(Wifi) netwerk uitbreiden.

Started by Jiri, October 4, 2008, 14:59:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri

Hallo Luitjes,

Ik heb momenteel 2 draadloze routers van Eminent de EM4550, die draadloos aan elkaar gekoppeld zijn. Nog steeds heb ik met deze 2 routers geen goede verbinding op de 2 en 3e verdieping van het huis.
Ik zou er nog 1 of 2 draadloze routers bij kunnen plaatsen om zo door het hele huis snel internet te hebben.
Of, ik zou een stukje bedraad via het electriciteits netwerk in huis naar zolder kunnen gaan, om zo bedraad in een draadloze router te gaan, en dus ook op zolder goede ontvangst te hebben.
Mijn vraag is, werkt zo iets nou wel? Internet via het stopcontact? Ik heb er zo mijn bedenkingen bij. Maakt het je stroom niet extra vuil, waardoor je bijvoorbeeld in je audio achteruit gaat?
Heeft hier iemand ervaring mee? Is het snel, betrouwbaar? En bevuilt het je stroom niet?
Of is er voor de EM4550 nog een uitbreidings antenne mogelijk, zodat je een beetje kan boosten?
Dank en groet,
Jiri



Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hifiman

Het werkt EN het bevuilt je stroom  ^-^

Jiri

Quote from: Audioloog on October  4, 2008, 15:18:07
Het werkt EN het bevuilt je stroom  ^-^

Bevuilt het alleen de betreffende groep, waar het op aan gesloten zit, zodat de audiogroep schoon blijft, of wordt alles vies hierdoor?

Dank en groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hifiman

Quote from: Jiri on October  5, 2008, 07:03:35
Bevuilt het alleen de betreffende groep, waar het op aan gesloten zit, zodat de audiogroep schoon blijft, of wordt alles vies hierdoor?

Dank en groet,
Jiri
Een zekering is geen filter....

Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hifiman

Quote from: Jiri on October  5, 2008, 08:42:27
??? :-X


Ik bedoel, wat scheidt de ene groep van de ander? Een zekering... Voor de rest hangt de hele boel gewoon aan elkaar... Tenzij je meerdere fasen in huis hebt.


Bart_M

Even een oud topic omhoog halen.

Tegenwoordig heb je mogelijkheden om 200mbit via de stoomkabels te versturen.
Iemand hier reeds ervaring mee? Het zou genoeg moeten zijn om HD te streamen.

Vraagje 2, hoe werkt dit precies met IP-adressen?
Kan je achter zo'n kastje bijvoorbeeld weer een switch hangen en er zo meerdere apparaten op aansluiten, of moet je hier weer een router achter hangen?

Bart_M


WickedGame

#8
De snelheden die men beloofd worden tot op heden nauwelijks gehaald. Op http://www.smallnetbuilder.com staan reviews over dergelijke producten waarbij ook gekeken word hoe zij omgaan met streaming content waaronder ook 1080p materiaal. Ik zou zeker op het gebied van netwerken en streaming deze site eens nalezen, want ze hebben toevallig een artikel geschreven over hoe zij 2010 zien op het gebied van wireless streaming van HD content etc.

stevefilmfreak54

Ik heb een maandje of 6 deze manier van internetten gebruikt, de laptop van mijn vrouw en zoontje in zijn slaapkamer, als je geen zin heb om kabels te trekken ofzo dan deze manier was voor ons dan de oplossing, we hadden altijd verbinding, als er geen verbinding was dan lag dat aan de provider en niet aan deze manier van internetten.
Ik had 4 gekocht van D-Link. Nu is zoontje het huis uit en ik en mijn vrouw zijn draadloos, dus in feite zijn ze nu overbodig. Maar of het de stroom vervuild kan ik daarover niet beoordelen.
Al mijn connecties gaan via een Monster HTS dus ik ga vanuit dat die filterde alle troep eruit, als er spraken van vervuiling is dan, maar dit geldt alleen voor mijn HT als dat bedoelt is bij vervuiling van.

greetz Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

bart_nl

Quote from: Bart_M on January 18, 2010, 09:17:39
Niemand een idee?
de snelheden worden dubieus opgegeven en 100 mbit in 2 richtingen word dan 200 mbit. Netto doen de adapters Dat houdt voor HD video niet over maar de 200 mbit versies halen dat wel. Ik heb het een tijdje gebruikt voor HTPC in woonkamer en voor streaming voldeed het systeem.

Bart_M

Quote from: WickedGame on January 18, 2010, 09:28:32
De snelheden die men beloofd worden tot op heden nauwelijks gehaald. Op http://www.smallnetbuilder.com staan reviews over dergelijke producten waarbij ook gekeken word hoe zij omgaan met streaming content waaronder ook 1080p materiaal. Ik zou zeker op het gebied van netwerken en streaming deze site eens nalezen, want ze hebben toevallig een artikel geschreven over hoe zij 2010 zien op het gebied van wireless streaming van HD content etc.

Thnx, die site kende ik alleen nog maar van de NASjes.

Quote from: stevefilmfreak54 on January 18, 2010, 10:39:23
Ik heb een maandje of 6 deze manier van internetten gebruikt, de laptop van mijn vrouw en zoontje in zijn slaapkamer, als je geen zin heb om kabels te trekken ofzo dan deze manier was voor ons dan de oplossing, we hadden altijd verbinding, als er geen verbinding was dan lag dat aan de provider en niet aan deze manier van internetten.
Ik had 4 gekocht van D-Link. Nu is zoontje het huis uit en ik en mijn vrouw zijn draadloos, dus in feite zijn ze nu overbodig. Maar of het de stroom vervuild kan ik daarover niet beoordelen.
Al mijn connecties gaan via een Monster HTS dus ik ga vanuit dat die filterde alle troep eruit, als er spraken van vervuiling is dan, maar dit geldt alleen voor mijn HT als dat bedoelt is bij vervuiling van.

greetz Steve

Die vervuiling zal denk ik wel meevallen. Ik filter die voor alle bronnen er ook uit, alleen de eindversterkers krijgen het nog binnen. Ik zal een testen in hoeverre dat erg is.

Quote from: bart_nl on January 18, 2010, 10:46:52
de snelheden worden dubieus opgegeven en 100 mbit in 2 richtingen word dan 200 mbit. Netto doen de adapters Dat houdt voor HD video niet over maar de 200 mbit versies halen dat wel. Ik heb het een tijdje gebruikt voor HTPC in woonkamer en voor streaming voldeed het systeem.

LOL 100mbit full duplex is inderdaad 200mbit.
100 mbit is voor mij voldoende, mijn popcornhour kan toch niet meer verwerken.

Het is alleen maar voor te streamen, downloaden doe ik wel met een bekabelde computer.
Weet iemand nog hoe het zit met die IP-adressen? Kan je meerdere pc's achter zo'n kastje hangen mbv een switch?

stevefilmfreak54

Een kast, Een kabel, Een PC of laptop. Liefs rechtstreeks in de muur anders via een verloopstekker kan het signaal kwaliteit wat minder worden.
gr, Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Bart_M

Ik snap niet precies wat je hiermee wilt zeggen... ?

bart_nl

Quote from: Bart_M on January 18, 2010, 11:02:48Weet iemand nog hoe het zit met die IP-adressen? Kan je meerdere pc's achter zo'n kastje hangen mbv een switch?
er zijn in ieder geval powerline adapters met ingebouwde switch. Een normale switch werkt ook wel omdat een powerline setup zelf ook als een switch werkt en 2 switches kun je na / achter elkaar gebruiken.