Een nieuwe lijn Macbooks gereleased plus een nieuwe Cinema Display!!!

Started by Bionica, October 14, 2008, 23:11:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bionica

Vanavond omstreeks 18:30 begon het "special event" "The spotlight turns to notebooks' de keynote van Steve Jobs.

Er waren al enige dagen speculaties over nieuwe notebooks van Apple, maar vanavond zijn die speculaties harde waarheid geworden.

Zo zijn de nieuwe MacBook, en de MacBook Pro vervaardigd uit 1 stuk aluminium(vandaar ook de speculaties "Brick").
Wat ook opvallend is, dat er nieuwe grafische chips in de nieuwe MacBooks zitten namelijk de NVIDIA 9400M grafische processor, niet meer van Intel in de MacBook, maar van Nvidia.

De MacBook Pro bevat zowel de geïntegreerde NVIDIA 9400M grafische processor als de afzonderlijke NVIDIA 9600M GT grafische processor voor topprestaties.

Wat ook een nieuwtje is op de nieuwe lijn MacBooks, is de Mini Display port. Er was al de Displayport(http://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort).

Quote van de Apple site:

"De Mini DisplayPort is een gloednieuwe, volledig digitale standaardpoort waarmee je snel en probleemloos een extern beeldscherm kunt aansluiten, zelfs een groot 30-inch beeldscherm. Je hoeft niet langer te hannesen met lastige stekkers en schroefjes, want de ultracompacte Mini DisplayPort biedt plug-and-play-ondersteuning van de nieuwe Apple LED Cinema Display en ondersteunt bovendien VGA- en DVI-aansluitingen."

De nieuwe 13 inch MacBook:


Meer info

De nieuwe 15 inch. MacBook Pro:


Meer info

Ook heeft de MacBook Air een kleine update gehad, grotere hardeschijf en een iets snellere processor.

Ook is er een nieuwe Cinema Display gelanceerd:



Meer info


Voor meer informatie, kijk op de apple site:
- www.apple.nl
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Raphie

tevens is displayport GEEN uitvinding van Apple. (Apple is wel supporter)

http://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort#Supporters
JBL PRX Power!

Bionica

Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Job

Wel zijn ze de 17" versie vergeten.   >:(
We blijven maar wachten...

ShellBeach

Leuke vernieuwing bij Apple: een scherm met wireless power ...

WTF doet die derde schermconnector : USB, displayport en ???????
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

hifi | Roderick

Quote from: klinktbeter on October 15, 2008, 12:57:46
Leuke vernieuwing bij Apple: een scherm met wireless power ...

WTF doet die derde schermconnector : USB, displayport en ???????

Even lezen:
http://www.apple.com/nl/displays/features.html

Scherm heeft twee kabels:
1. power cable voor scherm zelf
2. kabel met daarin USB, DisplayPort en MagSafe-connector voor de Macbook (Air, Pro)

De LED Cinema Display is voorzien van een MagSafe-connector waarmee je je nieuwe MacBook van stroom voorziet én oplaadt, zodat je de lichtnetadapter van je notebook altijd lekker in je tas kunt laten zitten.

Nifty stuff  8)

ShellBeach

Quote from: AV123 Benelux on October 15, 2008, 14:45:05
Even lezen:
http://www.apple.com/nl/displays/features.html

Scherm heeft twee kabels:
1. power cable voor scherm zelf
2. kabel met daarin USB, DisplayPort en MagSafe-connector voor de Macbook (Air, Pro)

De LED Cinema Display is voorzien van een MagSafe-connector waarmee je je nieuwe MacBook van stroom voorziet én oplaadt, zodat je de lichtnetadapter van je notebook altijd lekker in je tas kunt laten zitten.

Nifty stuff  8)

Dat is niet wat ik bedoel: als het scherm de laptop voedt, waar haalt het scherm zijn power dan vandaan ? Ik zie namelijk geen kabels naar het scherm lopen.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

hifi | Roderick


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

ShellBeach

Quote from: AV123 Benelux on October 15, 2008, 14:56:00


Vanaf het vooraanzicht zie je die kabel natuurlijk niet :)

Het is een zijaanzicht, en de kabel is er wellicht gewoon uit geshopped ...
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifi | Roderick


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifi | Roderick


TheSpeedSkater

Ik wil graag een dedicated videokaart hebben en geen videokaart die van het werkgeheugen wordt gedeeld.  ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifi | Roderick

Quote from: TheSpeedSkater on October 15, 2008, 16:38:37
Ik wil graag een dedicated videokaart hebben en geen videokaart die van het werkgeheugen wordt gedeeld.  ;)

Maar waarvoor zou je dat gebruiken dan? Geef is een concreet voorbeeld.

TheSpeedSkater

Quote from: AV123 Benelux on October 15, 2008, 16:47:17
Maar waarvoor zou je dat gebruiken dan? Geef is een concreet voorbeeld.
Games! Ik ben heel veel onderweg en zoek daarom een handzame computer die dus klein, licht en een lange accu duur heeft, maar wel 1 die vol zit met de nieuwste technologie dat als ik een zware grafische game wil spelen ik dat dus ook zonder problemen kan doen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifi | Roderick

Ik denk dat je op de nieuwe MacBook met de nieuwe nVidia GeForce 9400 prima games kunt spelen.

TheSpeedSkater

Quote from: AV123 Benelux on October 15, 2008, 16:54:45
Ik denk dat je op de nieuwe MacBook met de nieuwe nVidia GeForce 9400 prima games kunt spelen.
NVIDIA GeForce 9400M met 256 MB gedeeld DDR3 SDRAM tegen NVIDIA GeForce 9400M en 9600M GT met 256 MB of 512 MB GDDR3-geheugen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifi | Roderick

Dat 13.3" scherm heeft toch een resolutie van 1280 bij 800, dus afgezien van die extra fps lijkt me dat niet echt heel boeiend.


Gaeje

er zit precies geen kensington slot connector meer op die schermen ook.

weet er trouwens iemand of er nu een adapter komt om van dvi naar die displayport te gaan zodat je je fonkelnieuwe 24" op je mac pro kan aansluiten?

hoewel ik eerder ga proberen een 2dehandse 30" te scoren, want die glanzende schermen vind ik maar niks

Job

Quoteweet er trouwens iemand of er nu een adapter komt om van dvi naar die displayport te gaan
http://store.apple.com/nl/product/MB570?mco=MTkzOTM5Mg
Of bedoel je de andere kant op?

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.