouch. Ik scroll gewoon door mijn bibliotheek. Want de iTouch heeft bv maar 8GB geheugen tegen 120 GB muziek.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Techno

je ipod wordt een afstandbediening, de muziek kan gewoon op je mac blijven staan

hifi | Roderick

Je bedient je iTunes bibliotheek op je iPod Touch, met dezelfde interface als de normale iPod functie :)

fireman

Thx allemaal. Ik weet genoeg.

Las net op hifi.nl dat SONOS ook een soort gelijk iets geintroduceerd heeft.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

hifi | Roderick


snikkeltje

Werkt idd perfect en het werkt ook op de Apple TV! Sinds ik erachter kwam dat ik met de Remote app. op de Touch, mijn muziekbibliotheek op de ATV kon besturen  zonder de TV aan te hebben was ik verkocht en heb meteen een ATV+Touch aangeschaft.

Ik heb nu dus een zelfde soort oplossing als de Logitech Duet alleen kan de ATV veel meer dan alleen muziek afspelen.
Vooral met de laatste simpele patchstick "oplossing" is de ATV voor mij erg interessant geworden omdat je o.a. gebruik kan maken van XBMC op je ATV waardoor ineens veel meer bestanden afspeelbaar zijn.
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

fireman

#15
Quote from: snikkeltje on November  6, 2008, 11:28:17
Werkt idd perfect en het werkt ook op de Apple TV! Sinds ik erachter kwam dat ik met de Remote app. op de Touch, mijn muziekbibliotheek op de ATV kon besturen  zonder de TV aan te hebben was ik verkocht en heb meteen een ATV+Touch aangeschaft.

Ik heb nu dus een zelfde soort oplossing als de Logitech Duet alleen kan de ATV veel meer dan alleen muziek afspelen.
Vooral met de laatste simpele patchstick "oplossing" is de ATV voor mij erg interessant geworden omdat je o.a. gebruik kan maken van XBMC op je ATV waardoor ineens veel meer bestanden afspeelbaar zijn.

Ik heb inmiddels de iPod Touch en dat gaat idd heel goed. Alleen de accu/batterij gaat niet overdreven lang mee. Ligt dat aan mij of is dat omdat ik er heel veel en lang mee zit te spelen. Ik ben alles aan het uitproberen.

maar iCal werkt fijn en een groot gedeelte muziek en films. ATV is eigenlijk een iTunes die films op echt TV kwaliteit kan aansturen? Of is mijn powerbook met DVI uitgang ook al voldoende om ffilms te bekijken op mijn TV?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

snikkeltje

ATV kan geen full HD afspelen maar gewone dvd of series zijn geen probleem. Alleen moet je de ATV wel even "patchen" zodat hij ook unsupported videoformaten af kan spelen. Een Mac met Itunes kan natuurlijk hetzelfde alleen moet je dan natuurlijk altijd wel je Mac/PC aan hebben staan.
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

fireman

Jammer dat de airport express geen video kan doorzetten. Helaas alleen audio en volgens mij een printer.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17