Thesqualer's HT

Started by Thesqualer, October 15, 2008, 23:41:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thesqualer

Hierbij zal ik mijn setje ook eens een keer posten heb altijd die van jullie gezien en nu kunnen jullie van mij bekijken en evt commetaar leveren.
Ik ben 17 jaar en heb deze set gebouwd met alle moeite en geld wat ik maar kon gebruiken.
Ik ben zeer tevreden met mijn set en klinkt stiekem beter als mijn vaders set wat een bose 3.2.1 is  :-[

Hiervoor had ik een setje van mijn vader gehad dat bestond uit:


- Akai AA-V12DPL
- Akai CDP-40
- 2x 50w boxjes van akai
- een 50 CM tvtje van een onbekend merk

Helaas heb ik hier geen foto meer van. maar was wel erg aan vervaning toe

Wat staat er nu


- JVC 32'' CRT
- Sony STR DA1200ES
- Sony DVP-NS900V QS
- Sony PS3
- Nitendo Wii
- Akai Platenspeler.
- Samsung DCB-B270R
- Eltax concept 400

Foto's:


JVC 32'' en Eltax Concept 400

Sony STR-DA1200ES

sony DVP-NS900V QS en Samsung digi decoder

PS3 en Wii

en de akai platenspeler

Hier nog een overzicht om het af te leren


Commetaar is altijd welkom
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Gaeje

die dvd speler heb ik ook nog gehad. Je moet er niet mee gaan projecteren maar op TV gaf dat een heel heel mooi plaatje!

Thesqualer

ik gebruik hem eigenlijk alleen maar voor de (sa)cd en DVD-A en verder houdt het op.
Voor films gebruik ik mijn ps3 dan kan ik ook streamen etc
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

MLCinema

Mooi begin van de Hobby :D. Al plannen om uit te breiden naar 5.1?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Thesqualer

Ja stiekem wel maar geen geld voor :-[
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

MLCinema

Kwestie van sparen en prioriteiten stellen ;D. Moet wel lukken joh! Je hebt nu in ieder geval een mooi begin. Toen ik 17 was (hoor mij nou, ben net 20 lijk wel een ouwe zak) speelde ik nog met een crappy philips alles in 1 setje. Dus je bent me al een stap vooruit!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

NielsLu

Bekende set, die STR-DA1200 ES en DVP-NS 900V  ;)

Ziet er leuk uit zo bij jou!   8)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Thesqualer

nou even een (wat late) update.

Ik heb de Sony DVP-NS900V QS verkocht.
omdat ik hiermee toch alleen maar cd's luisterde. Dus heb ik de Akai CD-32 genomen die hier nog ergens verdwaald stond.
Hier heb ik een nieuwe interlink voor gekocht en wel de IXOS XHA305. die verbeterde het geluid maar was nog niet tevreden en heb hem toen bekleed met Bitumen.
Maar ook dit was niet alles.

Ook staan de speakers nu op spikes wat het geluid ook ten goede kwam.

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een in perfect staat zijnde SONY CDP-XA20ES. (deze is nog niet gemodificeerd)
toen ik deze had aangesloten en een cd in douwde hoorde ik gelijk al het verschil... WAT EEN GELUID :ohmy:
En wat een degelijk gebouwd machine.

Ik zal binnenkort even wat foto's posten van mijn HT.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

eclipse

Quote from: Thesqualer on May  5, 2009, 21:37:40
Hier heb ik een nieuwe interlink voor gekocht en wel de IXOS XHA305. die verbeterde het geluid maar was nog niet tevreden en heb hem toen bekleed met Bitumen.
Maar ook dit was niet alles.

Hoi,

Als je zelf kan solderen heb ik nog wel een stukje van den Hul D102 MKIII voor je liggen.
Laat maar horen als je het wil hebben............................. ach weet je wat......doe ik er ook nog 4 vergulde pluggen bij  ;D

Henk

Thesqualer

een nieuwe interlink voor CD-speler heb ik niet nodig maar wel voor platenspeler.
Ligt eraan hoe lang en hoeveel je er voor wilt hebben.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

eclipse

Quote from: Thesqualer on May  6, 2009, 10:59:15
een nieuwe interlink voor CD-speler heb ik niet nodig maar wel voor platenspeler.
Ligt eraan hoe lang en hoeveel je er voor wilt hebben.
Ik heb nog een stukje liggen wat ik nu niet gebruik
Daarom vraag ik of je zelf kan solderen, als je nu 2 maal 60 centimeter nodig hebt knip ik het af en stuur ik het naar je toe.(het moet niet teveel woren natuurlijk)
De connectoren krijg je erbij, kan je later altijd nog vervangen voor betere.
Ik hoef er niets voor te hebben, ik vind het leuk om iemand te helpen met zijn hobby die niet zoveel te besteden heeft.

Henk


Thesqualer

Quote from: eclipse on May  6, 2009, 23:02:32
Ik heb nog een stukje liggen wat ik nu niet gebruik
Daarom vraag ik of je zelf kan solderen, als je nu 2 maal 60 centimeter nodig hebt knip ik het af en stuur ik het naar je toe.(het moet niet teveel woren natuurlijk)
De connectoren krijg je erbij, kan je later altijd nog vervangen voor betere.
Ik hoef er niets voor te hebben, ik vind het leuk om iemand te helpen met zijn hobby die niet zoveel te besteden heeft.

Henk



ik kan zelf solderen en 60 CM is meer als voldoende
als je dit zou doen zou ik ten zeerste dankbaar zijn..
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

eclipse

Stuur je adres even per PM en dan stuur ik het van de week naar je op.

Henk

Thesqualer

#13
nou er is een hoop veranderd sinds mijn allereerste post.

Sony DVP-NS900V QS vervangen Door een Sony XA20ES.
Centerspeaker toegevoegd een Akai (is niet zo geweldig maar ach hij lag hier niks te doen)
De eltaxjes zijn bekleed met bitumen en hebben steenwol ipv de isolatie die er in zat. Dit resulteerde in strakkere en diepere bassen. Ook het hoog en midden kwam beter naar voren.

De platenspeler heeft nu bekabeling mijn oude interlink de IXOS XHA305
Interlink achter cd-speler vervangen door Van Den Hul D102 MKIII (met dank aan eclipse)

Foto's:


overzicht tv en speakers

Overzicht apparatuur

Sony XA20ES
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

eclipse

Quote from: Thesqualer on May 12, 2009, 23:56:38
Interlink achter cd-speler vervangen door Van Den Hul D102 MKIII (met dank aan eclipse)

hoi,
Ik zie mijn kabel lopen  :colgate:
Vertel eens, heeft de kabel een verbetering gebracht in het geluidsbeel?....en wat voor verschil is er?
waarom heb je hem op de cd speler gezet en niet op de platenspeler?
ben wel benieuwd eigenlijk.

Henk

Thesqualer

#15
Quote from: eclipse on May 16, 2009, 01:15:08
hoi,
Ik zie mijn kabel lopen  :colgate:
Vertel eens, heeft de kabel een verbetering gebracht in het geluidsbeel?....en wat voor verschil is er?
waarom heb je hem op de cd speler gezet en niet op de platenspeler?
ben wel benieuwd eigenlijk.

Henk


ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de kabel op de cd speler te zetten om dat ik wat hoog en detail miste.
Dit heeft deze kabel helemaal goed gemaakt en is er duidelijk veel meer detail te horen. En is de plaatsing van de instrument ook beter.
En ook zijn de bassen wat minder en strakker.

Dus dit is de reden dat hij toch achter mijn XA20ES is komen te hangen

Alleen nog ff mijn optical's veranderen ook omdat er 1 onverwachts kapot is gegaan zomaar  :ohmy:
dus ga maar ff kijken naar nieuwe voor ps3 en digi tv
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Omdat mijn oude akai platenspeler er mee opgehouden is heb ik een vervanger moeten zoeken.
Dit is dan ook gelukt.
Het is een Technics SL-1810 met 270 CII element en gouden naald.
Hij klinkt echt super...

foto's binnenkort.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#17
Ben van plan binnenkort een grote upgrade te gaan doen.
Ik ga mijn receiver en cd-speler vervangen.

Mijn huidige sony str-da1200es is leuk maar vind het een soort laag geven wat ik niet prettig vind klinken.
Mijn sony xa20es zal ook verdwijnen een zeer goede speler maar ik wil een alleseter voor in de plaats hebben.
Ook kijk ik gelijk naar HDMI 1.3 en DTS HD etc.

Tot nu toe ben ik op de volgende keuze gekomen:

Denon AVR1910 mooie speler voor weinig alleen heeft hij geen Phono maar dit is op te lossen door een phono voorversterker.
Als alleseter zou ik gaan voor Oppo DV-981HD want deze vreet alles en schijnt zeer goed te zijn.
Ik heb ook nog een Denon dvd3910 overwogen maar oppo is wat goedkoper en doet digitaal geluid over hdmi.

McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#18
nvt
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

nu even op internet gezocht naar een sony es apparatuur.
En kwam een wel hele mooi apparaten tegen van ze.
dit zou als upgrade kunnen gaan dienen voor mijn sony str da1200es.

Ik zou dan het volgende terugnemen

Sony TA-E1000ESD
Sony TA-N55ES/N80ES.

Maar ik vraag me eigen af of dit wel een upgrade zou gaan zijn.
ik hoef niet het nieuwste als HDMI etc. Ik wil meer goed geluid hebben.
Verder vind ik deze sony serie zeer mooi.
Maar er zit volgens mij op ta e1000esd geen analoog direct maar heb ik dit wel nodig?

Wie zou mij kunnen helpen met deze apparaten etc.
Want ik overweeg misschien ook om de cd speler te vervangen voor een met de houten panelen maar zijn deze beter als mijn CDP XA20ES
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Nou na even gekeken te hebben ben ik er waarschijnlijk definitief uit.

De sony Str da1200es gaat er waarschijnlijk uit.
En ik ga over op stereo.
Dit omdat ik video niet via versterkers laat lopen en nog geen HDTV heb.

Ik ga denk ik het volgende er voor terug nemen:

Emotiva USP-1

Emotiva UPA-2


Hopelijk gaat dit een mooier geluid op leveren en meer power.
Later zal de Emotiva XMC-1 tesamen met een XPA2 of XPA5 aangeschaft worden.
De sony xa20es en de technics sl1810 en de speakers blijven verlopig nog
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Robbert54

 :worship: mooi set heb je bij elkaar zeg! vooral gezien je leeftijd! op die leeftijd had ik nog afdankertjes van mijn vader :wacko: :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Thesqualer

Quote from: The Vampire on December 22, 2009, 23:51:14
:worship: mooi set heb je bij elkaar zeg! vooral gezien je leeftijd! op die leeftijd had ik nog afdankertjes van mijn vader :wacko: :D

HAHAHA bedankt.
Ben er opzich blij mee maar upgrade virus.  >:D
EN ben aan het kijken naar emotiva  :pompom:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Robbert54

Quote from: Thesqualer on December 22, 2009, 23:57:02
HAHAHA bedankt.
Ben er opzich blij mee maar upgrade virus.  >:D
EN ben aan het kijken naar emotiva  :pompom:
emotiva lijkt mij erg veel waar voor het geld. Nooff (ook van dit forum) heeft dit ook besteld en dan heb ik er wel vetrouwen in dat het goed is ;)

upgrade virus is weer goed bezig zie ik! bij mij ook hoor! ;D komen binnenkort nog 2 belangrijke updates aan. en dan moet ik echt even afkicken ;D maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan :eh:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Thesqualer

Quote from: The Vampire on December 23, 2009, 00:08:07
emotiva lijkt mij erg veel waar voor het geld. Nooff (ook van dit forum) heeft dit ook besteld en dan heb ik er wel vetrouwen in dat het goed is ;)

upgrade virus is weer goed bezig zie ik! bij mij ook hoor! ;D komen binnenkort nog 2 belangrijke updates aan. en dan moet ik echt even afkicken ;D maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan :eh:

Afkicken??  Hebben ze er al pillen voor dan??
Nee is veelste leuke hobby zolang het budget het toelaat.

Begin volgend jaar ook eens even kijken naar een FHD Plasma of LCD :devil:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction