videocassette bekijken op pc

Started by kaatien, October 22, 2008, 22:30:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaatien

Hallo,

weet iemand hoe ik mijn videospeler kan aansluiten op mijn PC zodat ik de cassettes op mijn beeldscherm kan bekijken?

Bedankt.
Kaatien

DVDGuy

#1
Quote from: kaatien on October 22, 2008, 22:30:09
Hallo,

weet iemand hoe ik mijn videospeler kan aansluiten op mijn PC zodat ik de cassettes op mijn beeldscherm kan bekijken?

Bedankt.
Kaatien

Welkom op het HT-Forum

Dat hangt mede af van de configuratie van je PC; bijv. wat voor geluidskaart/aansluitingen heb je, maar ook wat voor scherm gebruik je (Ik heb bijv. een scherm waarop ook een scart-aansluiting aanwezig is), enz.?

Geef eens wat meer info.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

BarcoCRT

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

VIVO graphische kaart? Mijn Club 3D Radeon 9200 VIVO heeft video ingangen naast uitgangen. Dus kun je de videorecorder aansluiten (via bijgeleverde verloopkabel) op de pc. Nooit gebruikt, maar was standaard bij deze vijf jaar geleden middle-of-the-road videokaart.

CineSmurf

Heel veel grafische kaarten hebben analoge input. Let wel op macrovision. Deze kopieerbeveiliging voor originele VHS tapes is niet zomaar digitaal te omzeilen. Ergo, het werkt meestal alleen goed met eigen (home)video's.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jantje112

Quote from: CineSmurf on October 23, 2008, 19:38:13
Heel veel grafische kaarten hebben analoge input. Let wel op macrovision. Deze kopieerbeveiliging voor originele VHS tapes is niet zomaar digitaal te omzeilen. Ergo, het werkt meestal alleen goed met eigen (home)video's.

Jawel hoor,

een oude tv kaart van x euro en dscaler 4 gebruiken, de macrovision filter je er zo uit.