fout bij installeren iTunes

Started by wil, October 11, 2008, 17:52:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Op een laptop krijg ik de volgende melding bij het installeren van iTunes 7.5:

Fout bij het schrijven naar het bestand C:\Program files\common Files\Apple\Mobile Device Support\SyncServices\Clients\com.apple.Outlook\Contents\Resources\English.lproj\Localizable.strings. Controleer of u toegang tot de map hebt.

sorry, maar hier kan ik weinig soep van koken. Wat moet ik doen??

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Bart_M


J.A.F._Doorhof

Is een PC fout, niet een Mac fout lijkt me.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

#3
Quote from: J.A.F._Doorhof on October 11, 2008, 19:48:58
Is een PC fout, niet een Mac fout lijkt me.
Oeps, je hebt gelijk!  :-[ Omdat ik zelf met een Mac werk, heb ik niet opgelet dat dit op de verkeerde plek staat.

Quote from: Bart_M on October 11, 2008, 18:29:50
Bestaat de map?
Ja, de map bestaat, en het bestand "Localizable.strings" bestaat ook. Het is overigens niet te wissen. Hij geeft dan aan dat het niet verwijderd kan worden: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

ajbeefde

Quote from: wil on October 11, 2008, 17:52:04
Op een laptop krijg ik de volgende melding bij het installeren van iTunes 7.5:

Fout bij het schrijven naar het bestand C:\Program files\common Files\Apple\Mobile Device Support\SyncServices\Clients\com.apple.Outlook\Contents\Resources\English.lproj\Localizable.strings. Controleer of u toegang tot de map hebt.

sorry, maar hier kan ik weinig soep van koken. Wat moet ik doen??

wil

7.5?  hm... ik heb 8.0 er al op staan, misschien dat deze versie voor jou beter gaat?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

wil

Quote from: ajbalmere on October 11, 2008, 22:40:14
7.5?  hm... ik heb 8.0 er al op staan, misschien dat deze versie voor jou beter gaat?
Heb ik ook al geprobeerd, geeft hetzelfde probleem... Vandaar dat ik voor een oudere versie gekozen heb.
Maar als ik zo'n bestand wil verwijderen, hoe doe je dat dan?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

Laptop van de zaak? geen adminrechten?
JBL PRX Power!

Deleted member

Quote from: wil on October 11, 2008, 22:24:21
Ja, de map bestaat, en het bestand "Localizable.strings" bestaat ook. Het is overigens niet te wissen. Hij geeft dan aan dat het niet verwijderd kan worden: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole).

wil

Dit betekent dat de data op de harddisk corrupt is. Cyclische redundantiecontrole mislukt oftewel CRC error. Probeer eens een chkdsk /f te draaien vanaf de command prompt (uitvoeren->cmd). Dit hoort overigens niet meer voor te komen op moderne PC's mogelijk is je harddisk aan 't overlijden of je hebt een slechte driver geinstalleerd staan voor je harddiskcontroller.

Erik

yep de laatste keer dat ik Cyclische redundantie melding kreeg kwam het steeds vaker voor en een paar weken later deed mijn schijf niets meer en moest ik data gaan redden
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PjotrrrNL

Hier ook die ervaringen....Dus: Data redden en dan de harddisk vervangen lijkt me verstandig.

wil

Quote from: Raphie on October 12, 2008, 00:06:26
Laptop van de zaak? geen adminrechten?
::)
Quote from: Antoine on October 12, 2008, 01:47:00
Dit betekent dat de data op de harddisk corrupt is. Cyclische redundantiecontrole mislukt oftewel CRC error. Probeer eens een chkdsk /f te draaien vanaf de command prompt (uitvoeren->cmd). Dit hoort overigens niet meer voor te komen op moderne PC's mogelijk is je harddisk aan 't overlijden of je hebt een slechte driver geinstalleerd staan voor je harddiskcontroller.
Hm...

Bedankt voor de waarschuwingen... :-\ Ik zal gaan back-uppen en dan een chkdsk /f uitvoeren, dan zie ik wel hoe lang het nog duurt met de HD. Het is overigens een vrij oude, veel gebruikte laptop. Dus op zich niet zo vreemd dat ie er een keer mee op houdt.
Wel jammer...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Peerless Monster

Wil, heeft niks met jou te maken, maar ik vroeg me af waarom mensen pas data gaan redden wanneer het eigenlijk te laat is?
Neem altijd backups van data die je wil bewaren!!
Datadragers zijn echt niet superbetrouwbaar, dus neem er verschillende backups op verschillende media. (CD, DVD, USB stick, SSD, Tape, HDD, etc).
Tenzij je je MP3 verzameling van een terabyte wil backuppen natuurlijk ;).
Maar wat kost tegenwoordig een extra HDD?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

wil

Quote from: Peerless Monster on October 12, 2008, 13:15:50
Wil, heeft niks met jou te maken, maar ik vroeg me af waarom mensen pas data gaan redden wanneer het eigenlijk te laat is?
Je hebt helemaal gelijk. De belangrijkste reden is dat mensen (ik) lui zijn, het belang niet inzien en eigenwijs ;D

Maar ik zou wel eens een aantal goede adviezen willen over hoe je je data handig organiseert als je op verschillende computers werkt (minimaal twee) plus ook data op een handzame manier willen meenemen voor presentaties ed. Ik blijf er een sloddervos is waardoor is van sommige bestanden meer dan 10 versies en kopieën heb op plaatsen die volstrekt niet logisch zijn...  :-[

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

chkdsk /f levert de melding op dat op deze laptop een NTFS-bestandssysteem zit (en blijkbaar geen FAT32). Dat lukt dus niet...
Iemand nog een suggestie?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Deleted member

Welke Windows gebruik je dan? CHKDSK.exe is uiteraard ook geschikt voor NTFS. Kijk anders even met chkdsk /? welke optie voor het herstellen van fouten is.