Hoe was de VAD 2008

Started by ener, October 18, 2008, 08:43:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ener


grendel

Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

rbormans

Ik ben vandaag even geweest.

Is de eerste keer dat ik dergelijke beurs bezoek, dus ik beperk me tot de echt positieve uitschieters (in mijn beleving uiteraard), Ik zou dus zeker nogmaals naar volgende sets-ruimtes gaan kijken:
- de Jaris - MartinLogan Spire
- de Lyngdorf ruimte
- de McIntosh set (die met de vele tweetertjes)
- de Wilson Benesch ruimte (ook speakers met een erg hoge -mijn- WAF)
- de Classe - B&W combinatie

Uit de Epson demo heb ik vooral onthouden dat ik zelf thuis duidelijk toe ben aan een betere sub.

Raf

jasjenl

Quote from: Raf (B) on October 18, 2008, 15:11:14
Uit de Epson demo heb ik vooral onthouden dat ik zelf thuis duidelijk toe ben aan een betere sub.
Maar hoe was het beeld bij de Epson demo, met name van de TW5000? Dat lijkt me bij die demo interessanter dan het geluid :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Sonic Circle

Ben ik ook erg benieuwd naar.. en er was een introductie aanbieding voor de TW-5000?

neverywhere

#5
Zeker een belevenis om dat echt dure spul ook eens te horen....vooral de eerste uren was het nog redelijk rustig en werd er niet al te veel gepraat.

Opvallend:   De kef reference...beetje groot maar wat een fraai geluid..


En de Volent paragon...nooit van gehoord maar klinkt als een klok


En ook eindelijk de Magico v4 eens gehoord...pers is laaiend enthousiast en dat snap ik wel een beetje...saai ontwerp,gelukkig niet al te groot maar inderdaad een fantastisch geluid.  lag ook wel een beetje aan de kamer.....die was aardig onder handen genomen.



Tegenvaller vond ik toch een beetje de wadia spullen...vreemd gevormde speakers klonken eigenlijk niet lekker in balans....o, en platenspelers klinken idd best mooi maar ze ruisen en spetteren nog steeds als een gek...weg met die zooi...koop cd spelers!


O, en ik had wat meer aandacht gedacht voor de muziekservers en zo....waren er wel maar niet zo prominent als ik gehoopt had...die van Naim is wel aardig...maar een veeeeeeeeeel te klein schermpje.

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

harrytasker

Quote from: Raf (B) on October 18, 2008, 15:11:14
- de Lyngdorf ruimte

Stond hier ook te kijken en een bezoeker vroeg aan de standhouder of hij een stuk van een nummer kon laten horen van een cd die hij bij zich had.
Van  de standhouder kreeg hij te horen, dat hij het nummer niet kende en het daarom niet wilde spelen....
Heb wat vertouwen in je spullen zou ik zeggen.
Ik dacht toch altijd de klant is koning maar bij  Lyngdorf dus blijkbaar niet.

Verder was de presentatie van nieuwe Mitsubishi projector niet echt geslaagd. Het stukje uit Shooter was nog wel goed, maar bij het Concert van Celine Dion was toch duidelijk te zien dat er niet iets goed was ingesteld (Trapeze effect op benen Celine was echt goed zichtbaar).
Verder jammer genoeg geen Pioneer en NAD....
5150 time!

yorkie13

ben vandaag geweest en vond vooral de set van Lyngdorf erg prettig klinken
met de nieuwe open dipool luidsprekers en de BW1 woofers

de amphion surroundset vond ik ook verassend, nog nooit eerder mogen beluisteren

ook de wilson benesch square luidsprekers op de naim set was erg fraai
drukte viel me erg mee
weer een hoop mooie dingen gezien

rbormans

#8
Quote from: jasjenl on October 18, 2008, 16:29:40
Maar hoe was het beeld bij de Epson demo, met name van de TW5000?
Het beeld was uiteraard een stuk scherper dan mijn eigen Epson TW200H (720p projector), maar ik heb geen andere ervaringen met full HD projectoren, en dus geen referentiekader, om veel meer over de kwaliteiten van de TW5000 te vertellen.

Melbury

QuoteTrapeze effect op benen Celine was echt goed zichtbaar

Lag het niet aan de benen?

neverywhere

Quote from: harrytasker on October 18, 2008, 17:31:56
Stond hier ook te kijken en een bezoeker vroeg aan de standhouder of hij een stuk van een nummer kon laten horen van een cd die hij bij zich had.
Van  de standhouder kreeg hij te horen, dat hij het nummer niet kende en het daarom niet wilde spelen....
Heb wat vertouwen in je spullen zou ik zeggen.



Muziekkeuze sowieso wel erg veilig allemaal.....bijna iedereen had een akoestisch gitaartje en onschuldig zangeresje...waar waren de rock plaatjes? En de opera? Nou?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

danielo

#11
Quote from: harrytasker on October 18, 2008, 17:31:56
maar bij het Concert van Celine Dion was toch duidelijk te zien dat er niet iets goed was ingesteld (Trapeze effect op benen Celine was echt goed zichtbaar).

Mischien hoort het gewoon zo ze is al op leeftijd  >:D

Oops zag dat ik al niet meer de eerste was met deze opmerking sorry zal voortaan eerst even doorlezen :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

ShellBeach

#12
Quote from: harrytasker on October 18, 2008, 17:31:56
Stond hier ook te kijken en een bezoeker vroeg aan de standhouder of hij een stuk van een nummer kon laten horen van een cd die hij bij zich had.
Van  de standhouder kreeg hij te horen, dat hij het nummer niet kende en het daarom niet wilde spelen....

Zo leer je natuurlijk niks bij ... als standhouder (nieuwe muziek) en als klant.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

ShellBeach

Quote from: neverywhere on October 18, 2008, 18:24:21
Muziekkeuze sowieso wel erg veilig allemaal.....bijna iedereen had een akoestisch gitaartje en onschuldig zangeresje...waar waren de rock plaatjes? En de opera? Nou?

Ik zal mijn Cecilia Bartoli collectie maandag dan maar meenemen...
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riwi

#15
Ik ben ook weer thuis :)

De Epson tw5000 was erg mooi vond ik. Troje tracteerde nog op een glaasje champagne dat deed ook goed ;) Mooi dynamisch contrastrijk beeld met lekker veel licht. Kleuren ook goed. Gecalibreerd door Bjorn (of Garmt). Na een sessie met de Bluray demodisk hebben ze na vragen van Reza en kermit even de BD Deja Vue op gezet waar we met z'n drieen even onderuitgezakt op de bank naar hebben liggen kijken. Erg lekker deze tw5000 (ik was van de tw2000 vorig jaar niet zo zeer onder de indruk). Kwa 24p afhandeling liep het niet helemaal soepel. Volgens Troje was dit nog te wijten aan het feit dat dit een pre-productiemodel is
Epson demonstreerde in een erg nette goed verduisterde bijna zwarte ruimte. Mooi.

Daarnaast de Mitsubishi HC7000 gezien. Deze heeft een dieper zwart dan de tw5000, maar ook iets minder licht. Kwa contrast was het wel gewaagd aan de Epson. De Mitsu-demo was in afgesloten ruimte en behoorlijk donker. Het speelde van een Sony BD speler. Ook hier vond ik de 24p pans niet zo soepel als ik ze graag zie (en zoals ze bij mij thuis op de ps3 / sony pearl wel zijn). De Mits speelde op een beamax frame scherm van 270cm breed in 21x9 verhouding. Mooi doek, maar de 270cm was misschien iets te veel gevraagd want in de witte vlakken kon je wel lichtjes screendoor zien. De Mits is met 17dB echt onhoorbaar stil: geweldig!

De panasonic AX3000 was ook een primeur voor Nederland. Deze was in eerste instantie met lampen aan en de deur open dus kon je van de projector weinig zien. Na vragen (weer Reza : Bedankt ;) ) kon de deur dicht en de lamp uit. De 100Hz frame interpolatie techniek van de Pana was mooi om te zien. Echte soepele pans, maar vergt wel enige gewenning voor de kijker.

Voor mij was de Epson nipt de mooiste van het stel
JVC had niet een exemplaar van de HD750 kunnen bemachtigen helaas dus daar is geen demo van.

Kwa audio vond ik de Jadis+MartinLogan erg mooi, bijna een live gevoel bij een paar jazz stukken. Ik heb ook genoten van de Focal Utopia Scala set met Sugden amps.
Ook vond ik de B&W 800D met de Classé Omega blokken, en een Classé CDT300 speler met een mooie pre-pro Classé SSP800 bijzonder mooi en ruimtelijk klinken (stereo). Ik ben wel benieuwd geworden naar deze ssp800 ;)
De Chord set spm2400 5 kanaals eindversterker (die ik zelf ook heb) met een cp4000 stereo pre en de CD speler van Chord op een paar Tannoy Prestige speakers bijzonder mooi, heerlijk open zoals Chord meestal is en kwam goed tot zijn recht op de Tannoy's

Paar CDtjes een een bluraytje gekocht en weer naar huis gegaan :) Leuke dag verder.

kermit

#16
Ik ben ook geweest naar de Vad met Reza en Riwi. We hebben een aantal projectoren bezocht .De Panasonic PTA3000 ,Mitsu HC7000 en de Epson TW5000. Panasonic zet een mooi vloeiend plaatje neer met de 100Hrtz motion flow.Zeer soepele pans,soms te vloeiend. Ik heb begrepen dat je de motion flo in een aantal stappen kan afstellen en denk dat het net TE was afgesteld. Er kwam ook een partij licht af van de projector.

Maar verder zet de Panasonic een heel mooi plaatje neer. Blacklevel was goed ondanks dat er verlichting aanstond. Reza had gevraagd of de deur dicht mocht en de verlichting uit kon. Geen pixels/raster aanwezig dankzij de smoothmotion techniek van Panasonic.

De Epson TW5000 vond ik een zeer mooie projector. Het was gecalibreerd door Bjorn en zag er zeeeeer goed uit. Fantastiche kleuren en een mooi blacklevel. Net iets beter als de TW2000 .Ook van de Epson kwam een baklicht vanaf ondanks dat ie gecalibreerd was .Wat me opviel is dat het beeld niet vloeiend liep. Ik had van Troy begrepen dat de 24fps niet aanstond.En ook het prijskaartje van 2999 euro is een meevaller.

De Mitsubitsi HC7000 werd geprojecteerd op een 21:9 Beamax scherm.Dit schijnt nieuw te zijn in het assortiment van Beamax.Het scherm had een behoorlijk formaat van 270cm breed. Let wel 21:9. Net iets groter als mijn eigen scherm. Het scherm was zeer mooi afgewerkt . Wat mij opviel bij de Mitsu was de scherpte. Door het beeld te zoomen naar 270cm zag je het raster wat voor mij storend was.

Het wordt voor mij een moeilijke keuze maken wat voor projector het zal worden. Ik heb de  JVC HD100/350 in mijn hoofd.Maar ook de Epson Tw5000 wekt nu mijn interesse sinds vandaag.Ook heeft de Epson de stretch mode voor mijn prismasoniclens.
Zelf ben ik geen lcd fan maar lcd heeft idd een grote inhaalslag gemaakt . Op het DLP front is het zeer stil. :-X

Ik zou graag de Epson naast de JVC HD100/350 willen zien. Ik had begrepen van Troje dat de TW5000 volgende week zaterdag bij Bjorn te zien is. Het was een leuke ervaring. Riwi ,bedankt voor de broodjes kroket. ;D  

riwi

#17
Quote from: kermit on October 18, 2008, 18:55:27
Riwi ,bedankt voor de broodjes kroket. ;D  

Graag gedaan  :)

Ik denk dat je, als je moet kiezen tussen de HD100 en de tw5000, je toch nog steeds voor de HD100 moet gaan hoor. De tw5000 is mooi, maar ik denk dat de hd100 mooier is. Al is de tw5000 wel wat goedkoper natuurlijk.

kermit

Quote from: riwi on October 18, 2008, 19:01:10
Graag gedaan  :)

Ik denk dat je, als je moet kiezen tussen de HD100 en de tw5000, je toch nog steeds voor de HD100 moet gaan hoor. De tw5000 is mooi, maar ik denk dat de hd100 mooier is. Al is de tw5000 wel wat goedkoper natuurlijk.

Ik zag dat Ge de JVC HD350 aan zijn assortiment heeft toegevoegd. Misschien wordt het weer tijd dat hij op de koffie komt. ;D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

riwi

Ik heb op de VAD show aan de B&W/Classé man gevraagd of de ssp800 reeds geschikt was voor decodering van TrueHD en DTS-HD/MA. Volgens hem was dit al helemaal compleet mogelijk "alles zit er al in". Ik zie echter op de Classé website dat dit pas met een toekomstige (gratis) upgrade mogelijk is.

Weet iemand (bv een echte Classé kenner ;) ) wat nu de waarheid is? Kan hij het al of moet je toch wachten op een toekomstige upgrade?

WickedGame

Quote from: riwi on October 18, 2008, 20:18:38
Ik heb op de VAD show aan de B&W/Classé man gevraagd of de ssp800 reeds geschikt was voor decodering van TrueHD en DTS-HD/MA. Volgens hem was dit al helemaal compleet mogelijk "alles zit er al in". Ik zie echter op de Classé website dat dit pas met een toekomstige (gratis) upgrade mogelijk is.

Weet iemand (bv een echte Classé kenner ;) ) wat nu de waarheid is? Kan hij het al of moet je toch wachten op een toekomstige upgrade?

Hardware zit erin als het goed is, zou kunnen dat de software nog niet compleet uptodate is. Je ziet het bij meer Classe Apparatuur dat met software upgrades features vrijkomen in de hardware.

riwi

Quote from: WickedGame on October 18, 2008, 20:20:27
Hardware zit erin als het goed is, zou kunnen dat de software nog niet compleet uptodate is. Je ziet het bij meer Classe Apparatuur dat met software upgrades features vrijkomen in de hardware.

Ik heb wat gezocht op avs en htguide. Blijkt dat er nog een nieuw bord in moet voor de HBR (High Bit Rate) codecs. De man van de vad show kletste dus maar wat. Ik vind dat jammer dat ze je zomaar wat op de mouw spelden. Dit zijn toch geen MM of BCC zaterdag middag verkopers... (of toch wel). De ssp800 kan wel lossless PCM aan via hdmi, dat wel, dus met een PS3 kan je wel even verder.

garmtz

B&W Nederland is gewoon een vreselijk commerciele toko. Ik zou er niet al teveel juiste of objectieve informatie gaan verwachten... :)

jaco

#24
Quote from: neverywhere on October 18, 2008, 17:15:20

Opvallend:   De kef reference...beetje groot maar wat een fraai geluid..

Dit is de oude serie.. Ze hadden hopenlijk wel de nieuwe serie staan ?

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm