Waarschuwing inzake gebruik pseudoniem "audiopaul" in mails aan forummers!

Started by Audiopaul, October 29, 2008, 21:35:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiopaul

Goedenavond allen,

Ik hoop dat deze posting in het juiste forum staat maar langs deze weg wil ik jullie even op het volgende attenderen.

Op vermoedelijk dit forum waart een persoon rond die forumleden lastig valt met vervelende mails over audio-apparatuur e.d. en zich daarbij bedient van het emailadres audiopaul@home.nl
Omdat reacties op dit emailadres blijkbaar niet mogelijk zijn komen, veelal zeer onvriendelijk reacties steeds vaker in mijn mailboxen audiopaul@xs4all.nl of info@audiopaul.nl terecht.

Laat het duidelijk zijn dat het pseudoniem "audiopaul" waar deze persoon zich van bedient op geen enkele manier met mij of mijn website te maken heeft. Ik zou het ten zeerste betreuren als mijn website die inmiddels 8 jaar bestaat een slechte naam krijgt door deze persoon. Degenen die mij kennen, persoonlijk of via de mail, weten uiteraard dat ik me niet tot dit soort onbeschofte mails zou verlagen.

Ik overweeg een formele klacht bij de provider @home in te dienen. Hopelijk is dit bericht afdoende om deze persoon af te schrikken om onbeschofte mails onder mijn pseudoniem rond te strooien.

Bedankt voor jullie aandacht en tot forums!

Paul
www.audiopaul.nl
WWW.AUDIOREVIEW.NL

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Audiofiel

Die persoon maakt overigens ook gebruik van marktplaats om onder het genoemde emailadres mensen schofferende emails toe te sturen, zoals ik zelf ook al heb mogen merken... :-X

Het vervelende is dat ik mij afvraag of deze persoon wel echt een @home adres heeft, want reacties op zijn adres bouncen terug (althans destijds bij mij). Het is mij in ieder geval na een enkele reacties duidelijk geworden dat deze persoon geen serieus eigen leven heeft en dat Paul van audiopaul.nl er niets mee te maken heeft. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Even los van dat dit een vervelende situatie is, dreigen heeft geen enkel nut. Misschien heet deze jongen ook wel Paul en houdt hij op zijn manier van audio.... geen rechter die zich daar druk over gaat maken. Ik zou het dus eerder over de @ home boeg gooien, maar denk dat je weining kans van slagen hebt om het te verbieden. vervelend is het natuurlijk wel. ;)

Laat je dus eerst goed informeren voordat je met merkenrecht en handelsnamen e.d. wil proberen je gelijk te halen
JBL PRX Power!

Hanky Panky

[/suspicious mode on]

Het kán natuurlijk ook hele slimme guerrilla marketing van audiopaul zijn  >:D

[/suspicious mode off]
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Frards67


erik s.

helaas heb ook ervaring met zo'n persoon op MP en hier. die ging hier PM's aan een medeforumlid sturen als of die van mij kwamen met een nog al smakeloze inhoud.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

solitaire

In Nederland is langdurig en consequent gebruik van een naam voldoende om naamrecht te claimen, al had je de betreffende naam niet aan je gebonden door bv. een KvK inschrijving ?



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Audiofiel

Het gaat Paul volgens mij niet zozeer om de bescherming van de naam 'audiopaul', maar meer om de negatieve associaties die iemand kennelijk probeert te leggen met zijn persoontje. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Het was toch niet moeilijk om de afzender van een email te vervalsen? Kan elke boerel*l volgens mij. Veel virussen/adware die spam verzend werkt op die manier. lastig maar niets aan te doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

solitaire

Wellicht gaat het niet primair daarom, maar het is een stappenplan. En de eerste stap is dat je moet aantonen dat jij het bent als iemand een specifieke naam noemt. Kan je dat niet aantonen zal het de justitionele macht een zorg zijn dat je je gekwetst voelt door gerichte negatieve associaties.

Veel van wat ik in de 'audiowereld' op non-commerciele basis doe, doe ik al sinds jaar en dag onder de naam 'NobleNote SoundLab'. Pas sinds kort heb ik in Nederland bv. de domeinnaam noblenote-soundlab.eu, maar ik kan van jaren geleden aantonen dat ik deze naam aktief gebruik. Daarmee zou ik justitie vragen degene die aan die naam geadresseerd negatieve associaties communiceerd daarop aan te spreken.

Zonder het naamrecht geen verweer tegen negatieve uitlatingen IMO.




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Audiopaul

Deze topic gaat in sommige gevallen een andere richting op dan mijn intentie is.
Met mijn posting neem ik afstand van deze persoon die zich in zijn mails audiopaul@home.nl noemt en probeer hiermee te voorkomen dat mijn website een slechte reputatie krijgt. Bovendien weten de forummers dan in ieder geval met wie ze NIET te maken hebben.
Ik heb geen enkele commerciele reden om mijn posting op het HT-forum te zetten, mijn website is ontstaan uit hobbyisme en levert me verder niks meer op dan het hobbyplezier wat ik deel met anderen en de tijd die ik aan de website en het beantwoorden van mails besteedt.
Als ik reacties op mails van persoon via mijn website blijf ontvangen zal ik aan @home vragen of het mogelijk is om wat aan dat emailadres te doen. Het gaat dus helemaal niet over naamrecht or whatever maar meer over de overlast die deze figuur mij indirect bezorgd.

Groet, Paul
WWW.AUDIOREVIEW.NL

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

solitaire

Quote from: Audiopaul on October 30, 2008, 09:17:38

... niet over naamrecht .... mij indirect ...  [???]


Sterkte; het lijkt me frustrerend dat de persoon die met je naam aan de haal is niet aansprekbaar is :-\.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rogiervh