Wharfedale EVO 2-10 VS B&W 685

Started by gastje13, October 29, 2008, 20:10:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gastje13

Ik heb de Wharfedale EVO 2-10 en de B&W 685 speakers op het oog, waarvan ik er één paar volgende maand ga kopen. Nu heb ik de B&W's gehoord en dan klonkt behoorlijk oké.
Nu is het niet mogelijk om zo even de wharfedale te beluisteren(worden hier niet in de buurt verkocht), maar kunnen jullie vertellen wat ik qua verschil kan verwachten?

De speakers komen op een marantz sr6001, en worden opgehangen. Neerzetten en dergelijke zal niet gaan.

yorkie13

waar woon je, ik draai met de Evo 2-10
je mag komen luisteren als je wilt, stuur maar een PM
prima speakers, klinken iets warmer dan de &W door de softdome tweeters, de B&W iets frisser door de metal dome tweeters

gastje13

bedankt voor je reactie!
welke versterker gebruik je?

B&W vond ik voor zijn formaat(forse monitor) al zeer goed vol klinken. Maar heb begrepen dat B&W nog wel eens bestempeld wordt als "te duur" voor wat ze kunnen.

Owja, ik woon in roosendaal

yorkie13

ik in Nieuw Vennep
maar als je de B&W goed vint , dan heb je daar een goede koop aan
b&w steekt veel geld in de ontwikkeling en de afwerking is netjes voor de 600 euro

gastje13

Oké. Ga binnenkort, als ik tijd heb, eens langs bij cinedream in antwerpen. Heeft beide merken staan, inclusief marantz receivers, daar kan ik mooi vergelijken. Laat zeker nog even horen hoe het afloopt!

gastje13

Morgen ga ik de wharfedales beluisteren(en eventueel kopen).
Al heb ik wel reviews gelezen die sterk de voorkeur geven aan B&W. Maar dat zegt uiteraard niet veel(persoonlijke smaak)

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

yorkie13

ik ben zelf ook wel benieuwd
ik heb binnenkort een paar wharfedales Evo 2-10 te koop, wegens nieuwe zelfbouw monitors van scanspeak

Ghosty J

de b&w speaker geeft een netjes geluid weer

ik zal zeker de voorkeur hebben voor een dealer in de buurt.
meestal krijg je als vaste klant wel korting of als er iets stuk is wordt er wat coulanter mee om gegaan ;D
of dat je kabels mag meenemen om te proberen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Paul1967

Ik heb in het verleden Wharfies Diamond 9.1 gehad welke ik een keer had aangesloten op mijn toenmalige Marantz PM7200 versterker.
Ikzelf vond het te warm en daardoor een beetje wollig/suffig worden, toen mijn MA RS1's er weer op aangesloten klonk het een stuk lekkerder. Ikzelf denk dat je met B&W een betere match zal hebben dan met Wharfedale, aldus mijn ervaring en mening.
De Monitor Audio RS1 is een goede match met Marantz en kost iets minder dan een 685, zou zeker de RS1 ook een luisterkans geven.

Inderdaad wordt de 685 bejubeld met goede reviews. Ik heb ze enkele malen gehoord en ze klinken ook zeer goed. Afwerking is van op en top B&W kwaliteit. Geef ze een goede stand (vrij geplaatst ondanks poort aan voorzijde), en ze zullen zingen voor je. ;)

gastje13

#10
Ben vandaag wezen luisteren. B&W685 hadden ze helaas niet te beluisteren(wel op voorraad overegens)
Daarom de B&W CM1 beluisterd(serie hoger). Viel eerlijk gezegd erg tegen vergeleken met Wharfedale. Wharfedale was veel ruimtelijker en gedetailleerder. De weergave de stemmen was ook stuk natuurlijker en wat warmer. Oké ik weet, het is geen 685. Maar wel een serie hoger.

Heb de wharfedales (evo 2-10) gekocht, en klinken heel mooi op mijn marantz receiver. Misschien is de diamond 9.1 heel anders van klank, maar klinkt hier juist helemaal niet suffig, mooi ruimtelijk, helder (maar niet scherp) hoog en een redelijk warm mid/laag. Ik heb een SR6001 receiver.

Overegens gekocht bij cinedream, echt een aanrader! geweldige service!

yorkie13

mooie luidsprekers, krijg je geen spijt van
welke afwerking heb je gekozen ?

gastje13

Glossy zwart! met gele conus.
Ze klinken echt geweldig! De negatieve verhalen over wharfedale zijn absoluut niet waar!

nielvm

Heb je dan niet de evo 1 reeks aangeschaft, of kan je in de evo2 reeks ook kiezen voor een gele conus?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Ramius

Quote from: nielvm on November 16, 2008, 08:29:52
Heb je dan niet de evo 1 reeks aangeschaft, of kan je in de evo2 reeks ook kiezen voor een gele conus?

Op de site van Wharfdale staat toch ook dat de EVO 2 uitgerust is met een zwarte versie


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ghosty J

#15
Quote from: gastje13 on November 15, 2008, 21:59:17
Ben vandaag wezen luisteren. B&W685 hadden ze helaas niet te beluisteren(wel op voorraad overegens)
Daarom de B&W CM1 beluisterd(serie hoger). Viel eerlijk gezegd erg tegen vergeleken met Wharfedale. Wharfedale was veel ruimtelijker en gedetailleerder. De weergave de stemmen was ook stuk natuurlijker en wat warmer. Oké ik weet, het is geen 685. Maar wel een serie hoger.

Heb de wharfedales (evo 2-10) gekocht, en klinken heel mooi op mijn marantz receiver. Misschien is de diamond 9.1 heel anders van klank, maar klinkt hier juist helemaal niet suffig, mooi ruimtelijk, helder (maar niet scherp) hoog en een redelijk warm mid/laag. Ik heb een SR6001 receiver.

Overegens gekocht bij cinedream, echt een aanrader! geweldige service!
ik heb de cm ook beluisterd nadeel van die serie is dat de bas poort aan de achterkant zit waar door het meer boomeriger gaat klinken en je daarvoor ze verder van de muur af moet zetten. dat kwam dus niet zo goed uit ivm een optimale positie van de achter speakers... (zie BB&G logo)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

gastje13

#16
Nog even nagekeken, het is inderdaad de pacific EVO - 10 (voorganger)
Deze heb ik voor 450(paar) mee kunnen krijgen. De niet glimmende(evo2?) waren wat goedkoper(420 euro) maar deze hadden ze niet op voorraad.
Verder ook nog een Focal monitor speaker beluisterd(706) maar deze hadden niet het detail en de ruimtelijkheid als de wharfedales. Bovendien klonk wharfedale iets voller.

Wimpie007

De eerste Evolution reeks had inderdaad de gele conussen.
De nieuwere Evolution 2 reeks heeft zwarte conussen, andere interne bekabeling, en een iets gewijzigd filter.

De oude reeks wordt niet meer geproduceerd, dus 450 is inderdaad geen abnormale prijs voor een stockmodel.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

yorkie13

#18
niet om vervelend te doen, ik heb de Evo 2-10 serie 2 met ZWARTE conussen gekocht voor 325 euro/paar
Frankrijk 8)
maar ik vind ze persoonlijk met de gele kevlar woofers er mooier uitzien

gastje13

#19
Spelen al een paar dagen goed, er valt me enkel één ding op. Soms klinkt de "s" klank een beetje scherp(was in de winkel niet)
Is dit gewoon een kwestie van inspelen?
Nu vind je op internet dat audioquest kabels(waarmee ik ze aangesloten heb) dit veroorzaken. Lijkt me sterk, een kabel met een eigen klank, of vergis ik me daar in?

yorkie13

kan best de kabel zijn, audioquest is massief koper geloof ik
ik speel met stanted OFC koper kabels van Xindak op de Evo 2-10 en heber geen last van
kan idd ook inspelen zijn van de tweeters

gastje13

Heb net even een andere(goedkoop onbekend merk) kabel er tussen gezet, en tot mijn grote verbazing(ik geloofde niet ik kleuren met kabels) klonk het laag wat warmer, en het hoog al minder scherp.

Even wat rondgekeken op dit mooie forum, misschien is deze van de hul wel wat voor mij?
http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?products_id=780
Van Den Hul The Skyline

Deze zouden lekker warm/wollig klinken met een zacht hoog.

yorkie13

vd hul is silver coated koper kabel en dat zilver geeft net even een iets frisser geuid
ik heb zelf ook de vd hul cs122 en die doet hetzelfde met het hoog en maakt de bas iets warmer
kijk ook eens naar qed silver anniversery

Paul1967

Canare 4s11, kost 5eur de meter. Je hebt dan tevens meteen de mogelijkheid om evt. te bi-wiren.
Zeer goede kabel, ik draai er al jaren mee in mijn HT. Zoek maar ff op dit forum naar Canare.

QED silver anniversary zal ik niet doen als ik jou was. Deze kabel heeft een nogal zeer helder (scherp) hoog.


gastje13

#24
bedankt voor je tip!
de VDH skyline is koper met koolstof, geen zilver.

volgens jouw klonk wharfedale juist té warm/doffig op marantz?
Hier klinkt het mid/laag goed stevig en is het hoog juist super helder . . .
kabelafhankelijk/akoestiek afhankelijk?(speel in een kleine ruimte)