8 Serie samung, is t wat ?

Started by audi-s3, October 11, 2008, 19:10:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audi-s3

Iemand al ervaring met de nieuwe 8 serie van samsung ??

kan nog weinig vinden over deze LCD, ben n.l. op zoek naar een nieuwe LCD/Plasma, wilde eerst nog
voor de oude 5080xd gaan, maar vind deze ook wel aardig kwa specs.. alleen nog nergens te zien..

 

SAMSUNG LE52A856 ()


BINNENKORT HIER VERKRIJGBAAR



Met de nieuwe 8-serie Full HD LCD TV's brengt SAMSUNG design en mediaoplossingen tot ongekende hoogten. In de SAMSUNG 8-serie TV's (40, 46 en 52 inch) is het gewaardeerde Crystal Design verwerkt. Deze TV's zijn met 44,4 mm echter de helft zo diep als de voorgaande Crystal Design-TV's. Samen met een opvallend verweven rode dessin, komen de TV's tegemoet aan de vraag naar een minimalistische stijl boordevol luxe. Zo zijn de meest innovatieve technologieën toegepast voor extra entertainment.


De nieuwe TV's sluiten aan op het verantwoord ondernemerschap van SAMSUNG. Onderdeel van het Crystal Design is het dubbele injectieproces waarmee de kleuring en de assemblage van de TV-omlijsting worden samengebracht in één handeling. Het resultaat hiervan is niet alleen een TV-omlijsting die de uitstraling van kristal heeft, maar ook een verminderde belasting van het milieu.



De interactieve mogelijkheden maken van de TV's uit de 8-serie het middelpunt van de woonkamer. De mediaoplossing bestaat uit drie kernelementen: WISELINK Pro, DLNA en Content Library. Met WISELINK Pro kunnen gebruikers via een USB 2.0-verbinding apparaten op hun TV aansluiten, zoals camcorders, MP3-spelers en camera's. Via de TV kunnen zij foto's, video's en muziek opzoeken, bekijken of afspelen. De TV's uit de 8-serie zijn DLNA-ready. Met speciale geïnstalleerde software op een PC kunnen gebruikers gedownloade of gestreamde content tegelijkertijd op verschillende TV's in huis bekijken. De Content Library bevat volop familie-entertainment dat is opgeslagen op het Flash-geheugen van de TV. Variërend van een 'art gallery', recepten en fitnesslessen tot spelletjes voor kinderen.



Met de TV's uit de 8-serie van SAMSUNG is het genieten van de hoogste beeldkwaliteit. De TV's hebben een Full HD 100 Hz Motion Plus-technologie die beeldvervaging bij snel opeenvolgende beelden tegengaat. De Ultra Clear Panel-technologie maakt zwarttinten levensecht en zorgt voor hoge contrastratio's.



De vereenvoudigde gebruikersinterface is gemakkelijker te bedienen dan ooit. De interface is ideaal om data te beheren dat op extern geheugen staat. Met de 'wheel key'-afstandsbediening is de Smart Content Manager snel op te roepen. Via de afstandsbediening is in een soepele beweging een overzicht op te vragen van vaak bekeken zenders. De TV's uit de 8-serie hebben een tweede afstandsbediening in de vorm van een gladde kiezelsteen. Dat is handig en stijlvol in elk interieur.



Verder heeft de 8-serie naast drie HDMI-verbindingen aan de achterkant een extra HDMI-verbinding aan de zijkant. Alle high definition-apparatuur, waaronder gameconsoles, home theater systems en Blu-ray Disc-spelers, zijn hierdoor eenvoudig aan te sluiten op de TV's.



rkotemp

Voornaamste plus punt is minder dik.
Maar zover ik overal heb kunnen lezen is dat ook zijn min punt omdat dit ten koste is gegaan van de kwaliteit van de backlight.
Er zijn mensen die hem met de 7 serie hebben vergeleken en zeggen dat de 7 een beter beeld geeft (en dan in vergelijking met een 7 die niet van LED backlight gebruikt maakt). Van de 8 serie is ook geen LED uitvoering.
Dus de 8 als je voor plat ga en de 7 of 9 serie als je voor goede beeld kwaliteit ga lijkt de keuze.

audi-s3

dank je, heb op avforums wat meer info gelezen omtrent de 8-serie, over het algemeen zijn ze wel tevreden met deze 8-serie,  ik kijk nu een 2 jaar oude samsung plasma ( 50 inch ) op zich nog wel tevreden, echter zijn de nieuwe lcd/plasma's uiteraard weer beter kwa zwartwaarden ect.  zit dus te twijfelen tussen een LCD ( de 8 serie Samsung ) of een uitgaande model van Pioneer ( 5080xd) ze zijn kwa prijs mometeel gelijk. Heeft LCD momenteel Plasma achterhaald ? of is Plasma nog steeds de betere keus.

Randal


De Samsung 8-serie is nog amper verkrijgbaar in Nederland, dus mensen die ervaring hebben met dit toestel zul je op dit forum (nog) niet vinden.  ;)
Het enige wat je kan doen is inderdaad buitenlandse fora bekijken, reviews lezen (indien beschikbaar) en natuurlijk zelf gaan verglijken als deze in de winkel verkrijgbaar is...

audi-s3

klopt, moet de lcd ook live kunnen zien, echter duurt dat weer een poos denk ik, op een of andere manier lopen we toch altijd weer
een beetje achter met de rest..

btw ik heb momenteel 2 verschillende modellen gevonden op de samsung site, op de nederlandse site wordt de 856 aangeboden ( contrast 70:000:1 ) en op
de duitse site de 859 ( contrast 80:000:1 ), lijken mij dezelfde modellen echter buiten het contrast om kan ik geen verschillen vinden, zal het een typo fount zijn ?


audi-s3

ik ga morgen even naar Correct kijken voor de 58 inch model 58a656 ( plasma ) zal mijn bevindingen later posten.

audi-s3