Welke muzikale subwoofer als opvolger van de BK Monolith?

Started by -Freek-, October 26, 2008, 01:05:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb mijn Monolith in de verkoop staan, omdat ik iets wil dat toch wat meer op muziek gericht is. Mijn budget zal zo'n 1000 euro zijn. Ik wil eigenlijk alleen tweedehands kopen, want als ik dan na een tijdje niet meer tevreden ben kan ik de sub zonder teveel verlies weer verkopen.
De B&W ASW4000 die nu in de marktsectie staat leek mij een mooie sub, maar helaas is hij te groot om te kunnen plaatsen op mijn kamer van 4x4 meter (don't worry, de Monolith is ook groot en klinkt prima op mijn kamertje, maar de ASW4000 kan ik met zijn 60x60x60 cm gewoonweg nergens neerzetten).

Dusss.... hebben jullie suggesties? Dan weet ik waar ik een beetje op moet letten als ik marktplaats/hifi.nl/etc afspeur :).

Een subwoofer die ik zeer interessant vind, is de B&W PV1. Het is een beetje een apart geval. De meetresultaten van de sub zijn ronduit bedroevend, maar mensen die de sub zelf gehoord hebben zijn er zeer tevreden over (je ziet 'm ook vaak icm. de B&W 805(S)). Heb 'm zelf nog nooit gehoord helaas.


luistervinkje

#1
Ik heb nog wel een mooi Stormpje staan voor je , dit is een mooie muziekale sub.
Laat maar weten als je belangstelling hebt.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

yorkie13

die PV1 meet idd niet al te best, ongeveer gelijk aan de bk xls200, maar als het design mooi vind
misschien moet je eens naar een kleine gesloten MJ, Rel of BK kijken
de kleine BK Minotaur is bv erg interessant
dit is een compacte gesloten subwoofer
verder hoef je dan niet naar een subwoofer te kijken die mega diep gaat
daar dit wel gewenst is voor HT
ik heb je een PM gestuurd

yorkie13

hier het frequentiebereik vd B&W PV1, doet 35 hz  -3dbm maar de rest met behoorlijk wat vervorming
moet toch echt beter kunnen voor dat geld

yorkie13

leuk leesvoer om een gesloten subwoofer icm met kleine monitorluidsprekers goed te krijgen

http://www.avguide.com/file-download?review=1452


-Freek-

Bedankt voor de reacties jongens! Ik heb er nog eens goed overna gedacht, en denk dat ik mijn plan iets moet gaan bijstellen. Ik denk niet dat ik tevreden ga zijn met een sub die alléén muziek goed doet. Omdat ik ook best vaak een film kijk, denk ik dat ik de druk bij explosies/achtergrondmuziek/etc toch ga missen. Maar ik heb geen idee wat dan een goede compromis zou zijn. De PV1 iig niet. :)

En ook bedankt iedereen voor de PM's of berichten over een sub die je te koop hebt staan. Fijn om zo de mogelijkheden op een rijtje te zetten. Maar kiezen/kopen ga ik pas als ik de Monolith de deur uit heb. :)

THX-UltraII


daxie

No offence, Sander, maar een pb12+ is niet echt muzikaal te noemen, tenzij je hem volledig als gesloten inzet