'Apple komt met goedkopere laptops'

Started by Starred, October 13, 2008, 23:30:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

AMSTERDAM - Apple presenteert dinsdag naar verwachting een aantal nieuwe modellen van zijn laptops Macbook en Macbook Pro. Die worden vermoedelijk aanzienlijk goedkoper dan de huidige reeks.
Het bedrijf heeft journalisten uitgenodigd voor een bijeenkomst dinsdag op zijn hoofdkantoor in het Californische Cupertino. De invitatie is traditioneel geheimzinnig, en meldt slechts 'De schijnwerpers op notebooks'.
Verdere details maakt het bedrijf pas dinsdag bekend. Volgens technologieblog Inquisitr zou Apple nieuwe modellen van zijn laptops Macbook en Macbook Pro aankondigen. De site citeert een prijslijst die verschillende Amerikaanse winkelketens zouden hebben ontvangen. Volgens die lijst gaat het goedkoopste model zo'n 800 dollar kosten. Op dit moment kost de goedkoopste laptop van Apple 1099 dollar.

Nu.nl

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

oud_account_1

vanaf 800 dollar, dus dat zal minimaal zo'n 900 euro zijn.
Het is duidelijk dat ze gaan concureren met de Asus eee en met Apple's voorkeur voor de letter i zal als naam wel iiiBook gekozen worden >:D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

De prijs zal eerder rond de 700-750 euro uitkomen, aangezien de goedkoopste MacBook nu ook al 999 euro kost (die in de VS $1099 kost).  ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Damn... Heb net minder dan een week een nieuwe Macbook... :-\

Gaeje

die wordt er niet slechter om dan hij is, toch? Als je zo altijd op updates moet wachten koop je nooit een computer/digitaal fototoestel/projector...

garmtz

Is ook zo, maar ik heb hem net een WEEK! :)

hifi | Roderick


Richi

Hoe laat weten we eigenlijk wat het nieuws is? Is er vanavond een presentatie?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hifi | Roderick

Quote from: Richi on October 14, 2008, 16:45:12
Hoe laat weten we eigenlijk wat het nieuws is? Is er vanavond een presentatie?

Volgens mij begint de Keynote om 19:00 Nederlandse tijd.

Een aantal uur daarna zal Apple een Quicktime stream online zetten, is dus niet live te volgen (video).

Er zijn wel diverse sites die via text-updates de keynote vastleggen.

Richi

Thanx, nog maar even checken voordat ik ga slapen vanavond. :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

TheSpeedSkater

Ik snap alleen niet waarom ze met zo'n displaypoort komen. Ik dacht dat HDMI al een beetje de standaard zou worden. Dit is toch eigenlijk de concurrent?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

En wanneer komt er nou eens een 13" MBP!! Grrrr >:D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Raphie

displayport is de opvolger van DVI, dit zal naast HDMI bestaan. Wel interessant die nieuwe Macbooks, zelf ik als MS adept begin langzaam aan interesse te krijgen in OSX moet ik bekennen  :-*
JBL PRX Power!


garmtz

Nu een week een Macbook en compleet verslaafd! Ik draai XP met Parallels gewoon als een Virtual Machine in een OS X windowtje en dat draait sneller dan op mijn Dell laptop. Een genot!

Gebruik een Mac Mini voor streaming en met Remote op de iPhone super slick om te bedienen!

Raphie

Ik zit te denken aan een PRO dual processor quadcore, dus 8x core totaal voor in m'n studio.
JBL PRX Power!

PjotrrrNL


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

10:37AM "So 24-inch LED backlit display, 1920 x 1200 resolution, stereo speakers... everything you need for $899, available in November."


;D 8) ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifi | Roderick

Dat is nog minstens twee weken wachten :( ;D

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Ze staan inmiddels op apple.nl maar ze zijn niet goedkoper volgens mij..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Roeland22

Nee, op apple.be zijn ze zelfs duurder... Goedkoopste macbook is nu 1.199€
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless