Hoe was de VAD 2008

Started by ener, October 18, 2008, 08:43:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neverywhere

Quote from: jaco on October 18, 2008, 22:10:39
Dit is de oude serie.. Ze hadden hopenlijk wel de nieuwe serie staan ?



Geen flauw idee...neem aan van wel...fotootje even van het net geplukt daar mijn eigen foto veeeeeel te donker is. Maar of het nu de oude of de nieuwe was,ik vond hem indrukwekkend. Helaas veel te groot (diep) om bij me thuis neer te zetten....en geloof me, ik woon vrij ruim!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

GPO

Quote from: neverywhere on October 18, 2008, 18:24:21
Muziekkeuze sowieso wel erg veilig allemaal.....bijna iedereen had een akoestisch gitaartje en onschuldig zangeresje...waar waren de rock plaatjes? En de opera? Nou?

Bij B&W werd Iron Maiden gedraaid tot mijn grote verbazing. Verder was het idd behoorlijk veilig, maar gelukkig niet alleen maar jazz en klassiek zoals een paar jaar geleden.... ;)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Hertog_Martin

Epson heeft een 5000, 3800, 3000 en 2800 meen ik. Beetje overkill aan productvariatie haast. Maar de Panasonic heeft alleen de AE3000 he? Is die vergelijkbaar met topmodel van Epson (5000) of met de 3800 of 3000?

Ben vooral benieuwd naar verschil tussen de 5000 en de 3800, is die technologie die dynamisch contrast van 80000:1 verzorgd het geld waard of zie je het verschil niet zo?

(of hadden ze de 3800 niet draaien?)

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Rob H

Ik heb het er met moeite een anderhalf uur volgehouden..... veel te drukke krappe ruimtes, drommen mensen die overal in de deuropeningen blijven hangen, de weke geur van de kantine die door werkelijk de hele beurs te ruiken was.... en uitgerekend Dynaudio, het merk dat bovenaan mijn luisterlijstje stond was afwezig. Voor mij beslist niet voor herhaling vatbaar.
Destroy the core!™

rbormans

Quote from: Rakurai on October 18, 2008, 23:54:18
Ik heb het er met moeite een anderhalf uur volgehouden..... veel te drukke krappe ruimtes, drommen mensen die overal in de deuropeningen blijven hangen, de weke geur van de kantine die door werkelijk de hele beurs te ruiken was.... en uitgerekend Dynaudio, het merk dat bovenaan mijn luisterlijstje stond was afwezig. Voor mij beslist niet voor herhaling vatbaar.
in de voormiddag was het op dat vlak inderdaad een stuk beter
enig idee waarom dynaudio er niet was, want stond ook op mijn lijstje ?

Paulie

Erg teleurstellend. Veel van hetzelfde. Laatste keer volgend jaar slaan we over.

Lyngdorf overgeslagen want die set bevalt me sowieso niet erg uitgetrokken geluidsbeeld.

B&W toont weinig emotie in de muziek in combinatie met Classe gewoon steriele weergave.

Geen kleinere merken meer die wel leuke spullen kunnen hebben.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

riwi

Quote from: Hertog_Martin on October 18, 2008, 22:50:33
Epson heeft een 5000, 3800, 3000 en 2800 meen ik. Beetje overkill aan productvariatie haast. Maar de Panasonic heeft alleen de AE3000 he? Is die vergelijkbaar met topmodel van Epson (5000) of met de 3800 of 3000?

Ben vooral benieuwd naar verschil tussen de 5000 en de 3800, is die technologie die dynamisch contrast van 80000:1 verzorgd het geld waard of zie je het verschil niet zo?

(of hadden ze de 3800 niet draaien?)

Ik denk dat je gewoon de prijsklasse moet vergelijken. De tw5000 = 3000 euro, Ik weet niet precies wat de HC7000 en de pana3000 moeten kosten. Volgens mij ook in de regio. Mitsubishi heeft ook wel 4 of 5 modellen tussen 700 en 3500 euro.
De tw3800 stond er wel maar heeft volgens mij niet gedraaid. In ieder geval heb ik hem niet zien draaien.

De dynamische behaalde contrast waardes van 70.000:1 (HC7000) en 80.000:1 (tw5000) moet je natuurlijk met een vaatje zout nemen, die zijn alleen voor de folder en alleen haalbaar in een mode die geen goed beeld meer oplevert.

bellecoupe

Ik vindt de beurs ieder jaar verder achteruitgaan.
Rommelig, overal een zoete inloop en weinig gesloten demo sessies.

Ik denk dat dit voor mij voorlopig de laatse keer is.

hulskof

Klinkt niet erg veelbelovend. Misschien moet ik vandaag maar eens niet gaan?

linden

Heeft iemand ook de nieuwe Rotel RSX-1550 of 1460 beluisterd? Wat is de eerste indruk? Ben ook benieuwd of Rotel/B&W meer weet wanneer de blu ray en CD speler van de nieuwe 15 serie op de markt komt.

bmateijsen

Dynaudio was er inderdaad vanwege persoonlijke omstandigheden niet.

Quote from: Rakurai on October 18, 2008, 23:54:18
Ik heb het er met moeite een anderhalf uur volgehouden..... veel te drukke krappe ruimtes, drommen mensen die overal in de deuropeningen blijven hangen, de weke geur van de kantine die door werkelijk de hele beurs te ruiken was.... en uitgerekend Dynaudio, het merk dat bovenaan mijn luisterlijstje stond was afwezig. Voor mij beslist niet voor herhaling vatbaar.

bmateijsen

In de Wilson Benesch ruimte wordt alleen maar gedraaid met muziekserver oplossingen ;).
Wij hebben naast de HDX ook een Akurate DS en een Apple TV staan. 8). Verder laten we zien dat het scherm van de Naim prima gecombineerd kan worden met een Shiro 50" Plasma van Pioneer 8)

Quote from: neverywhere on October 18, 2008, 17:15:20
O, en ik had wat meer aandacht gedacht voor de muziekservers en zo....waren er wel maar niet zo prominent als ik gehoopt had...die van Naim is wel aardig...maar een veeeeeeeeeel te klein schermpje.



Jean Sibelius

Quote from: bmateijsen on October 19, 2008, 08:51:18
Dynaudio was er inderdaad vanwege persoonlijke omstandigheden niet.
Jammer, was al bang dat ik had zitten slapen ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rob H

Quote from: bmateijsen on October 19, 2008, 09:07:04
In de Wilson Benesch ruimte wordt alleen maar gedraaid met muziekserver oplossingen ;).

En dat was naar wat ik begreep een Playstation 3 (die overigens zorgvuldig aan het beeld was onttrokken ;)).
Destroy the core!™

neverywhere

Quote from: bmateijsen on October 19, 2008, 09:07:04
In de Wilson Benesch ruimte wordt alleen maar gedraaid met muziekserver oplossingen ;).
Wij hebben naast de HDX ook een Akurate DS en een Apple TV staan. 8). Verder laten we zien dat het scherm van de Naim prima gecombineerd kan worden met een Shiro 50" Plasma van Pioneer 8)


Klonk wel goed trouwens...bankopstelling leek nog wel aardig op thuis...muziekkeuze vrij droevig...ben na het derde saaie liedje maar opgestapt...jammer, want het klonk zoals gezegd tamelijk goed...verrassend ook dat uw instapmodel als hoofdspeaker gebruikte.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Tube-freak

Ik ga niet naar de VAD dit weekend maar wat ik uit voorgaande jaren heb meegemaakt was dat sommige "instap-sets" een paar sets wegspeelde van 5 keer zo duur.  Het enige wat ik kan zeggen tegen de importeurs is je hoeft geen set van een ton neer te zetten voor een goede demo.  Sommige importeurs staan er al jaren en elk jaar gaat het helemaal nergens over.  Gelukkig zijn er wel een paar goede demos.  Ik wil niet zeggen dat die goedkopere producten beter zijn, maar ze komen schijnbaar beter uit de verf om een of andere reden.  Sommige duurdere sets klonken ook wel ontzettend goed maar de meeste niet.  De muziek is inderdaad ook aan de veilige kant soms, maar het is niet zo erg als 5 jaar geleden volgens mij toen er bij elke demo steevast een Diana Krall cd opstond.

 




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Ruud-

Quote from: garmtz on October 18, 2008, 22:07:27
B&W Nederland is gewoon een vreselijk commerciele toko. Ik zou er niet al teveel juiste of objectieve informatie gaan verwachten... :)

Zou je in plaats van B&W Nederland niet veel andere importeurs c.q. winkeliers in kunnen vullen...
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

advr

Quote from: bmateijsen on October 19, 2008, 09:07:04
In de Wilson Benesch ruimte wordt alleen maar gedraaid met muziekserver oplossingen ;).
Wij hebben naast de HDX ook een Akurate DS en een Apple TV staan. 8). Verder laten we zien dat het scherm van de Naim prima gecombineerd kan worden met een Shiro 50" Plasma van Pioneer 8)


heb jullie gemist... alleen Kees-Jan gezien, was er zaterdag rond 17:00 uur.
muziek stond te hard helaas :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: garmtz on October 18, 2008, 22:07:27
B&W Nederland is gewoon een vreselijk commerciele toko. Ik zou er niet al teveel juiste of objectieve informatie gaan verwachten... :)

toch klonk het zo af en toe wel lekker 8) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

harrytasker

Quote from: riwi on October 19, 2008, 01:08:15
Ik denk dat je gewoon de prijsklasse moet vergelijken. De tw5000 = 3000 euro, Ik weet niet precies wat de HC7000 en de pana3000 moeten kosten.

De pana moet ook 3000 euro kosten volgens de man aldaar.
5150 time!

harrytasker

Quote from: advr on October 19, 2008, 12:57:41
toch klonk het zo af en toe wel lekker 8) 8)
Laura Pausini en Andrea Bocelli was best wel goed, maar het geluid stond wel erg hard.
5150 time!

Hertog_Martin

Quote from: riwi on October 19, 2008, 01:08:15
Ik denk dat je gewoon de prijsklasse moet vergelijken. De tw5000 = 3000 euro, Ik weet niet precies wat de HC7000 en de pana3000 moeten kosten. Volgens mij ook in de regio. Mitsubishi heeft ook wel 4 of 5 modellen tussen 700 en 3500 euro.
De tw3800 stond er wel maar heeft volgens mij niet gedraaid. In ieder geval heb ik hem niet zien draaien.

De dynamische behaalde contrast waardes van 70.000:1 (HC7000) en 80.000:1 (tw5000) moet je natuurlijk met een vaatje zout nemen, die zijn alleen voor de folder en alleen haalbaar in een mode die geen goed beeld meer oplevert.


Ja daarom vraag ik er naar, maar Epson prijst 'm niet zomaar een paar honderd euro boven de 3800 lijkt me.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

BarcoCRT

#47
Beurs stelde niet veel voor, binnen een uur stond ik weer buiten.

De Epson projector vond ik tegenvallen, redelijk veel restlicht, beeld was 'te hard', alsof de gamma niet goed stond (Hoewel hij gecalibreerd was) maar goed, misschien is de Epson eenvoudigweg niet in staat tot het neerzetten van een beter beeld.

De panasonic was wel heel erg mooi. Blacklevel zag er zeer goed uit. Van bewegings-onscherpte was niets te zien, en dat is toch een belangrijke stap vooruit voor digitale projectoren. (in dit prijs-segment) Verder deed de motion-flow ook erg goed zijn werk. Ik was er bij de panasonic plasma's al van onder de indruk (Daar heet het Intelligent Frame Creation), maar ook hier draagt het duidelijk zijn steentje bij. Nu deze techniek zijn intrede heeft gedaan zijn gelijk alle digitale projectoren die dat niet in huis hebben eigenlijk niet echt de moeite meer waard. In mijn optiek is juist dit een grote stap vooruit. Eindelijk van die (idioot) lage frame-rate van 24hz in het bronmateriaal verlost! (De beste oplossing is natuurlijk opnemen met een hogere frame-rate, maar daar moeten we met zijn allen nog even op wachten.
Voor de CRT-ers onder ons, deze Panasonic speelt elke 808(s) zondermeer weg!

De Mitsubishi heb ik niet zien staan, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Wilson Benesch klonk er goed, maar het was wat druk om lekker te luisteren.

Verder heel veel van hetzelfde, kleine zaaltjes met twee luidpsreker(tjes) en wat kleine  merken, maar daar ben ik gewoon langsgelopen. Dat is bijna niet te beoordelen met die drukte.

Lyngdorf had ik graag wat uitgebreider willen luisteren, maar ook daar was het veel te druk, jammer.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

B.J.

Maar waar zijn alle foto's  ;D ;D

WimB

De Mitsubishi HC7000 kost 3495 Euro (en je krijgt er tot 31 dec. een gratis Sony Blue-Ray speler bij)).
Moet wel zeggen dat het beeld bij die film (shooter) er erg gelikt uitzag, maar dat je om hem goed te gebruiken de ruimte wel erg donker moet maken (gaf die man zelf ook wel toe). Niet echt een apparaat voor de woonkamer waar je slechts met een gordijntje werkt. Die andere film zag er minder uit, maar kan net zo goed de bron zijn (slechte opname/film/dvd).

Wat betreft de beurs, hij viel wel een beetje tegen, sluit me bij andere hier aan dat de muziekkeuze niet echt geweldig was en verder vond ik dat er niet veel schokkendst nieuws te zien was.
Positief viel bij mij op de demo van de B&W bioscoop opstelling met de Rotel (klonk geweldig), de Aaron met DLS speakers waarbij het geluid lekker los kwam van de speakers, de Amphion speakers, de McIntosh opstelling en de demo van Cambridge met Definitive speakers icm de panna projector.
Wat ik ook wel geslaagd vond was de demo van Audiac met die Vivid G1 speakers (vond ze niet echt mooi eruit zien, maar ze klonken wel mooi) met het digitale Wadia Ipod-dok. Erg mooi apparaatje.
Tegenvallers waren vooral de ruimtes en persoonlijk vond ik de opstelling met de Von Schweikerts niet echt super klinken (geluid kwam niet echt los). Maar dat hadden wel meer sets.
Wat ik wel gemist heb is idd Dynaudio wat erg jammer was dat ze dicht waren en o.a. Audio Analogue met hun mooie Italiaanse producten.