Thesqualer's HT

Started by Thesqualer, October 15, 2008, 23:41:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Thesqualer

mijn eerste aankoop van het jaar.

Een BK Gemini MKII.
Komt waarschijnlijk volgende week binnen.

Foto's komen binnenkort weer ook van de Technics SL1810
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Xander32

Quote from: Thesqualer on January  2, 2010, 23:00:23
mijn eerste aankoop van het jaar.

Een BK Gemini MKII.
Komt waarschijnlijk volgende week binnen.

Foto's komen binnenkort weer ook van de Technics SL1810
Mooie keuze :thumbs-up:. Goed dat je ff met Ralf contact heb gehad.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thesqualer

ja ben inderdaad blij om dat ik ff contact heb gezocht met ralf.
Mooi aanbiedingen en reageert erg snel :happy:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Na een tijd niks, ben ik nu bezig om waarschijnlijk van HT over te gaan naar Stereo.
Dit omdat ik weinig gebruik maak van video etc en voornamelijk alleen maar muziek luister en toch geen ruimte heb voor meer als 2 speakers.
Er zullen een paar dingen gaan veranderen

1) De sony STR-DA1200ES wordt vervangen door een Marantz PM5003
2) Na lange tijd zonder zal er een Marantz CD5003 komen
3) De vloerstaande Eltax concept 400 zullen vervangen worden door waarschijnlijk Wharfedale diamond 10.1/10.2

Maar speakers komen later. Ben nu nog bezig met deze receiver te verkopen en marantz in silver/gold aan te schaffen.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

De marantz CD5003 inmiddels al in bezit en wat een cd-speler met een mooi geluid. :wub:

Nu nog een marantz versterker, het wordt de PM6003 en PM7003.
Het voordeel van de PM7003 is meer vermogen en de PRE-MAIN IN.

moeilijk moeilijk
Waarschijnlijk heb ik mijn huidige Sony STR-DA1200ES verkocht moet nog even afwachten
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

nou heeft mijn interlink VDH het ook begeven net dat ik cd's aan het luisteren ben.
Nou maar weer op zoek naar een nieuwe
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Dirk

Quote from: Thesqualer on July 12, 2010, 22:04:10
nou heeft mijn interlink VDH het ook begeven net dat ik cd's aan het luisteren ben.
Nou maar weer op zoek naar een nieuwe
een nieuwe ?...of gewoon ff hersolderen  :eh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Thesqualer

Quote from: Dynky on July 12, 2010, 22:08:34
een nieuwe ?...of gewoon ff hersolderen  :eh:

Heb geprobeerd te hersolderen maar is me niet gelukt.
dus zal een nieuwe worden en ik denk een VDH the name
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Robbert54

weet je zeker dat je wilt overstappen op stereo?? ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Thesqualer

Quote from: The Vampire on July 12, 2010, 22:51:31
weet je zeker dat je wilt overstappen op stereo?? ???

ja de ruimte laat het toch ook niet toe om meer speakers neer te zetten.
en aangezien ik alleen maar muziek luister en niet zo gauw een filmpje op zet heb ik meer belang bij een goede stereo setup. :music:

En met de Marantz PM7003 op het oog is er altijd nog een mogelijk om er een NR1501 bij te nemen voor evt surround etc. Als ik mijn eigen mocht bedenken.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Robbert54

Quote from: Thesqualer on July 12, 2010, 22:55:54
ja de ruimte laat het toch ook niet toe om meer speakers neer te zetten.
en aangezien ik alleen maar muziek luister en niet zo gauw een filmpje op zet heb ik meer belang bij een goede stereo setup. :music:

En met de Marantz PM7003 op het oog is er altijd nog een mogelijk om er een NR1501 bij te nemen voor evt surround etc. Als ik mijn eigen mocht bedenken.
knap. ik heb er ook lang over nagedacht, maar kan surround toch niet opgeven. heb eigenlijk ook geen ruimte dus heb hele kleine rearspeakertjes, maar mis niks. maar goed het is en blijft wel concessies doen. Marantz PM7003 is overigens wel erg :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Thesqualer

Quote from: The Vampire on July 13, 2010, 00:01:34
knap. ik heb er ook lang over nagedacht, maar kan surround toch niet opgeven. heb eigenlijk ook geen ruimte dus heb hele kleine rearspeakertjes, maar mis niks. maar goed het is en blijft wel concessies doen. Marantz PM7003 is overigens wel erg :wub:

De pm7003 is inderdaad :inlove:
Moet nog wel even mijn Sony STR DA1200ES zien te verkopen, wat overigens ook een goede receiver is.

Dan heb ik een mooie set van marantz. (CD5003 en PM7003)

Als iemand overigens nog ergens een VDH The Name heeft liggen, voor een leuke prijsje hoor ik het graag.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Hierbij een foto'tje van mijn setje tot nu toe.

McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

B.

Wordt het niet eens serieus tijd voor andere speakers nu? Ik kan mij niet voorstellen dat je verschillen tussen versterkers, CD spelers en kabels kunt waarnemen op Eltax speakers.

Thesqualer

Quote from: B. on July 13, 2010, 20:40:22
Wordt het niet eens serieus tijd voor andere speakers nu? Ik kan mij niet voorstellen dat je verschillen tussen versterkers, CD spelers en kabels kunt waarnemen op Eltax speakers.

Het wordt ook serieus tijd om andere speakers te gaan kopen.
Maar daar ben ik me gemak voor aan het orienteren.

Desondanks hoor ik met deze speakers ook aardig het verschil in versterkers, cd-spelers etc.
En aangezien ik maar een student bent komt het beetje met beetje. (ben ook bezig met rijbewijs B)
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

B.

#40
Quote from: Thesqualer on July 14, 2010, 00:22:17
Het wordt ook serieus tijd om andere speakers te gaan kopen.
Maar daar ben ik me gemak voor aan het orienteren.

Desondanks hoor ik met deze speakers ook aardig het verschil in versterkers, cd-spelers etc.
En aangezien ik maar een student bent komt het beetje met beetje. (ben ook bezig met rijbewijs B)

Heb je gelijk in :)  Ervaring leert trouwens dat de verschillen die je hoort, vaak niet daadwerkelijk aanwezig zijn. Daarvoor heb je echter HEEL veel ervaring nodig m.b.t. verschillende apparatuur, speakers, kabels, etc. Het heeft bij mij 5 jaar geduurd en pas NU kan ik zeggen dat ik geen verschil hoor tussen een midrange receiver en een haai-ent voor-/eind combi.

Ik zou zeggen (vooral aangezien het geld je niet op de rug groeit): inversteer het meest in de zaken die ECHT het verschil maken: speakers!


Thesqualer

Quote from: B. on July 14, 2010, 19:00:56
Heb je gelijk in :)  Ervaring leert trouwens dat de verschillen die je hoort, vaak niet daadwerkelijk aanwezig zijn. Daarvoor heb je echter HEEL veel ervaring nodig m.b.t. verschillende apparatuur, speakers, kabels, etc. Het heeft bij mij 5 jaar geduurd en pas NU kan ik zeggen dat ik geen verschil hoor tussen een midrange receiver en een haai-ent voor-/eind combi.

Ik zou zeggen (vooral aangezien het geld je niet op de rug groeit): inversteer het meest in de zaken die ECHT het verschil maken: speakers!



Bedankt voor je advies.
Ik ben voor speakers rustig aan aan het kijken en sparen zodat ik dit keer een fatsoenlijke speakers in huis haal.
En lichtelijke heb ik een oog laten valen op Focal Chorus 714v. Maar dan moet ik ff doorsparen.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Ik zou graag willen weten of iemand mij wat kan vertellen over Infinity 31MKII.
Deze kan ik goedkoop krijgen en zou misschien als tijdelijke speaker dienen totdat ik geld heb voor beter.

Zou dit beter zijn als mijn huidige Eltax Concpet 400?
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

sr7000

Quote from: B. on July 14, 2010, 19:00:56
Heb je gelijk in :)  Ervaring leert trouwens dat de verschillen die je hoort, vaak niet daadwerkelijk aanwezig zijn. Daarvoor heb je echter HEEL veel ervaring nodig m.b.t. verschillende apparatuur, speakers, kabels, etc. Het heeft bij mij 5 jaar geduurd en pas NU kan ik zeggen dat ik geen verschil hoor tussen een midrange receiver en een haai-ent voor-/eind combi.

Ik zou zeggen (vooral aangezien het geld je niet op de rug groeit): inversteer het meest in de zaken die ECHT het verschil maken: speakers!


Mee eens, dat speakers meer invloeden hebben. Maar daarna hebben versterkers ook erg veel invloed op geluid. Zowel op de kwaliteit als het karakter. Ook als de versterkers veel beter was de de speakers heb ik wel verschillen gehoord.
Aan de andere heb ik ook wel een set gehad waar  versterking geen invloed leek te hebben. Maar dat bleek aan de bron te liggen.Dat was een redelijk simpele dvd-speler. En die bleek dermate weinig detail te geven dat de versterkers niet meer uit maakten.
De infinity ken ik niet, dus of die beter is zou ik niet durven zeggen.

Thesqualer

De infinity's gaan niet door.
Gaan eens rustig kijken wat er allemaal op de markt is.

De sony is ook inmiddels verkocht en opgehaald. 8)
En de Marantz PM7003 zal van de week hier nog binnen staan.  :wub:

Hier zal ik mijn speakers op gaan uit kiezen.
Iemand nog tips welke merken goed matchen met Marantz?
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

En de PM7003 is besteld!! :pompom: :clapping: :headbanging:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

En vandaag de Marantz PM7003 vandaag opgehaald.  :pompom:
En wat klinkt lekker zeg tov van de sony str da1200es.
De sony was ook goede receiver maar dit klinkt beduidend beter.

Ik zal morgen proberen foto's te maken.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

mikeske

Quote from: Thesqualer on July 21, 2010, 22:51:00
En vandaag de Marantz PM7003 vandaag opgehaald.  :pompom:
En wat klinkt lekker zeg tov van de sony str da1200es.
De sony was ook goede receiver maar dit klinkt beduidend beter.

Ik zal morgen proberen foto's te maken.

Feli, zal een mooie combo zijn met de cd5003
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

djaxx

Quote from: Thesqualer on July 14, 2010, 19:09:49
Bedankt voor je advies.
Ik ben voor speakers rustig aan aan het kijken en sparen zodat ik dit keer een fatsoenlijke speakers in huis haal.
En lichtelijke heb ik een oog laten valen op Focal Chorus 714v. Maar dan moet ik ff doorsparen.

Zeker de moeite, ik heb deze en erg tevreden van!

Thesqualer

Een foto van de PM7003 en CD5003

McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction