'Apple komt met goedkopere laptops'

Started by Starred, October 13, 2008, 23:30:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

#25
Quote from: Audiofiel on October 14, 2008, 08:03:10
De prijs zal eerder rond de 700-750 euro uitkomen, aangezien de goedkoopste MacBook nu ook al 999 euro kost (die in de VS $1099 kost).  ;)
Klopt niet echt... jammer.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Michel8

beetje desillusie. 1200 euro voor een 13" notebook. Hoe goed het ook mag zijn. Voor mijn huis tuin en keuken gebruik té goed en té duur helaas. Voor 1.000 euro had ik het wel geweten  :)

-madison-

Quote from: Michel8 on October 14, 2008, 22:05:11
beetje desillusie. 1200 euro voor een 13" notebook. Hoe goed het ook mag zijn. Voor mijn huis tuin en keuken gebruik té goed en té duur helaas. Voor 1.000 euro had ik het wel geweten  :)

De witte macbook is slechts 950 euro ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hifi | Roderick

Ik vind het jammer dat de Cinema Display gewoon €849,- kost terwijl hij in de USA op $899 zit.

Ik had op zijn minst een prijs van beneden de 800 euro verwacht :(

Ik ga binnenkort een MacBook Air met Cinema Display halen :)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Bionica

Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Moony

Quote from: TheSpeedSkater on October 14, 2008, 22:37:00
Halen in de US waarschijnlijk... ;)

Helaas is zo'n Cinema Display niet iets wat je zo in je binnenzak langs de douane "smokkelt". ::)
Zelfde geldt trouwens voor de Macbook's.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Joris1971

Goedkoper my ass, de 'oude' witte macbook is 949,- euro...  ::)

garmtz

Hmmmm... Misschien toch niet zo slecht dat ik een week geleden een aanschaf heb gedaan? ???

Joris1971

Quote from: garmtz on October 15, 2008, 08:24:23
Hmmmm... Misschien toch niet zo slecht dat ik een week geleden een aanschaf heb gedaan? ???

Tuurlijk niet Garmt!

wil

Quote from: garmtz on October 15, 2008, 08:24:23
Hmmmm... Misschien toch niet zo slecht dat ik een week geleden een aanschaf heb gedaan? ???
Integendeel! Of je had het cout-que-cout om het alu jasje moeten doen. Mijn MacBook is eveneens (een stuk!) goedkoper dan de nieuwste met nagenoeg dezelfde specs  :).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

hifi | Roderick

Quote from: garmtz on October 15, 2008, 08:24:23
Hmmmm... Misschien toch niet zo slecht dat ik een week geleden een aanschaf heb gedaan? ???

Ik had toch graag de nieuwe 13.3" gehad. Veel beter scherm (LED), stevigere behuizing en (IMHO) mooier design.

De eerste twee dingen zijn toch mijn grootste bezwaren van de vorige, witte MacBook.

garmtz

Ik vind het scherm prima eigenlijk. LED is vast nog iets beter, maar ik stel er geen extreem hoge eisen aan.

Gaeje

ja die led is misschien beter maar wat ik niet snap: waarom allemaal glanzende toplaag. dat is toch verschrikkelijk met die reflecties!!

Audiofiel

Quote from: AV123 Benelux on October 15, 2008, 17:05:18
Ik had toch graag de nieuwe 13.3" gehad. Veel beter scherm (LED), stevigere behuizing en (IMHO) mooier design.

Helemaal mee eens. 8)

Wel ben ik het eens met de mensen die de nieuwe modellen enigszins teleurstellend vindt. We hebben sinds de introductie van de MacBook steeds een nieuwe serie gekregen die sneller en goedkoper was. Het basismodel daalde steeds met zo'n 50 euro in prijs om te eindigen bij de vorige €999 (nu € 949). Ik ben bang dat het huidige wit plastic model over een aantal maanden is verdwenen en de prijs van het (dan dus aluminium) basismodel weer terug op een hogere prijs staat en weer opnieuw de daling in moet gaan zetten.

Quote from: Gaetan on October 15, 2008, 17:43:26
ja die led is misschien beter maar wat ik niet snap: waarom allemaal glanzende toplaag. dat is toch verschrikkelijk met die reflecties!!

Behalve voordelen in de zin van kleur of helderheid, is een LED-scherm voornamelijk milieuvriendelijker en - niet onbelangrijk - ook energiezuiniger. Met andere woorden: je accu gaat langer mee. Bepaald niet onbelangrijk voor een laptop. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Ik ken de voordelen, peper nog maar even in... ::)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PeterPan

De oude modellen zijn de komende paar dagen bij MediaMarkt in de aanbieding.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Audiofiel

En voor de echte die-hard Apple-fan is er natuurlijk MacHeads - the movie.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

Nou gelukkig maar dat er goedkopere komen.  Voor de gemiddelde tekstverwekende en browsende gebruiker is (de oude in elk geval) zwaar overgespecificeerd.  Voor 400 a 500 euro een windows laptopje of voor 1000 euro een MAC, ja dan wordt het toch meestal de windows laptop als je weinig nodig hebt.

 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

garmtz

Quote from: Audiofiel on October 16, 2008, 10:44:05
Dan ben je verder heen dan ik dacht, Garmt... :-\ ;D

De designvideo bedoel ik he, niet dat van die Mac Heads... :)