5 centimeters per second

Started by Elegy, October 6, 2008, 09:28:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Elegy



http://en.wikipedia.org/wiki/5_Centimeters_Per_Second

Deze heb ik dus onlangs gekeken, echt waanzinnig mooi! Geen actie, geen rare buitenaardse wezens maar gewoon, mooi.
Verwacht geen spectaculaire actie maar een langzame melancholische "pijn van het zijn".

De titel verwijst naar de snelheid waarmee bloesembladeren vallen. Tevens ook een metafoor dat mensen vaak samen iets beginnen maar naarmate de tijd verstrijkt steeds verder van elkaar verwijderd raken.

Elegy

#1

(beetje brakke pic)

Deze zat laatst bij de post, besteld bij Yesasia.com. En het is op dvd nóg mooier. Ongetwijfeld overtreft BR hem, maar aangezien ik geen BR speler heb, kan ik daar niks over zeggen ;)
Ook mooi van deze set is dat de soundtrack erbij zit, zodat ik ook in de auto of op werk nog een beetje kan wegdromen.

Liefhebbers van enigzins melancholische anime's kan ik deze van harte aanraden.

simsatit

Ik wilde deze idd ook nog gaan zie ja, byosouki 5 cm heet deze geloof ik in 't Japans..
Mooie box trouwens, heb je de serie here and there, now and then ook al gezien en the gearl who leaped through time?

Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

meteorite

#3
Ben ook een fan van deze soorte animes

zoals

- The Girl Who Leapt Through Time
- The Place Promised in Our Early Days
- Voices of a Distant Star


Je hebt zeer een mooie box, waar heb je deze gekocht? (laat maar had niet goed gelezen Yesasia  ;) )

Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray

Elegy

Voices of a Distant Star en The place promised... heb ik ook, via yesasia.com weer :)



The place promised.. vond ik op zich wel goed maar er miste iets wat ik wel terugvond in Voices en 5 Seconds. Er zitten net iets te vreemde plotgaten in die niet of nauwelijks verklaard worden en eigenlijk vind ik de film ook iets te lang.
The girl who leapt through time zag ik geloof ik laatst bij de Mediamarkt liggen, net als Milennium Actress. Van de week maar eens meenemen en dan meteen even zoeken naar een goede uitvoering van Grave of the fireflies.

meteorite

hmm nice :-)

Grave of the fireflies is zeker een mooi film erg zwaar.

Meeste heb ik Regio 1 dvd en box set enkele Japanse en Koreaanse box sets.

Ja het viel me elke keer op bij een bezoek aan mediamarkt dat ze steeds meer anime hebben, Zijn alleen vaak de franse uitgevers versies.
Ik heb liever dan de Japanse of regio 1 versie.

Laatste nog Freedom op HD-dvd gezien erg mooi en heb nog Paprika op Blu-ray, maar ja heb het meeste toch op DVD.
Misschien maar keer en topic maken met wat foto's van me mooie dvd en/of box sets.

Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray