dvd opslaan op harde schijf en later branden

Started by mutiara, October 21, 2008, 12:18:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mutiara

in navolging van wat ik met mijn muziekcollectie heb gedaan ( rippen in hoogst mogelijk kwaliteit en vervolgens via netwerkplayer afspelen met mogelijkheid om later weer te branden ) wil ik dit ook met mijn videocollectie gaan doen.

ik wil dus vnl. mijn dvd-collectie ( niet blu-ray ) op de harde schijf gaan zetten zodat ik deze in een later stadium kan streamen via een videostreamer met de mogelijkheid om hier later evt. weer een dvd van te maken.

graag wil ik weten hoe ik dit het best kan doen; ik maak gebruik van een aparte externe harde schijf voor de opslag.

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

CineSmurf

Ik zet ze in ISO formaat weg. Voordeel is dat je dan met bijvoorbeeld DAEMON tools de DVD kan mounten in je PC.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mutiara

oke; ik heb even geprobeerd te rippen met shrink.
krijg dan .ts files die ik via nero weer kan branden echter dit lijkt me geen ideale oplossing.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

CineSmurf

Gewoon met Nero "Branden als beeld" / "Burn as Image". Je kan dan de locatie opgeven. DVDshrink doet het ook goed, vooral als er beveiligingen opzitten. Je kan dan eventueel meteen onnodige audio en ondertitels weghalen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mutiara

ik ben er inmiddels uit; ga het gewoon via shrink doen in .ts

nu ben ik benieuwd of er nog een mooi programma is dat de opgeslagen bestanden kan voorzien van een afbeelding van de dvd-hoes.
iemand suggesties?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Harry HT

Hi,
Quote from: mutiara on October 23, 2008, 17:51:04
ik ben er inmiddels uit; ga het gewoon via shrink doen in .ts

nu ben ik benieuwd of er nog een mooi programma is dat de opgeslagen bestanden kan voorzien van een afbeelding van de dvd-hoes.
iemand suggesties?
Ken je cdcovers al? http://www.cdcovers.cc/list/dvd/a

Ga je een jukebox bebruiken op je netwerkplayer ? Zo ja, welke?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

mutiara

Quote from: Harry HT on October 23, 2008, 18:06:54
Hi,Ken je cdcovers al? http://www.cdcovers.cc/list/dvd/a

Ga je een jukebox bebruiken op je netwerkplayer ? Zo ja, welke?

Gegroet,

Harry

Ben ik nog niet uit.
Eerst eens zien welke netwerkplayer er gaat komen ( popcorn o.i.d. ); dan bekijken welke jukebox erop kan.
Ik dacht wellicht zijn er nu ook al mogelijkheden voor op de pc om een jukebox met dvdcovers te hebben.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060