Een nieuwe lijn Macbooks gereleased plus een nieuwe Cinema Display!!!

Started by Bionica, October 14, 2008, 23:11:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


-madison-

Quote from: TheSpeedSkater on October 15, 2008, 16:50:07
Games! Ik ben heel veel onderweg en zoek daarom een handzame computer die dus klein, licht en een lange accu duur heeft, maar wel 1 die vol zit met de nieuwste technologie dat als ik een zware grafische game wil spelen ik dat dus ook zonder problemen kan doen.

Duidelijk! :)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

ShellBeach

Blijkbaar is toch niet iedereen gelukkig:

Quote"Apple customers, unhappy that the company dropped FireWire from its new MacBook (not the Pro), are venting their frustrations on the company's support forum in hundreds of messages. Within minutes of Apple CEO Steve Jobs wrapping up a launch event in Cupertino, Calif., users started several threads to vent overt the omission. 'Apple really screwed up with no FireWire port,' said Russ Tolman, who inaugurated a thread that by Thursday has collected more than 300 messages and been viewed over 8,000 times. 'No MacBook with [FireWire] — no new MacBook for me,' added Simon Meyer in a message posted yesterday. Several mentioned that FireWire's disappearance means that the new MacBooks could not be connected to other Macs using Target Disk Mode, and one noted that iMovie will have no way to connect to new MacBooks. Others pointed out that the previous-generation MacBook, which Apple is still selling at a reduced price of $999, includes a FireWire port. Apple introduced FireWire into its product lines in 1999 and championed the standard."
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Audiofiel

Voor het eerst (sinds jaren?) ben ik het met Frederic eens...  :o


FireWire weglaten (nota bene een uitvinding van onder meer Apple zelf!) is een grote omissie te noemen. De (eerste) MacBook Air had ook al geen FW400 meer, maar helaas volgen nu de MacBooks ook. :-\


Op zich voor mij niet 100% onverwacht, want het verschil tussen een Powerbook en een iBook was ooit ook alleen het ontbreken van de FireWire poort (en natuurlijk de lagere processor/videokaart-snelheid).... maar wel een belangrijk verschil. De oude MacBook is wat mij betreft juist extra interessant geworden: extra goedkoop en wél voorzien van de FW400 poort. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Job

Erg blij dat ik niet op korte termijn een MacBook moet hebben. Zien of we op termijn een 17" MBP kunnen kopen (en dan niet het huidige alu design, dat ken ik nou wel).

ShellBeach

Ik heb zo de indruk dat ze bij Apple serieus aan het upsellen zijn:

- op hifi.nl staat er een artikel waarin Steve HDMI en BD afkraakt (al was het maar om de nieuwe displayport te promoten)
- ze introduceren iets nieuws (scherm met displayport) en je hebt ook weer een reden om nieuw Apple spul te kopen wat het ondersteunt
- weglaten van firewire = upselling van duurdere spullen

Kortom mijn huiidge laptop is bijna drie jaar oud en kan nog met de meeste dingen mee, ik wacht nog wel effe... toch eens goed nadenken voor Apple mijn centjes ziet.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

danielo

Quote from: klinktbeter on October 18, 2008, 05:00:01
Ik heb zo de indruk dat ze bij Apple serieus aan het upsellen zijn:

- op hifi.nl staat er een artikel waarin Steve HDMI en BD afkraakt (al was het maar om de nieuwe displayport te promoten)
- ze introduceren iets nieuws (scherm met displayport) en je hebt ook weer een reden om nieuw Apple spul te kopen wat het ondersteunt
- weglaten van firewire = upselling van duurdere spullen

Kortom mijn huiidge laptop is bijna drie jaar oud en kan nog met de meeste dingen mee, ik wacht nog wel effe... toch eens goed nadenken voor Apple mijn centjes ziet.

Ze zijn gewoon de 2 lijnen aan het samenbrengen, Ze hebben gekeken naar gebruik en daarop verschillen per prijs gemaakt. Mensen die echt dv nodig hebben gaan toch wel voor een duurder model is hun inschatting of ze nu zeuren of niet. Bluray is simpel ze denken dat online video de
toekomst is ik zou niet verbaasd zijn geweest als er helemaal geen cd/dvd meer in zou zitten maargoed dat is voor nu voorbehouden aan de air. De nieuwe poort is inderdaad 'vaag' mischien heeft dit te maken met dat de 9400m die nu alles moet doen geen firewire doet ? ofzo ? En dat er in de dure models een extra chippie zit die dat doet?

We zullen zien hoe er over 6 maanden gedacht wordt over deze keuzes, we hadden ook duizende mensen die zeker wisten dat intel en het laten vallen van firewire op ipods een ramp zou worden.

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Gaeje

tjah dat ze geen FW op een macbook steken is idd om mensen sneller een pro te laten kopen, maar anderszijds de goedkope pc laptops zullen misschien wel nog Firewire hebben en dan verliezen ze daar weel klanten aan.

HDMI op een laptop is misschien net iets minder universeel dan zo'n displayport nietwaar? en groter qua aansluiting

dat er geen blu ray drive zat op de mac pro (toen ik de mijne kocht) vond ik wel erg jammer, en dom eigenlijk voor een innovatief bedrijf, maar ja, het strookt idd niet met online itunes movie store. zeer jammerlijke politiek

Michel8

vandaag de oude pro bij de mediamarkt voor 1249. Helaas geen voorraad meer. Iemand anders ergens nog een leuke aanbieding gezien? Tegen de nieuwwaarde van 1700 vn de nieuwe pro toch wel het overwegen waard. Of is 1250 voor de 2,4ghz met 8400gt videokaart toch niet zo'n topkoop?