wie kan mij helpen???(spoed!!!!)

Started by dennis, May 31, 2003, 17:28:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennis

ps woon nu in alphen aan den rijn ;D
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

Okee,ik krijg nu de set een beetje door maar ben nog steeds aan het worstelen om in beeld mijn volume regeling te zien.Er staat mij iets van bij dat wanneer je je volume hoger zet je dat in beeld kan zien.Ik heb de modus van on screen op modus2 gezet maar nee,niets op het scherm te zien.Ik gaat door met lezen proberen,maar wanneer iemand anders een tip heeft is die welkom.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Raymen

#27
 Hoi,

Nou ik heb ook een denon .maar krijg dat toch wel in beeld.

Ik zal voor je kijken.

Het is eigenlijk te mooi weer om binnen aan een tv en versterker te zitten ;D ;D ;D ;D
Ik denk dat je dat alleen kan zien op de osd display menu , maar niet in je gewoon av2(je scart aansluiting).

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymen

Ik heb het een en ander geprobeerd,want ik heb het ook wel eens gehad,maar ik denk dat je dan je beeld door je reciever moet sturen.

Dus een svhskael van je dvd naar reciever(dvd in) en dan een svhs kabel monitor out naar je tv.
Dan zou het moeten lukken.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dennis

Ik heb nog een tullip over vanaf me scart.De ene zit in monitor en het pijltje wijst naar me tv(pijltje zit op de tullip) en ik heb een tullip over waar het pijltje weg van me tv staat.
kan ik die ook gebruiken??
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Raymen

Denk het niet, maar je kan het altijd proberen.

Ik dacht dat monitor out niet via tulip ging,maar je weet het nooit.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Scarp

Als je op 't plaatje kijkt van de achterkant zie je bij monitor out twee aansluitingen, namelijk een svideo en een composiet (video) signaal, oftewel het tulpje.

Het tulpje wat je overhebt zou het tv signaal in je receiver moeten doen. Echter ik weet niet of dit allemaal tegelijkertijd kan. Overigens gaat er zoveel verloren door composiet te gebruiken dat het niet de moeite waard is om dit aan te sluiten.

Volume indicatie zit toch ook op het display van je receiver? Waarom zou dat ook nog op je tv moeten?

dennis

Als er een mogelijkheid is om dat via de tv graag,omdat dat voor mij zichtbaarder is dan 5,5 meter verderop.Dus alles zichtbaarder is beter voor mij.Ik kom steeds verder met de denon maar heb nog hoop te leren van wat de mogelijkheden zijn.
dus alle hulp is welkom.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

heb net look en listen gebeld met de vraag waarom de gebruiksaanwijzing zo moeilijk te begrijpen is.Voor mensen die een hoop weten van HT is de gebruiksaanwijzing vaak te begrijpen,maar voor leken minder.Enige wat je kan doen zeiden ze is blijven experimenteren met de reciever tot ik het geluid heb dat me bevalt :-\.Maar als je niet weet welke mogelijkheden de reciever nog meer heb luister je misschien naar geluid dat eigenlijk beter kan.pfffff,gaat nergens over bij die gasten.Ik wil nl niet steeds maar met domme vragen hierop het forum komen.Het is toch niet zo moeilijk een begrijpbare gebruiksaanwijzing te maken??Het feit dat er termen in de gebr.aanw. gebruikt worden waar de betekenis voor mij ver te zoeken is schiet je dus niks mee op.
ik baal ervan >:(
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Iedereen is begonnen met weinig kennis, dus je stelt je vragen maar en d'r zijn altijd mensen die je willen helpen. Probeer alleen duidelijk gerichte vragen te stellen zodat men je beter kan helpen.

Success ermee :)

dennis

zodra ik thuis ben ga ik ff lijstje maken van wat ik nou niet begrijp.Thanks scarp
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

Ok hier is de 1e van mij denk ik zeeeeeeeeeeer lange lijst:
ik kan mijn dvd op PAL of NTSC zetten....welke moet ik nemen en waarom ???
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

bmateijsen

PAL is de Europese en asia-pacific norm voor video, terwijl NTSC de norm is voor Amerika.

Beide normen hebben andere frame-per-second rate en de hoeveelheid beeldlijnen verschilt. NTSC 480 - PAL 650. Tevens heeft NTSC een andere zwartwaarde, dus bij een Regio 1 disc zal je moeten switchen naar NTSC, dit zal veel betere zwartwaarde geven en waarschijnlijk ook betere scherpte.

Groet Bjorn

dennis

Quote from: Vincent on May 31, 2003, 18:23:16
Je hebt als het goed is 2 mon out aansluitingen op de 3803 de ene is voor multiroom en de andere is voor de OSD je moet Video out nummer 1 hebben.


moet ik nu monitor out hebben of video1???? ben bereid om alles te proberen.Look en listen roept dat het onmogelijk is om tijdens het kijken naar bv een dvd je volume in je beeld te zien,maar ik geloof er geen snars van,want ik heb zelf gezien dat het wel mogelijk is. >:(
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Hertog_Martin

PAL = europa en nog wat landen (oftewel regio 2 dvd's)
NTSC = amerikaans (oftewel regio 1 dvd's)

Veel vragen stellen is trouwens niks mis mee.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

Japan heeft ook NTSC. NTSC staat voor "Never Twice The Same Colour".
Zolang je gewoon nederlandse dvd's koopt dan hou je het gewoon op PAL.

Hertog_Martin

Ja klopt. Maar daar koop je niet en had geen zin om helemaal zon kaartje op te zoeken welke landen allemaal ntsc en welke allemaal pal ondersteunen.

australie heeft toch ook pal trouwens?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

Australie is PAL en Regio 2 !
Ze moeten toen ooit hebben gedacht dat wij europeanen daar niet zouden kopen omdat het tever weg is, maar ze zijn redelijk goedkoop daar, zelfs met verzending.

Point7

Quote from: Scarp on June  3, 2003, 16:43:32
Australie is PAL en Regio 2 !
Ze moeten toen ooit hebben gedacht dat wij europeanen daar niet zouden kopen omdat het tever weg is, maar ze zijn redelijk goedkoop daar, zelfs met verzending.

Is Australie niet regio 4 ?
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Hertog_Martin

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

Regio 4 inderdaad, maar soms ook 2 zoals ik op http://www.ezydvd.com.au zag.