Thesqualer's HT

Started by Thesqualer, October 15, 2008, 23:41:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Ondertapijt? Kost ongeveer 7 per vierkante meter.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Inderdaad een mooie oplossing dat ondertapijt.
Alleen als je 26db wilt dempen moet je diep in de budel tasten zo'n 450 euro aangezien ik een vloer heb van ongeveer 40 a 50 m2
Van de week nog even precies op meten. Misschien even verder zoeken naar iets goedkoper maat wat wel goed isoleert qua geluid.

McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Nou de 23ste komt de monteur van canal digitaal om de satelliet te installeren.
Nu nog even ondertapijt halen en leggen.

En dan rond 25ste vehuizen geblazen
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

clockwork

dat schiet al lekker op! :pompom:

sterkte met de laatste loodjes. :D

o ja, wat voor ondertapijt gaat het nu worden?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Quote from: clockwork on May 13, 2012, 12:40:49
dat schiet al lekker op! :pompom:

sterkte met de laatste loodjes. :D

o ja, wat voor ondertapijt gaat het nu worden?

Nog geen idee was nog bezig met zoeken er zijn er zoveel.
Deze week in ieder geval aanschaffen en dan volgend weekend even leggen.

Tips zijn welkom. Maar geen 250 euro per m2. Aangezien ik 50 a 60m2 moet hebben
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Vanmiddag eens precies nagemeten en heb ongeveer 36 m2 nodig.
Dus de ontertapijt van 250 euro voor 30m2 met 26db wordt serieus overwogen.
Dat is voldoende isolatiewaarde daarboven op komt het tapijt nog dus komt wel goed denk ik zo
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Nou vorige week over verhuisd.
En natuurlijk als eerste mijn set een plaats gegeven.
Het voordeel is dat de set nu beter tot zijn recht komt als in het vorige huis.
Misschien komt het door de vloerbedekking en de plaatsing.
Ik heb de speakers nu 60cm van de wand af, dit was voorheen 20cm.

Verder heb ik vandaag een zeer mooie aanwinst gedaan.
Ik heb de SVS SB12 Plus van rdebruin overgenomen.
Heb hem nog niet uitgebreidt kunnen testen dus dit volgt later.

Binnenkort zal ik foto's plaatsen aangezien er nou nog overal dozen zwerven.
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Richard70…

Ikwens je er veel luisterplezier mee :headbanging:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Thesqualer

Quote from: rdebruin on June  6, 2012, 00:44:56
Ikwens je er veel luisterplezier mee :headbanging:

Dank je dat gaat zeker lukken.
Hij staat nog maar net op een plek. Dit zal niet zijn definitieve plek worden.
Aangezien ik even een langere kabel moet kopen.

Maar wat me nu al op valt is dat hij enorm goed in te regelen is met de vele knopen achterop.
Dat wordt nog vele uren spelen om hem helemaal precies te laten intrigeren.
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#160
De subwoofer bevalt erg goed.
Waarom ik al jaren zonder speel snap ik zelf nog steeds niet.
Heb nou een mooi diep geluidsbeeld. En bij de drums voel ik eindelijk de bass drums  :headbanging:

Als subwoofer kabel zit ik te kijken naar de volgende:
http://www.jouwhifi.com/a-15684818/w-m-weber-maurer/w-m-audio-bc-02-analoge-xlr-audio-interconnect

Zou dit wat zijn?

Verder wil ik voor mijn stands andere spikes hebben en ik zat te denken aan deze:
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=soundcare-superspike-4-pack--per-set&action=article&group_id=10000059&aid=5279&lang=NL
Zou dit nog wat extra's toevoegen?

Verder zal er een Subdude (HD) komen om het doordreunen naar beneden te voorkomen.
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

T.Rodenburg93

Quote from: Thesqualer on June  9, 2012, 15:37:18
De subwoofer bevalt erg goed.
Waarom ik al jaren zonder speel snap ik zelf nog steeds niet.
Heb nou een mooi diep geluidsbeeld. En bij de drums voel ik eindelijk de bass drums  :headbanging:

Als subwoofer kabel zit ik te kijken naar de volgende:
http://www.jouwhifi.com/a-15684818/w-m-weber-maurer/w-m-audio-bc-02-analoge-xlr-audio-interconnect

Zou dit wat zijn?

Verder wil ik voor mijn stands andere spikes hebben en ik zat te denken aan deze:
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=soundcare-superspike-4-pack--per-set&action=article&group_id=10000059&aid=5279&lang=NL
Zou dit nog wat extra's toevoegen?

Verder zal er een Subdude (HD) komen om het doordreunen naar beneden te voorkomen.

Wat mij betreft zal je het denk ook wel af kunnen zonder die gebalanceerde kabel en gewoon voor een simpele goed afgeschermde analoge interlink gaan. Naar mijn mening is het verschil tussen subwooferkabels wel erg minimaal alleen op passen met eventuele bromtonen door slechte afscherming. Daarnaast lijkt het mij zonde om de superspikes aan te schaffen aangezien je de sub op een Subdude gaat zetten en je eigenlijk daarvoor zo veel mogelijk contact oppervlak wil hebben.
Ik ben er benieuwd naar het eindresultaat van je set in deze nieuwe kamer.  8)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Thesqualer

#162
Na een tijdje afwezig geweest te zijn post ik nu maar eens de foto's van mijn nieuwe ht.
De ruimte bevalt echt vele malen beter als in de vorige woning. Het geluid komt beter tot zijn recht.
Zeker ook nu er een subwoofer bij is gekomen heb ik een mooier en voller geluidsbeeld.
Ik merk wel dat het een SVS is want als het volume omhoog gaat dan begint die echt schudden.
Wat bij films en sommige muziek soorten echt wel lekker is. Moet hem alleen nog perfect afstellen maar er zitten ook zoveel knoppen op :tongue2:

Foto's:







Whislist:

- Auralex subedude
- Subwoofer kabel
- Nieuw Tv-Meubel (Just Racks JRA-150 helaas valt de prijs van €500 wat tegen)
- Nieuwe Speakers (Wharfedale Jade 7 + jade 3 + jade center 2)
- Emotiva XMC-1 + 5x XPA-1
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

clockwork

Welkom terug.  :pompom:Je nieuwe opstelling ziet er goed uit! en goed om te horen dat je nieuwe woonomgeving zo goed bevalt

Quote from: Thesqualer on July  1, 2012, 19:46:13
- Emotiva XMC-1 + 5x XPA-1

Dan wordt het zeker tijd voor een nieuw rackje....
:D :D :D :D :D :D :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Quote from: clockwork on July  2, 2012, 12:06:13
Welkom terug.  :pompom:Je nieuwe opstelling ziet er goed uit! en goed om te horen dat je nieuwe woonomgeving zo goed bevalt

Dan wordt het zeker tijd voor een nieuw rackje....
:D :D :D :D :D :D :D

HAHA dan begin eigenlijk wel te twijfelen aan die Just Racks JRA-150.
1 XPA-1 is toch al goed voor zo'n 35KG laat staan als je 5x XPR-1 zou neer zetten.

Toch moeilijk met die kastjes
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

De afgelopen tijd hebben er weer veranderingen plaats gevonden

- Het tapijt is vervangen voor licht laminaat. Omdat de kleur toch tegenviel.
- Er is een salontafel bijgekomen. Wel zo handig.
- de beste aanwinst is nog wel de emotiva XPA-5

Van het weekend de opstelling veranderen en dan maak ik nieuwe foto's.

Zit alleen nog heel erg te twijfelen wat nou de beste plek voor de subwoofer is? Wie kan mijn daar wat richtlijnen in geven
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

W.Otter

mooie set! ver gekomen in zo'n korte tijd :)

ga eens een beetje schuiven met je sub. beste plek is midden in of naast je maar dat verschilt per ruimte.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

Zo dan, mooie upgrade 8) Een tip voor de sub plaatsing: plaats de sub op de luisterplek en kruip door de ruimte tot je de beste bass weergave hebt gevonden. Dat zou in theorie de beste plek zijn voor de sub, maar of dat in de praktijk ook altijd zo is... ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

hahaha zie het helemaal voor me
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Thesqualer

@w.otter: bedankt. Het is inderdaad snel gegaan en ben ook redelijk tevreden.
Ik ga van het weekend toch al schuiven met m'n opstelling dus dan ook gelijk met de subwoofer

@martijn90: dat zie ik al gebeuren zoals w.otter aangaf :angel:
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Na een tijd met de XPA-5 te hebben gespeeld ben ik zo blij als een klein kind.
Dit is echt een upgrade ten opzichte van de UPA-2.

Ik nam veel meer rust en meer dynamiek op in de muziek.
Er zit wel een heel groot nadeel aan de XPA-5 en dat is gewicht.

Morgen worden er als het goed is een paar Wharfedale Jade 1 met orginele stands geleverd  :wub:
Hou het toch bij wharfedale omdat ik deze speaker er waanzig mooi vind uit zien.
En ik ken de klank van wharfedale die met emotiva goed tot zijn recht komt.
De jade serie moet veel beter zijn als de Diamond 9.
We wachten af.

McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Nooff

Dat is een Jade 3  :D

Veel plezier met je nieuwe speakers, prachtige gebalanceerde monitoren!

Exxar

 :withstupid: de Jade 1 is even breed als de topplaat van de stand.

Maar je zal je die aankoop niet beklagen.

Thesqualer

Quote from: Exxar on September 24, 2012, 21:19:47
:withstupid: de Jade 1 is even breed als de topplaat van de stand.

Maar je zal je die aankoop niet beklagen.
Quote from: Nooff on September 24, 2012, 21:14:47
Dat is een Jade 3  :D

Veel plezier met je nieuwe speakers, prachtige gebalanceerde monitoren!

Dank jullie.
Hier een goede foto (geleend van hans47 waarvan ik ze ook overneem)


Dit is het begin van de 5.1 set die er gaat komen.
De set gaat waarschijnlijk bestaan uit de Jade 5/7 en de Jade C2 maar eerst weer sparen  :P
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Exxar

Ja, een koopje zoals hier zal je niet veel tegenkomen vrees ik. Maar dan weet je tenminste waarvoor gespaard ;)