Thesqualer's HT

Started by Thesqualer, October 15, 2008, 23:41:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Thesqualer

Jah vond ik zo  :wub:
Klinkt echt super.

Alleen nog een 2 goede interlinks die het hoog en midden gebied gedetailleerd weergeeft en de bassen strak afspeelt.
en nieuwe boekenplankspeakers. vloerstaanders zijn wat groot en voor het laag heb ik mijn gemini II
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Alex Groningen

Volgens  mij kan je nu verhuizen met je topic naar het stereo gedeelte. ;)

Thesqualer

Quote from: Alex Groningen on July 23, 2010, 08:50:19
Volgens  mij kan je nu verhuizen met je topic naar het stereo gedeelte. ;)

Ja klopt.. Als de admin dat zou willen doen  O0
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Alex Groningen

Stuur je ze toch even een PM.

Thesqualer

Zag hier op het forum een paar Onix Reference 0.5 staan.
Vindt het mooie speakers.

Maar kan nergens geen specificaties vinden.
Wie weet meer van deze speakers en zou deze goed matchen met mijn marantz.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Quote from: Thesqualer on July 27, 2010, 21:47:49
Zag hier op het forum een paar Onix Reference 0.5 staan.
Vindt het mooie speakers.

Maar kan nergens geen specificaties vinden.
Wie weet meer van deze speakers en zou deze goed matchen met mijn marantz.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

nou als het goed is ga ik morgen een paar Wharfedale Diamond 9.1 Black halen.

Hopelijk geeft dit een aanzienlijke verbetering.

Ik heb gekozen voor wat kleinere speakers aangezien deze wat makkelijker te plaatsen zijn en vindt ik ook wat mooier.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

En vandaag de wharfedale's opgehaald en natuurlijk gelijk aangesloten.
Wat een verbetering zeg. Ik hoor eens veel meer details, betere plaatsing van de instrumenten en meer dynamiek.

Het zijn kleine speakers maar als je ze hoort denk je dat er vloerstaanders staan te spelen.
Meer als genoeg laag in deze speakers.

Nu nog mooie standaards.
Iemand tip (budget €100 per paar)

foto als ik standaards heb O0
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

djaxx

Congratz! Geniet er van!

Thesqualer

De wharfedale's staan echt lekker te spelen.
Ze hebben een zeer goed geluid.

Momenteel maar bi wired aangesloten (VDH Clearwater op de HFE en een goedkope bouwmarkt op LFE)
en dit verbetert het geluid echt aanzienlijk veel beter, gecontroleerder en meer detail.
Dus binnenkort een mooi biwire kabel op de kop tikken. (neig nu naar QED wegens zijn klank voor midden en hoog met veel detail.)

Speakerstandaards zijn inmiddels ook besteld en hoop ik begin deze week op te mogen halen.
Het zijn de Norstone Stylum 2 geworden in het zwart.
Aardig personeel loopt er bij Hobo Hifi Tilburg.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Nooff

Wharfedale wordt helaas door heel veel mensen onderschat. Het is zeker niet minder dan een B&W, gebruikt dezelfde kevlar woofers, maar gecurvede behuizing voor een betere weerstand en is qua prijs/kwaliteitverhouding echt een heel goed merk. Het is jammer dat de duurdere lijnen van Wharfedale zo moeilijk van de grond komen, want de Evo en Opus series zijn tevens fantastische speakers met een heel prettige sound.

Veel plezier met je speakers  :thumbs-up:

Thesqualer

Tnx, plezier gaat wel lukken :P
Zijn inderdaad erg mooie speakers en ze kunnen goed mee komen met B&W die aardig wat duurder is.

De evo was mooi maar wat duur.
Binnenkort even foto als de standaards er zijn
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

ik kan aan een Monster M1.4 komen is deze kabel wat. (lees beter als VDH Clearwater)
Wat zij de eigenschappen hiervan?
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Joost80

Quote from: Thesqualer on August 16, 2010, 21:29:41
Het zijn kleine speakers maar als je ze hoort denk je dat er vloerstaanders staan te spelen.
Meer als genoeg laag in deze speakers.

Mooie speakers hoor. Kleine speakers kunnen weleens beter klinken dan vloerstaanders. Het is maar naar waar je naar op zoek bent en de kamer waar ze in staan.
Veel plezier ervan.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Xander32

#65
Ben je na een paar dagen al helemaal gewend aan het geluid van de nieuwe speakers, deze ken je al door en door? En deze zijn ook al geheel los/ingespeeld?

Zo nee: zou ik nog ff wachten met aanschaf andere ls.kabels.


Sander.
Quote from: Thesqualer on August 25, 2010, 22:55:31
ik kan aan een Monster M1.4 komen is deze kabel wat. (lees beter als VDH Clearwater)
Wat zij de eigenschappen hiervan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thesqualer

morgen mijn standaars ophalen  :pompom:

En gelijk een vraagje
Heeft het zin om de cd/speler en versterker op spikes te zetten?
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

B.

Quote from: Thesqualer on August 31, 2010, 18:26:07
morgen mijn standaars ophalen  :pompom:

En gelijk een vraagje
Heeft het zin om de cd/speler en versterker op spikes te zetten?


Als je op flink volume draait en je CD slaat over dan heeft het zeker zin. Maar als de speler normaal blijft spelen heb je geen spikes nodig :)

Thesqualer

Quote from: B. on September  3, 2010, 21:57:14
Als je op flink volume draait en je CD slaat over dan heeft het zeker zin. Maar als de speler normaal blijft spelen heb je geen spikes nodig :)

ahhh oke.
Hij slaat niet over. Ik heb er ook bitumen ondergelegd ter demping.
En werkt perfect.
Zal binnenkort eens foto´s maken..
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Nou weer eens tijd voor een update.

Heb sinds ongeveer 2 weken een LG 32LD350 staan.
Geen topmodel maar geeft een pracht van een plaatje kan nu lekker 1080P kijken/spelen.

Foto's worden hopelijk van het weekend is een keer gemaakt :P
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#70
Vandaag een beugel gaan halen om mijn tv op te hangen.

Veder zit ik te denken om mijn kabeling maar eerst aan te gaan pakken.
Want de combinatie zo als het nu is met van den hull is mij te warm. (te veel bas)

De van de hul bestaat uit de clearwater en een D102 MK III maar die is dood.
Ik zou van de hul willen vervangen voor de volgende kabels:

Voor de speakers: QED Silver anniservary XT Bi-wire
CD naar Versterk: QED Performance Audio 2
En de HIFI-Supply HDMI Kabel heb nu een standaard van de saturn.

Zou dit een waardige upgrade zijn?
Wil namelijk minder laag en wat meer detail in het  midden en hoog gebied.
Er mag wel iets laag zijn maar neutraal dus niet te veel maar ook niet te weinig.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

vandaag via madhouse een DIY belden stroomkabel aangeschaft
hopelijk volgende week binnen.
hopen dat het geluid hierdoor al wat beter wordt. als de kabel bevalt zal ik er meer aanschaffen voor cd speler, tv, ps3.
platenspeler wil ik een keer aan laten passen zodat ik zelf kabels kan wisselen. er zitten nu nog vaste kabels op.

dus nog zat plannen, maar ja de €€€€ zitten nog niet mee
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Vandaag via het forum kabels aangeschaft.

Het zijn de volgende kabels geworden

QED Silver Anniversary XT Biwire
QED Qunex 2

Hopelijk deze week nog binnen en hopelijk geeft dit een aanzienlijke verbetering.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

denoontje

nou de QED staat op tafel in de doos ontplugt klaar voor verzending morgen

Veel plezier ermee


Thesqualer

Quote from: denoontje on January 10, 2011, 23:21:58
nou de QED staat op tafel in de doos ontplugt klaar voor verzending morgen

Veel plezier ermee



Super bedankt Denoontje  :worship: :worship:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction