wie kan mij helpen???(spoed!!!!)

Started by dennis, May 31, 2003, 17:28:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennis

Wie ow ie kan mij helpen???
Ben eindelijk bezig met de denon 3803 aan te sluiten,me dvd is aangesloten alles.Check,dubbelcheck maar kom er niet uit!!!!!KOmt alleen via mijn 2 fronts geluid uit als ik hem op tv heb staan.
Wie o wie kan mij helpen???Desnoods geef ik mijn 06 via een pm door,maakt mij niet uit,maar ik wil het zo graag draaiend hebben.Wie kan mij helpen??
Geef even een PM en ik geef dan wel mijn 06 door. :'(
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

jeroen_B

HOe heb je de dvd aan de versterker aangesloten?

Toch wel via een digitale kabel !
Heb je speakersetup gedaan en alles goed aangegeven /
Heb je niet toevallig een multiroom versterker en de speaker b aanstaan?


jeroen

J.A.F._Doorhof

Hi,

Hoe heb je alles aangesloten ?
Heb je je DVD speler via een digitale interlink aangesloten en selecteert je receiver ook die ingang, maw zie je het DD/DTS/PCM logo staan.

Waarom heb je een TV ingang ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

sorry, verkeert gelezen.
Je zult prologic moeten kiezen om uit al je speakers geluid te krijgen.
Dit maakt van je 2 kanaals geluid een multichannel geluid.

jeroen

J.A.F._Doorhof

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat het probleem is.
Heb je nu uit de je DVD wel of geen goed geluid, of heb je je DVD speler op de TV input ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennis

Ik heb mijn dvd via de digitale interlink aangesloten maar krijg geen gehoor via de reciever als ik deze op DVD heb staan,wel krijg ik um als ik de reciever op tv zet ???
Ik heb achterop mijn tv 2 scart aansluitingen.Misschien deze scarts omwisselen??Ook krijg ik niet op mijn tv de instellingen te zien.Dat on screen gedoe.Ik word gek!!!deze is met een tullip op monitor out aangesloten.En de pijl op de tulip wijst naar de TV.
Via de tv krijg k wel min geluid nu,maar ik dacht dat als ik mijn dvd speler erp aangesloten had en ik mijn dvd aanzet op de reciever dat deze het ook moest doen dan.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Sullivan

Niet om flauw te doen, maar heb je de handleiding al rusitg gelezen. Ik zelf lees (ook) de handleiding altijd later, maar zie daardoor soms wel iets over het hoofd.

mvg,
Frank

FrankL

Je moet inderdaad eerst de handleiding lezen  :P
En daarna de juiste digitale input koppelen aan de 'DVD' instelling. Bijv. COAX1, indien je daar je DVD speler op hebt aangesloten.

Dan zou je geluid moeten horen wanneer je op je Denon 'DVD' kiest.

Succes.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Raymen

Ik denk dat je in het menu van je denon de digitale ingang nog moet toewijzen aan een source(dvd,tv,cd,enz).

Anders kan hij zijn digitale ingang niet vinden.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

J.A.F._Doorhof

RTFM  ;D
Je moet je input bij DVD wel op OPTICAL of COAX zetten, anders kijkt hij naar je analoge input.
Waarom je op TV wel geluid hebt is me een raadsel, wat heb je op de TV input zitten ? de analoge interlinks van de DVD ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennis

Ik heb alleen een interlink tussen mijn dvd en reciever.Op mijn reciever coax1 genomen.Alleen geeft mijn reciever aan iets met coax2 ??? .Ook heb ik een scart vanuit mijn dvd speler naar de tv.Maar waarom ik niets op mijn tv zie als ik dat via de AB oproep is mijn een raadsel.Heb de handleiding al 200000 keer gelezen,hetgeen ik tijd voor had omdat ik toch mijn installatie niet kon aansluiten ivm de verbouwing.In de gebruiksaanwijzing staan af en toe voor mij woorden in die ik hierop het forum ook tegenkom en niet begrijp.Dan houd en af en toe op natuurlijk voor mensen die net met ht zijn begonnen.Ben blij dat ik op jullie kan rekenene ook al baal ik nu als een stekker >:(
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

Ik heb goed even gekeken wat er op display van REciever staat bij dvd en daar staat coax2 terwijl die op 1 gezet moet worden,maar ik krijg dat menu maar niet op mijn tv ???
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

J.A.F._Doorhof

Druk dan je kabel in Coax 2, probleem opgelost .....

Wel toeval, 3 antwoorden binnen een paar seconde met hetzelfde.... ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Quote from: dennis on May 31, 2003, 18:04:27
Ik heb alleen een interlink tussen mijn dvd en reciever.Op mijn reciever coax1 genomen.Alleen geeft mijn reciever aan iets met coax2 ??? .Ook heb ik een scart vanuit mijn dvd speler naar de tv.Maar waarom ik niets op mijn tv zie als ik dat via de AB oproep is mijn een raadsel.Heb de handleiding al 200000 keer gelezen,hetgeen ik tijd voor had omdat ik toch mijn installatie niet kon aansluiten ivm de verbouwing.In de gebruiksaanwijzing staan af en toe voor mij woorden in die ik hierop het forum ook tegenkom en niet begrijp.Dan houd en af en toe op natuurlijk voor mensen die net met ht zijn begonnen.Ben blij dat ik op jullie kan rekenene ook al baal ik nu als een stekker >:(

Is COAX1 wel een digitale input (het kan ook een output zijn). Je moet wel aangeven bij DVD selectie, welke COAX ingang je daarvoor gebruikt. Dit moet bij jouw dus COAX1 en niet COAX2 zijn.

Geen beeld? Heb je zowel je TV als je DVD speler op Composite/S-Video/RGB gezet. Maakt niet uit wat (voor de test) als het maar gelijk is.

mvg,
Frank

PS. Is je vloer wel mooi? ;D

Raymen

Misschien kan je het beste een s-vhs kabel in je reciever doen(op monitor out),en dan in je tv.
Dan kan je je menu van de reciever op de tv zien.

Dat werkt stukken makkelijker.

Maar je krijgt dus ook geen beeld via je scart van je dvd naar tv.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dennis

Ik ben erachter hoe het menu te krijgen in beeld,pffffffff ik moest mijn tv op av2 zetten.Is er geen makkelijkere manier?Heb dus nu de dvd op coax 1 kunnen zetten ;D. Ben heel erg onder de indruk van wat ik nu al hoor en dan heb ik nog niet eens dingen afgesteld,waar ik ook zeker jullie hulp voor ga inroepen.Maar goed,als ik er nu maar achter kan komen of ik niet dat beeld gewoon via de tv kan krijgen dan hoef ik  niet eerst mijn tv over te zetten op een av kanaal.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Vincent

Je hebt als het goed is 2 mon out aansluitingen op de 3803 de ene is voor multiroom en de andere is voor de OSD je moet Video out nummer 1 hebben. Probeer idd eens met S-Video . Ik neem aan dat je ook de juiste toetsen op de Ab indrukt???


Raymen

Misschien als je eens een schets maakt van je situatie,of een goede uitleg dat we je dan verder kunnen helpen.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymen

#18
Hier heb je de achterkant van je denon.


Dan pak je de svhs  met monitor out helemaal onderaan en die verbindt je met je tv in. ook svhs..

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Scarp

Dennis, je moet altijd tv op av kanaal zetten indien je iets aan de scarts aansluit, dus echt vreemd is het niet.

Het beste is alles stap voor stap aansluiten.

Per bron (bv dvd, cd, etc) kan je de digitale bron toekennen, dus coax 1, coax 2, etc.

Raymen

Hoi,
Ja zoals scarp zegt is dat normaal,maar ik vondt je vraag een beetje vreemd.

Mischien moet je eens beter uitleggen wat je wilt en hoe je het aan gesloten hebt.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dennis

Ik heb alleen 1 probleem,ik heb geen s video op mijn tv.Ik denk dus dat ik maar ff moet wachten tot ik een andere tv heb.Ik moet zeggen dat de dvd een veel mooier beeld geeft dan mijn harman25.Voor de rest ben ik nu alles een beetje aan het instellen en waar ik me nog het meest over verwonderde was het feit waar ik al een hoop over heb gelezen hier,is of er spikes onder je speakers zitten of niet.Mij hemel,een verschil van dag en nacht!je zag het ook,de speaker plopte als het ware eruit en met spikes een heldere en vollere klank en de speakers klapte er niet uit!!!
Ben er heeel blij mee en ga er even van genieten,maar in ieder geval thanks allen!!!
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Raymen

Hoi,

En heeft je tv niet misschien een scart die svhs ondersteund.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dennis

dat zou ik begod niet weten ???
Misschien een goed idee dat er iemand een keer een kop koffie komt halen om het een en ander uit te leggen.Gebak haal ik ook dan ;D
Het is echt een vak apart dat HT ben ik in ieder geval achtergekomen.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

#24
Amsterdam is me te ver weg :P

Meestal staat bij de scart aansluiting wel wat hij aankan, dus bv S-Video (ook wel SVHS genoemd), Composiet of RGB.

Maar wat je dan nodig hebt is een s-video (zo'n ronde connector met een paar kleine pinnetjes) naar een scart. Niet elke winkel heeft die.

Okay ... welke connecties heb je nodig:
Beeld van receiver -> TV: Dit wil je alleen maar voor het On Screen Display, oftewel het instel menu. Je hebt hiervoor een speciale kabel gekocht waarbij aan de ene kant een scart zit en aan de andere een composiet aansluiting. Doe dus op de monitor out van de reciever die composiet kabel en op de TV de scart. Je had ook een svideo naar scart kunnen kopen. Of als je TV gewoon een svideo ingang heeft (zit vaak aan de voorkant) dan had je een svideo-svideo kabel kunnen nemen.
Beeld van DVD -> TV: via een scart kabel. Standaard staat dit vaak op composiet ingesteld, dit geeft een slecht beeld. Via menu van de dvd speler kan je dit vaak aanpassen. Zet 'm op minimaal s-video, het liefst RGB als je TV dit aankan. Check de handleiding van je TV en DVD hiervoor.
Geluid van DVD -> TV: dit krijg je er gratis bij via een scart, dus zie bovenstaande. Echter wil je dit niet, want het geluid van de dvd moet via de receiver. Dus zet geluid van TV uit als je dvd kijkt.
Geluid van DVD -> Receiver: gebruik hiervoor je digital coax. Op de receiver doe je de kabel op Coax 1. Dan moet je in het Menu bij de bron "dvd" (meeste apparaten doen een label per apparaatsoort) selecteren dat ie standaard de Coax 1 gebruikt. Indien er geen geluid via de coax zou komen (bv bij SACD of DVD-A) dan pakt ie de analoge input die op de achterkant gelabeld is met "dvd".
Geluid van TV naar Receiver: Als je TV gewoon een stereo geluids uitgang (2 tulpjes) heeft dan kan je daar een standaard audiokabeltje tussen hangen en op de receiver bron "TV" zetten.

Volgens mij zijn dit alle standaard aansluitingen.
Welke dvd speler had je nou ? Die Denon 2900 toch? Dan moet je ook nog dat aansluiten, maar zorg eerst dat je bovenstaande goed hebt :)

Als je trouwens iets aan je scart aansluit dan moet je altijd naar die bron schakelen via je A/V knopje. ALhoewel veel TV's dit automatisch doen bij bijvoorbeeld een dvd, dus zodra dvd speler signaal geeft springt de TV over. Doe je DVD uit dan springt ie terug.